Citat:
Ursprungligen postat av
TobbeTjackis
Det är intressant att NMR fortfarande försöker odla bilden av att det går himla bra och framåt. Alla med lite koll inser att den bilden är inte sann.*Eftersom jag gillar statistik så tog jag en titt på kamprapporter.
Man får alltså gå tillbaka till 2015 för att hitta så få rapporter som 2019.*
Mitt förslag är att du börjar med att fundera över premisserna innan du ger på statistiken. Det du påstår är att framgång, hur nu man mäter det, skulle ha ett kausalt samband med antalet kamprapporter. Inte ens du kan väl vara så naiv, att du inbillar dig att det skulle vara den enda faktorn för framgång? Kamprapporter kan också fylla flera funktioner, som att stärka rörelsen internt eller att göra rörelsens namn känt för allmänheten.
Hur mäter du den beroende variabeln framgång egentligen? Låter den verkligen kvantifieras matematiskt för dina beräkningar?
Sedan begriper väl till och med du, att antalet kamprapporter tenderar att stiga under upprinnelsen till ett valår, för att sedan minska efter valet?
Dessutom så måste väl innehållet i kamprapporterna vara det viktigaste. Nya innovationer kanske leder till färre kamprapporter men desto bättre effekt i dem som utförs.
Citat:
Men det är inte bara att kamprapporter har sjunkit utan även kvaliteten på rapporterna. Jag bor i ett område som NMR påstår sig besökt mer än 15 ggr och ändå har jag aldrig fått ett flygblad. Samma också de få gångerna som de satt klistermärken så hittar jag bara exakt det klistermärket som man postar i kamprapporten. Det är väldigt tydligt att man rejält blåser upp siffrorna på antalet flygblad och klistermärken i sina rapporter.
Så är du igång igen med det där räknandet. Har du verkligen kammat igenom varenda gata i ditt område efter klistermärken? Ibland vill de bara ställa till förtret för dig i ditt räknande och sätta dem på för dig svåråtkomliga ställen. Allt bara för att reta dig och tvinga dig att bli bättre i ditt letande. Enligt mina statistiska beräkningar har de satt upp fler klistermärken i ditt område men på så listiga ställen, att du går bet i dina beräkningar.
Du måste helt enkelt leta bättre nästa gång.
Citat:
Klart man kan hävda hur ofta man har offentliga flygbladsaktioner men vad är egentligen effekten av 3 pers som står på en parkering ett kort tag?
För att visa det svenska folket att det inte är övergivet, utan att det finns en sann vän som inte sviker. Du skulle bara se, hur glada alla blir och hälsar glatt på hjältarna. En välkommen omväxling ifrån den grasserande tiggarplågan, som brukar utgöra det vanliga mottagandet på sådana ställen.