2019-12-26, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var ansvarslöst med tanke på att han har minderåriga barn. Och deras mor är inte mycket att hurra för, som drar in sina stackars döttrar med en bluffande låtsas-schaman, dessutom neger... Nu har barnen ingenstans att fly!

Hur jag minns honom? Jag vet inte så mycket om honom, men jag minns att jag tyckte att han var olämplig som prinsgemål när han gifte sig med Märtha Louise. För bohemisk, inte rätt person för en så traditionsbärande och konservativ funktion. Men han var naturligtvis inte ens i närheten av samma nivå av olämplighet, som shamanen eller Mette-Marit! Norrmännen har haft otur med sina ingifta kungligheter. Sonja var inte heller lämplig fast av helt andra skäl (för stel, för arrogant, håller för mycket distans till undersåtarna...).

Nej? Utveckla!
Av just samma anledningar som du skrev nu.
Citera
2019-12-26, 01:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntarktis
En grej vi människor ofta gör är att glorifiera de vi mist utan att reflektera över brister de hade, har jag iaf fått höra av psykolog dit jag gått för att bearbeta en av mina föräldrars bortgång. Det är oerhört sorgligt att han kom till den här punkten i sitt liv, men också ett oerhört grymt och egoistiskt val han har gjort nu. Han har sett till att hans döttrar får sina jular förstörda för kanske resten av deras liv, och jag känner nog mest ilska gentemot honom idag å deras vägnar. Näe. Fy fan hörrni. Stackars, stackars barn. De kommer vara tre trasiga själar för en lång, lång tid framöver.
Kan hålla med dig men å andra sidan om Ari Behn dött på naturlig väg så hade även döttrarna fått sina kommande jular "förstörda".
Citera
2019-12-26, 01:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag tänkte nog mest på det sistnämnda, med påverkan av nummer två, och inte alls på nummer ett.

Ja, absolut.

Menade bara att många blir förvånad över att rika och framgångsrika människor tar sitt liv. Precis som att de är förskonade från själslig smärta. Och likaså kan folk säga att en sån person hade ju råd med den bästa vården, så varför kunde de inte rädda honom..?

Men det spelar ju ingen roll hur mycket pengar och framgång man har om man inte vill leva. Gunter Sachs var miljardär och gift med sin livs stora kärlek. Ändå sköt han sig själv i huvudet.

Storhelger är tuffa. Man ska vara glad och lycklig. Men alla fixar inte det. De mår istället sämre. Sedan ska man ju alltid dricka alkohol vid storhelger och det förstärker ju tunga känslor och får en dessutom att lättare tappa spärrarna. Och även spärrarna att ta sitt liv...
Citera
2019-12-26, 01:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet inte så mycket om honom, men jag minns att jag tyckte att han var olämplig som prinsgemål när han gifte sig med Märtha Louise. För bohemisk, inte rätt person för en så traditionsbärande och konservativ funktion.

Ett enträget rykte, riktigt enträget säger att det hela började med en vadslagning : Kan Ari-B få Märta Louise i sängen ?

Intressant i allt detta, när så många uttrycker sin sorg : Kungahus, kändisar, vänner.., dock inget ifrån exet.., prinsessan Märta...

Hmm..
Citera
2019-12-26, 01:32
Medlem
Wotans avatar
Har det kommit fram vilka två norska författare, och vilken producent/förläggare, som var inblandade i det mycket omskrivna sexövergreppet mot en ung kvinna i Oslos inne-kretsar? Ari Behn´s namn, och ett par andra känd norrmän florerade när detta hade hänt för några år sedan, men jag är osäker på om några egentliga förövare kom fram? Det var precis kring tiden för prinsessparets skilsmässa.

För övrigt, var Ari Behn jude? Både namn och livsstil pekar lite på det.
Citera
2019-12-26, 01:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett enträget rykte, riktigt enträget säger att det hela började med en vadslagning : Kan Ari-B få Märta Louise i sängen ?

Intressant i allt detta, när så många uttrycker sin sorg : Kungahus, kändisar, vänner.., dock inget ifrån exet.., prinsessan Märta...

Hmm..

I så fall är det ju ännu värre... På ett sätt har det inte varit så bra detta, att de kungliga de senaste två-tre generationerna fått välja partners själva ibland "vanliga". För det blir av naturliga skäl så lätt en lycksökerska/lycksökare då. Människor med sina egna egoistiska skäl till att vilja bli prinsar/prinsessor/drottningar/prinsgemåler. Samt olika grad av olämplig bakgrund, bristande utbildning, otillräcklig uppfostran och erfarenhet...

Ja, det är konstigt. Hon kunde väl åtminstone kabla ut någon standardfras för syns skull?
Citera
2019-12-26, 01:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, absolut.

Menade bara att många blir förvånad över att rika och framgångsrika människor tar sitt liv. Precis som att de är förskonade från själslig smärta. Och likaså kan folk säga att en sån person hade ju råd med den bästa vården, så varför kunde de inte rädda honom..?

Men det spelar ju ingen roll hur mycket pengar och framgång man har om man inte vill leva. Gunter Sachs var miljardär och gift med sin livs stora kärlek. Ändå sköt han sig själv i huvudet.

Storhelger är tuffa. Man ska vara glad och lycklig. Men alla fixar inte det. De mår istället sämre. Sedan ska man ju alltid dricka alkohol vid storhelger och det förstärker ju tunga känslor och får en dessutom att lättare tappa spärrarna. Och även spärrarna att ta sitt liv...
Fast grejen är att fortsätta dricka, då klarar man sig från julen. Efter julhelgerna kan man landa på benso, Ari var helt enkelt orutinerad.
Citera
2019-12-26, 01:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan

Nej.

Rykten/skvaller säger dock att Ari-B, skall ha "resande" inom sig. Då ifrån sin mors sida.

(har ingen aning om sanningshalten i detta, skall sägas)
Senast redigerad av Snapcount 2019-12-26 kl. 01:45.
Citera
2019-12-26, 01:43
Medlem
Citat:

Hmm..
Det var Aris manager som meldte om dødsfallet på vegne av familien

Citat:
– Det er med stor sorg i hjertet at vi de aller nærmest pårørende til Ari Behn må meddele at han i dag tok sitt eget liv. Vi ber om respekt for vårt privatliv i tiden som kommer, heter det i en uttalelse fra familien sendt til VG av Geir Håkonsund, som har fungert som manager for Ari Behn.
https://www.vg.no/rampelys/i/P92aXR/ari-behn-er-doed
Citera
2019-12-26, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan

Nei.
Citera
2019-12-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, absolut.

Günter Sachs var 78 år gammal och hade precis fått veta att han led av Alzheimers. Han dog inte under en storhelg utan under majmånad. Även Günters pappa hade begått självmord så det "låg i släkten" att bemöta svårigheter genom att fly.

Ari Behn har åtminstone i en tidigare intervju sagt att han kommer att begå självmord. Hittar inte intervjun just nu, men den finns på nätet. Han kände på sig att i det långa loppet skulle han inte palla med helt oavsett allt omkring.
Citera
2019-12-26, 01:53
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Nej.

Rykten/skvaller säger dock att Ari-B, skall ha "resande" inom sig. Då ifrån sin mors sida.

(har ingen aning om sanningshalten i detta, skall sägas)
Neh, bare rykter. To generasjoner bak var morens familie lav-adel, men de giftet seg ned i arbeiderklassen og var således ekskludert fra den norske overklassen, som er et ekstremt lukket miljø. Det har vært et sterkt kompleks i familien hans. Men noe snakk om reisende og jøder og sånn er bare illvillig sladder, han er fra dansk-norsk lav-adel og norsk arbeiderklasse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in