2019-12-26, 10:58
Medlem
Agent11s avatar
Jag tror att han inte var beredd på omställningen från att vara en son till hela Norge till att känna sig ”non grata ”.
Känslan av ensamhet/utanförskap och kanske självmedicinering är boven.
Citera
2019-12-26, 10:59
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, alla människor som begår självmord är ju inte psykiskt sjuka. Det finns människor som hamnar i förtvivlade situationer, som inte har något med psykisk ohälsa att göra. Tänk dom som blev utfattiga i en tid då det inte fanns något socialt skyddsnät t.ex., eller i andra länder där det är så fortfarande. Eller folk som mister hela sin familj i en olycka, och bara har ensamheten att se fram emot nu. Eller barn och unga som mobbas i skolan, och inte har några vuxna som bryr sig om att kämpa för dem. Eller helt enkelt inte tycker att det fattiga och tråkiga liv de har är värt att leva, då de nått en ålder då det är för sent att hoppas på att kunna förändra något (skaffa partner och barn, få ett bättre jobb, få en bättre bostad, få vänner om man aldrig haft det innan...).
Hade det bara gällt Ari själv hade jag inte sagt något, han hade säkert tusentals skäl att vara less; gubbåldern kryper sig närmare, med den deppiga känsla av att vara passé som detta innebär. Men att han lämnar döttrarna ensamma tycker jag ändå är ansvarslöst, de har väl ändå inte gjort något? Särskilt med tanke på den nye färgstarke hovbetäckarens kraftfulla närvaro, en sådan figur hade jag aldrig kunnat lita på under rådande omständigheter... Visst, de är ännu bara barn, men inte för alltid. Och M-L själv kunde han väl bara ha bett fara åt helvete? Nej, jag tycker nog att Aris svek mot flickorna är grovt, och att det ändå framstår som en sjuk handling. Kan han ha varit en extrem narcissist, månntro? Ekonomiskt hade han väl inga större bekymmer, han kunde väl både ha fortsatt med sitt målarkluddande och låtit bli?
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-26 kl. 11:05.
Citera
2019-12-26, 11:01
Medlem
Ögnade igenom hans Insta och han gick ifrån att spruta ur sig tavlor till total tystnad för ungefär tre månader sedan. Bipolär?
Citera
2019-12-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Hade det bara gällt Ari själv hade jag inte sagt något, han hade säkert tusentals skäl att vara less; gubbåldern kryper sig närmare, med den deppiga känsla av att vara passé som detta innebär. Men att han lämnar döttrarna ensamma tycker jag ändå är ansvarslöst, de har väl ändå inte gjort något? Särskilt med tanke på den nye färgstarke hovbetäckarens kraftfulla närvaro, en sådan figur hade jag aldrig kunnat lita på under rådande omständigheter... Visst, de är ännu bara barn, men inte för alltid. Och M-L själv kunde han väl bara ha bett fara åt helvete? Nej, jag tycker nog att Aris svek mot flickorna är grovt, och att det ändå framstår som en sjuk handling. Kan han ha varit en extrem narcissist, månntro?

Kan hända att han hade fått uppbackning av kungaparet om han hade gjort så. Jag har svårt att tro att de är särskilt glada över dotterns val.

Jag har fått känslan av att Ari alltid har uppfattat barnuppfostran som något betungande. Alternativt att han har överdrivit sin egen betydelse. Men å andra sidan när vi nu ser med egna ögon hur knäpp barnens mamma är så klart måste det ha känts för Ari att HELA ansvaret över flickornas uppfostran ligger på honom. Hon kan ju inte ha varit något att räkna med.
Citera
2019-12-26, 11:09
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ögnade igenom hans Insta och han gick ifrån att spruta ur sig tavlor till total tystnad för ungefär tre månader sedan. Bipolär?
Att samtidigt både representera rebell och upprorsmakare och det yttersta av gammalt etablissemang, måste innebära inre splittring som med tiden tar ut sin rätt, särskilt för en skör och sökande personlighet. Att både försöka uppnå social status och ta avstånd från allting är nog ett vågspel.
Citera
2019-12-26, 11:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kan hända att han hade fått uppbackning av kungaparet om han hade gjort så. Jag har svårt att tro att de är särskilt glada över dotterns val.

Jag har fått känslan av att Ari alltid har uppfattat barnuppfostran som något betungande. Alternativt att han har överdrivit sin egen betydelse. Men å andra sidan när vi nu ser med egna ögon hur knäpp barnens mamma är så klart måste det ha känts för Ari att HELA ansvaret över flickornas uppfostran ligger på honom. Hon kan ju inte ha varit något att räkna med.

Du kan ju tänka dig själv, skicka iväg dina barn till nån galen sexguru...Tror fan jag hadde tagit repet själv.
Senast redigerad av kugutt 2019-12-26 kl. 11:16.
Citera
2019-12-26, 11:11
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men å andra sidan när vi nu ser med egna ögon hur knäpp barnens mamma är så klart måste det ha känts för Ari att HELA ansvaret över flickornas uppfostran ligger på honom. Hon kan ju inte ha varit något att räkna med.
Detta är kanske just det mest tragiska av allt i den här historien: att gå under när man faktiskt är som mest behövd.
Citera
2019-12-26, 11:22
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Detta är kanske just det mest tragiska av allt i den här historien: att gå under när man faktiskt är som mest behövd.
Spørs vel om Ari, som permanent tungt deprimert bohem, så på seg selv som noen kapabel forelder i første omgang. Hele situasjonen kan jo fort ha fremstått som håpløs for ham når han begynte å innse at dette er ikke noen fase, ex'en hans er faktisk sprut gal.
Citera
2019-12-26, 11:25
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Mycket tragiskt detta, tänker på hans barn. Vet man hur Ari tog sitt liv? Alltså seriöst vilken metod?
Citera
2019-12-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var inte bra. Måste ju nästan ses som ett statement på, att han ändå börjat göra sig accepterad i kungafamiljen?

Så du bilden där shamanen hade armen om en av döttrarna i kyrkan?
Om nu döttrarna och M-L var det som gjorde Ari lycklig kan detta ha gjort honom djupt olycklig..
Citera
2019-12-26, 11:37
Medlem
Bizmarcks avatar
Söp/knarkade han?
Citera
2019-12-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vaa??

Berätta mer!

Artikel från Expressen, det var under Nobelfesten 2007 som Kevin Spacey
skall ha tagit "ett stabilt tag" om Aris testiklar under ett samtal mellan de
två, enligt artikeln.

https://www.google.com/url?client=internal-element-cse&cx=partner-pub-5535229954753402:vqtoplkkmrd&q=https://www.expressen.se/noje/spacey-tog-mig-mellan-benen-pa-nobelfesten/&sa=U&ved=2ahUKEwjOheeojtPmAhVFyaYKHXR6CCMQFjABegQ IBxAC&usg=AOvVaw0opnbRVUSYllF2LKwBzC-K
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in