2019-12-26, 04:46
Medlem
Var han jude?
Citera
2019-12-26, 04:47
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
https://www.seher.no/kongelig/overrasket-i-holmenkollen-kapell/71966275

"Verrett og kongefamilien satt på første rad i kapellet, og Verrett hadde armen god plassert rundt Märtha Louises yngste datter"

Hmmm... Sexgalna negern har armen om 14-åriga dottern... Inga bra vibbar av det här.

/capmac
Citera
2019-12-26, 04:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
"Verrett og kongefamilien satt på første rad i kapellet, og Verrett hadde armen god plassert rundt Märtha Louises yngste datter"

Hmmm... Sexgalna negern har armen om 14-åriga dottern... Inga bra vibbar av det här.

/capmac

Citat:
Se og Hør har tidligere meldt at Ari Behn var invitert til julefeiring sammen med kongepret og ikke Durek Verrett, men Märtha Louise har tydeligvis tatt med sin kjære på feiring, sier Stavseng.

De hade ju dock delad vårdnad om barnen. Men visst se den nya kärleken med barnen som den nya "pappan" kan förvärrat en redan depressiv period. Sedan håller med. Den där "shamanen" ger inga alls bra vibbar. En sådan riktigt lyckosökare som verkligen vill spela all out med att han fått en prinsessa på fall. Men så uppfattades ju Ari Behn också som.
Citera
2019-12-26, 05:48
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Fattar inte varför vissa här fått sånt dille på att det skulle finnas en koppling mellan shaman- charlatanen och Behns självmord. Ari hade ju dessutom gått vidare i en ny relation.

För mig är det ett glasklart case av långvarig psykisk sjukdom, som garanterat varit obehandlad under lång tid, både pga av egen förnekelse och kunglig stigma. Sen körde han ju klassikern självmedicinering med alkohol och andra droger, vilket han själv medgivit.

Att det skulle ha med vem ex-frun ligger med tar jag för högt otroligt.

Jag tror du har rätt. Han har väl varit öppen med att han varit inlagd för depressioner och panikångest tidigare i livet. Inte ovanligt att det slutar så här,
men mer uppseendeväckande eftersom det här rör sig om en känd person.
Citera
2019-12-26, 05:49
Moderator
Parongatans avatar
Kan Aris självmord ha påverkats av hans öronsjukdom Kolesteatom? Nedsatt hörsel är något som kan påverka människor oerhört negativt, psykiskt.

https://www.svenskdam.se/kungligt/ari-behn-om-okanda-sjukdomen-som-en-kniv-i-orat/

https://www.akademiska.se/for-patient-och-besokare/ditt-besok/undersokning/cholesteatom/
Citera
2019-12-26, 05:50
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Stängd. Han menade att överklassen i Norge är en extremt stängd miljö för utomstående .

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Stängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det betyder stängd, tillsluten.

Tack för hjälpen.

Otroligt tragiskt att avsluta sitt liv och vid endast 47 års ålder.
Tycker väldigt synd om hans barn.
Citera
2019-12-26, 06:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Kan Durek, som är framstående medicinman från Afrika, ha skickat en förbannelse på Ari? Allt i syfte att få makten över prinsessan och hennes döttrar?
Citera
2019-12-26, 06:03
Medlem
twoeggss avatar
Ari Behn hade tydligen en ny kvinna i sitt liv, namngiven som Ebba Rysst Heilmann. Någon som vet hur deras relation var? Verkar ju i alla fall inte som det påverkat hans mående positivt.
Citera
2019-12-26, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Shamanen gick ju ut med att de hade sex 3-4 gånger per dag, nu vet inte bara han själv utan hela Norge hur ofta hans ex har sex. Kan tänka mig själv när man ligger i ett nedsläckt rum under täcket och vill dö och man ser att klockan är 8.... "jaha nu har mitt ex sex" och så 4 timmar senare "jahapp där var andra gången idag" och det bara fortsätter och fortsätter.

När hela situationen kryddas med det och hur Märtha beskriver "det bästa som hänt i hennes liv" och hur alla superlativ läggs på den nya mannen, ja då är det iaf inte svårt att förstå att det måste kännas jobbigt.
Fast hon är ju fullkomligt tokig. Borde varit en befrielse att bli av med henne. Äntligen är han det.
Citera
2019-12-26, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tragiskt och sorgligt, men som så ofta väldigt hänsynslöst mot nära och kära.
Nu har hans barn förlorat sin pappa, för deras skull borde han kämpat vidare, han borde åtminstone valt en annan tidpunkt.

Det är som att de som är riktigt deprimerade, inte orkar höja blicken och se livets goda sidor, de ser inte heller den skyldighet de har mot andra, att faktiskt leva vidare.

Vila i frid och mitt djupa beklagande till de anhöriga.

Det många inte förstår med depression är hur komplex den är. Visst orkar människor med depression att höja blicken men bara att hjärnan under depression ser allt även tvärtom, upp- och nedvänt. Där även tankar om döden etc. är det som kan ge en deprimerad människa känslor av eufori och av att må bra.
Eftersom jag under ungdomsåren brottades med depression, så är mitt råd att varje natt inför morgondagen planera för och föreställa sig ändå ett annat liv (det är den strategin jag använde under min depression). Varför ska man när det ändå inte fungerar, pränta i sig att man borde vara nöjd med sin livssituation och skyldigheterna, och sen sparka på sig själv för att man inte känner exakt så? Helt okej att känna och uppleva att man hellre vill förändra sin livssituation för att kunna själv avgöra vilka av skyldigheterna är meningsfulla att hålla fast vid och vilka borde skrotas.
Citera
2019-12-26, 06:44
Medlem
Vill minnas att hans debutbok var ”Trist som fan”, kom ut innan Märta och Ari var gifta.
Kan tänka mig att kulturella dronning Sonja var betänksam.
Som norrmännen i tråden skriver, har nog Ari varit en posör som har tagit sig på stort allvar. Melankolin har inte gjort det bättre.
Att bli sidsteppad av en neger, den knorren ville han nog vara utan i sin biografi.
Men det var dj-t illa att göra det i julhelgen, trist som fan.
Hände något som vi inte får veta?
Citera
2019-12-26, 06:55
Avslutad
Men var han inte allmänt hatad och förlöjligad i baggeland?
Som en sorts rikspajas som norrmännen älskade att hata.
Att sen komma och tala om hur älskvärd och omtyckt han var ger bara en sur uppstötning. Men tragiskt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in