2019-12-26, 01:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag håller med!, men ser heller ingen bekräftelse, vad jag hittat.

En bekräftelse ifrån kungafamiljen skulle bara leda till fler frågor :

-Hur mådde han under kvällen ?
-Hur verkade han må under kvällen ?
-Det fanns inga signaler..?

Detta är ju kungahuset. Då är det andra regler.
Citera
2019-12-26, 01:04
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En bekräftelse ifrån kungafamiljen skulle bara leda till fler frågor :

-Hur mådde han under kvällen ?
-Hur verkade han må under kvällen ?
-Det fanns inga signaler..?

Detta är ju kungahuset. Då är det andra regler.
Jag vet. Men det visste väl inte kungahuset och media igår.
Citera
2019-12-26, 01:04
Medlem
En grej vi människor ofta gör är att glorifiera de vi mist utan att reflektera över brister de hade, har jag iaf fått höra av psykolog dit jag gått för att bearbeta en av mina föräldrars bortgång. Det är oerhört sorgligt att han kom till den här punkten i sitt liv, men också ett oerhört grymt och egoistiskt val han har gjort nu. Han har sett till att hans döttrar får sina jular förstörda för kanske resten av deras liv, och jag känner nog mest ilska gentemot honom idag å deras vägnar. Näe. Fy fan hörrni. Stackars, stackars barn. De kommer vara tre trasiga själar för en lång, lång tid framöver.
Citera
2019-12-26, 01:05
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Fattar inte varför vissa här fått sånt dille på att det skulle finnas en koppling mellan shaman- charlatanen och Behns självmord. Ari hade ju dessutom gått vidare i en ny relation.

För mig är det ett glasklart case av långvarig psykisk sjukdom, som garanterat varit obehandlad under lång tid, både pga av egen förnekelse och kunglig stigma. Sen körde han ju klassikern självmedicinering med alkohol och andra droger, vilket han själv medgivit.

Att det skulle ha med vem ex-frun ligger med tar jag för högt otroligt.
Jøye meg, virker som om det er en slags kulturforskjell her mellom Norge og Sverige som gjør at en del her ikke helt forstår hva som er på gang. I Norge er det at en trebarnsmor skiller seg og blir sammen med en neger en sosial faux pas av høyeste grad. Vi er nok ikke så progressive som dere, så her blir du ledd av når det skjer. Høflig og i det skjulte selvsagt, men absolutt alle gjør noen vitser om det.

Så må man forstå hvordan Ari Behn fungerte. Han har vært en sosial streber siden han var liten. Tilbøyelig til det pretensiøse og pompøse. Han har jobbet ekstremt hardt over mange år for å kultivere en slags "romantisk aristokratisk poet" karakter, det har vært hele hans livsverk. Med et sånt personlighetskompleks og livs-arbeide så var det jo klart at han ikke skulle fungere som noen side-linje i en negerpenis-vits. At han kom til å gjøre noe radikalt var ikke akkurat noen enorm overraskelse, spørsmålet var bare når og hva.
Citera
2019-12-26, 01:05
Medlem
lumss avatar
Kommer att tänka på hans lookalike Richard Rawlings i Gas Monkey, men han dricker bärs istället för droger.
http://www.southmag.com/Oct-Nov-2019/Gas-Monkey-Goes-South/
Citera
2019-12-26, 01:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, jag säger inte emot... han verkade ha mycket på G bara.
Jag vet om upp och nedgångar i depression, och hur suicidala verkar må bättre när de väl bestämt sig.
Men jag tycker bara det är så illa vald dag, barnen och allt, tragiskt.

Ja, absolut är det en illa vald dag. Man borde ju låta bli samband med storhelger.

Men flest självmord sker faktiskt på nyårsdagen. Likaså är storhelger som jul ”populära” att ta sitt liv på, dvs dagar som ska förknippas med glädje, vänskap, kärlek. Så han följer mönstret.

https://vadardepression.se/flest-sjalvmord-pa-nyarsdagen-mandag-vanligaste-veckodagen/
Citera
2019-12-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Det fattar väl vem fan som helst?
Vadå, så man kan inte dö i olyckor vid 45-årsåldern eller? Utan man måste ha dött i självmord, eller vad menar du?
Citera
2019-12-26, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Vadå, så man kan inte dö i olyckor vid 45-årsåldern eller? Utan man måste ha dött i självmord, eller vad menar du?
Nu är det klarlagt sedan länge att det är ett självmord.
Citera
2019-12-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag vet inte hur det var med droger och medicinering för hans del. Men om man tänker att han har kämpat så många år med depression och att han blev inlagd för panikattacker efter skilsmässan, så behövs kanske inte så mycket för att hans vågskål ska tippa lite. Jag kan tänka mig att han brottats med självmordstankar och planer länge, och kan mycket väl även haft allt han behövde för den dagen han inte orkade längre. Jag kan tom förstå det.

Det som gör mig illa berörd är att karln väljer juldagen. Han visste att alla tidningsrubriker skulle fyllas av nyheten om hans självmord, och förstöra varje julhelg för döttrarna i framtiden. Lite väl teatraliskt. Yngsta flickan är bara 11 år. Han kunde ha lagt in sig på akutpsyk en vecka i alla fall. Låtit dem söva ner honom med mediciner för döttrarnas skull. Men nejdå, juldagen måste bli dödsdagen.

Nu är döttrarna ensam med en tokig mamma och hennes lika tokiga homosexuella shaman.
Bra jobbat Ari.

Helt enig! Mannen skulle jo hatt juling for å gjøre dette mot sine egne døtre. Han vet jo ikke hva det vil resultere i av angst, psykisk uhelse, selvmord.. Det er utrolig egoistisk å gjøre dette mot sine barn. Martha reiser rundt på turne med Durek - som legger ut detaljer om sexlivet deres, mens faren tar selvmord. Hvem tar seg egentlig av disse ungene? Det er jo ingen som tar ansvar. Et gjeng med tullinger som føler og fjoller, og ikke noe fornuft. Når livet så går dem imot, så tar de livet sitt og driter i ungene. Arghh.. Jævla idioter.
Citera
2019-12-26, 01:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nä, det kan jag faktiskt inte uttala mig om alls, och du med flera har säkert alldeles rätt.
Det är bara så fel det som hänt.

Ja, självklart känns det fel.

- Fel att en framgångsrik person tar sitt liv.
- Fel det inte gick att rädda honom med vård/medicin.
- Fel att han gjorde det i samband med en av de tider på året som barn ser fram emot mest.
Citera
2019-12-26, 01:14
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, det var ansvarslöst med tanke på att han har minderåriga barn. Och deras mor är inte mycket att hurra för, som drar in sina stackars döttrar med en bluffande låtsas-schaman, dessutom neger... Nu har barnen ingenstans att fly!

Hur jag minns honom? Jag vet inte så mycket om honom, men jag minns att jag tyckte att han var olämplig som prinsgemål när han gifte sig med Märtha Louise. För bohemisk, inte rätt person för en så traditionsbärande och konservativ funktion. Men han var naturligtvis inte ens i närheten av samma nivå av olämplighet, som shamanen eller Mette-Marit! Norrmännen har haft otur med sina ingifta kungligheter. Sonja var inte heller lämplig fast av helt andra skäl (för stel, för arrogant, håller för mycket distans till undersåtarna...).

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Det fattar väl vem fan som helst?

Nej? Utveckla!
Citera
2019-12-26, 01:19
Medlem
Jesusandmes avatar
Så patetiskt svag den sketna nollan han visade sig vara till slut. Orkade inte med att som bäst vara en B-kändis och inte längre kunna glida runt och få fitta när han så ville. En man som blott var yta, utan djup. Förstår att lilla M-L smaskar rejäl svart kotte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in