2019-12-26, 13:34
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det har skrivits att AB var en bad boy och gjort en del uppmärksammade uttalanden i norsk media. Vad var det för uttalanden och på vilket sätt var han en bad boy? Var ute och festade mycket? Tror du att den var den image han ville ha eller var det något annat?
Nei, arketypen han prøvde seg på var en lidende bohemsk overklasse-kunstner.

Citat:
Sen undrar jag över dokumentären "Ari og halve Kongeriket". Hur mottogs den av norsk publik? Dokumentärer kan ju ge en mer fördjupad bild av en person, mer än artiklar i skvallerpress. Tror du att han blev mer omtyckt efter dokumentären? Kan man se dokumentären någonstans? Den finns tydligen inte att se på norska TV3 längre, har inte hittat den på Yuotube.
Ikke mange som brydde seg. Ari har liksom vært "old news" her i mange år.
Citera
2019-12-26, 13:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
95% av alla jag pratat med avskydde verkligen AB - lite synd att ta upp detta nu (förlåt AB), men han var väl en slik att antingen älskade du honom eller så hatade du livet ur honom... Synd att det i stället inte var niggern som tog sig själv av daga!

Värdet på hans konst(igheter) lär skjuta i höjden nu när han lagt ner verksamheten...
Citera
2019-12-26, 13:37
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.viafree.no/programmer/dokumentar/ari-og-halve-kongeriket

Tack, men kan bara ses i Norge.
Citera
2019-12-26, 13:38
Medlem
Med det namnet så lär han komma från en släkt som inte firar Jul. Tråden kan nog avskriva Julen som orsak till hans självmord.
Citera
2019-12-26, 13:50
Medlem
Snapcounts avatar
Tråden verkar ju utgå ifrån att det var Märta L som dumpade Ari B, men var det så ?
Citera
2019-12-26, 13:51
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tråden verkar ju utgå ifrån att det var Märta L som dumpade Ari B, men var det så ?
Ja.
Citera
2019-12-26, 14:06
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Spørs vel om Ari, som permanent tungt deprimert bohem, så på seg selv som noen kapabel forelder i første omgang. Hele situasjonen kan jo fort ha fremstått som håpløs for ham når han begynte å innse at dette er ikke noen fase, ex'en hans er faktisk sprut gal.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Men så tänker ju en frisk människa..
En sjuk människa ser bara en Mount Everest av ansvar framför sig. Orken finns inte där. Ingen annan som kan ta över?..

Norska kungahuset skulle nu ha världens chans att avpollettera shamanen genom att sprida rykten om att han minsann hade lagt "ett ont öga" på Ari. Han och M-L har ju gått i pressen angående shamanens speciella krafter.. Inte går dem att förneka nu inte.. i Afrika tror man ju på sånt. Och tydligen även i LA..
Ja, en tillräckligt deprimerad människa betraktar sin egen död som en förmodad lättnad för omgivningen. I kombination med bitterhet blir juldagen en lämplig dag att ta sig själv av daga, i syfte att bli ihågkommen på ett tragiskt sätt. Ifrån ett sådant perspektiv är nog handlingen ganska logisk. Aris öde är ett utpräglat resultat av det flumliberala samhället, både vad gäller uppgång och fall. Utan liberalismens härjningar hade han aldrig lyckats gifta in sig i kungahuset, och likaså hade inte heller negern lyckats ta över hans position. Ja, ML är galen, men vi ska också komma ihåg att även hela samhället omkring henne är vansinnigt, eftersom det inte sätter stopp för galenskapen.
Citera
2019-12-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Med det namnet så lär han komma från en släkt som inte firar Jul. Tråden kan nog avskriva Julen som orsak till hans självmord.
Behn är ett taget namn. Han är född med ett vanligt norskt namn. Så inte jude som du antar.
Citera
2019-12-26, 14:14
Medlem
Citat:
Med det namnet så lär han komma från en släkt som inte firar Jul.

Fel.

Citat:
Tråden kan nog avskriva Julen som orsak till hans självmord.

Fel. Som alltid är orsakerna till ett självmord komplexa och flera. Men att julen (i allmennhet) och i synnerhet denna julen kan avskrivas som triggerorsak till just detta självmord - inte.
Citera
2019-12-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Helt riktigt. Å andra sidan har flera stora mediehus redan gått ut med att det handlar om en suicid. Vi får se vad mer som kommer fram i den här tragiska historian.

Jag tror att det är bekvämare för alla att säga att det var självmord, kanske han i själva verket råkade överdosera heroin eller tabletter
Citera
2019-12-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Behn är ett taget namn. Han är född med ett vanligt norskt namn. Så inte jude som du antar.

Ari Behn tog sin mormors efternamn när han var i tjugoåren. Behn är ett namn från Tyskland/Holland, det är inte ett judisk namn.
Senast redigerad av Kaskadmust 2019-12-26 kl. 14:22.
Citera
2019-12-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Jag mötte faktiskt Ari Behn en gång. Utan att outa mig för mycket så bodde jag i Oslo när jag var 20 år och stod och servera korv. Jag var bara en blyg spillra till människa på den här tiden och tänkte hela tiden på hur jag skulle bete mig för att bli omtyckt. På håll ser jag en kille som ser ut som en fransk herrgårdsägare med backslick, trendig kostym och tunn mustasch. Otroligt utstrålning, en sån kille jag såg upp till.

När han kom fram till mig i kassan så log han brett och var mycket verbal och trevlig. Han berörde mig djupt även om han bara beställde en korv. När han lämnat butiken kom min norska kollega fram till mig och sa:
-Vet du vem det var?
-Nej?
-Ari Behn
-Jaha, vem är det?
-Han har varit tillsammans med prinsessan och synts mycket i media. Han är öppen med sin depression osv

Kunde aldrig i mitt liv tro att denna människa var deprimerad vid denna tid, han såg otroligt lycklig och bekväm ut. Antar att de som klättrar högst också är de som faller hårdast. Vila i frid Ari, du har gjort ett enormt avtryck på mig.

Tack för en fin berättelse om ditt möte med Ari Behn.
Du får bära med dig ett vackert minne av honom.

Det är oerhört sorgligt att tre unga döttrar förlorat sin älskade far och att
han inte hade makt eller ork för att söka hjälp mot sina inre demoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in