2019-05-01, 00:31
Medlem
Tjena!

Har satt ihop en hemsida om football index - www.footballindexsverige.com

Den handlar mest om vad man bör tänka på när man ska börja tradea, tips och tricks om man så vill.

Just nu så väntar vi på att FI skaffar spellicens, vilket jag försöker uppdatera sidan med jämna mellanrum.

Hoppas ni tycker den är ok!
Citera
2019-06-07, 14:06
Medlem
Misstänker att jag inte är den enda som fått mail från FI där dom säger att dom ska stänga ner den svenska marknaden helt? Så jag undrar om det är någon som vet vilka banker som fortfarande stöder uttagningar, har själv swedbank och dom har blockat alla uttagningar tyvärr.
Citera
2019-06-07, 16:11
Medlem
ChrisThePimps avatar
Jag är också drabbad efter ett drygt år på FI och har fått kontot likviderat. Har också Swedbank. Har du fått någon motivering av dem? Kommer få byta bank akut om de inte tar emot återbetalningar.
Citera
2019-06-07, 17:06
Medlem
Dom har inte lyckats förnya licensen och måste därför av rättsliga skäl stänga av alla svenska kunder, om jag har förstått det rätt. Av det jag har hört så verkar ingen bank ta emot återbetalningar i nuläget. Har skickat mejl till dom så jag inväntar mer information.
Citera
2019-06-07, 19:51
Medlem
Fyllefyllots avatar
Men är det spel, det är ju det som är frågan, jag tycker inte riktigt att det är det. Aktiehandel med Coca Cola eller whatever kräver ju inte svensk spellicens.

Måste man fria eller fälla så ska man ju definitivt fria i FI:s fall.
Citera
2019-06-07, 21:14
Medlem
ChrisThePimps avatar
Tänkte främst på förklaring från Swedbank. Förstår att de är försiktiga penningtvätt just nu men det är ju en situation som de själva satt sig i.
Citera
2019-06-19, 22:18
Medlem
Samma sak hände mig. Är det bara att ge upp på index nu eller?
Citera
2019-06-20, 16:14
Medlem
ChrisThePimps avatar
Jag har gett upp hoppet för tillfället. Kan inte hitta något bra kryphål för att komma runt problemet.

Håller just nu på att läsa på om börsnoterade Scout Gaming som utvecklar Managerpoolspel och levererar till speloperatörer. Får hoppas att det får ett genombrott inom en snar framtid.
Citera
2019-06-20, 16:16
Medlem
ChrisThePimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatBoyNr1
Dom har inte lyckats förnya licensen och måste därför av rättsliga skäl stänga av alla svenska kunder, om jag har förstått det rätt. Av det jag har hört så verkar ingen bank ta emot återbetalningar i nuläget. Har skickat mejl till dom så jag inväntar mer information.

Hur gick det för dig med Swedbank? Jag fick mina pengar som banköverföring efter att ha kompletterat med diverse dokument.
Citera
2019-06-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisThePimp
Hur gick det för dig med Swedbank? Jag fick mina pengar som banköverföring efter att ha kompletterat med diverse dokument.
Mitt blev lite försenat då jag tydligen inte hade skickat in alla dokument. Just nu sitter jag och väntar på överföringen, men skönt att höra att det löste sig iaf. Får hoppas mitt också går igenom 😊
Citera
2019-11-07, 20:54
Medlem
Valvantos avatar
Jag har precis upptäckt denna sida. Tycker den verkar extremt intressant och jag ser stor potential i det. Tråkigt att det inte verkar gå att regga sig längre. Någon som hört något nytt angående detta?

Finns det något liknande detta koncept annars? Behöver inte vara fotboll.
Citera
2019-12-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag har precis upptäckt denna sida. Tycker den verkar extremt intressant och jag ser stor potential i det. Tråkigt att det inte verkar gå att regga sig längre. Någon som hört något nytt angående detta?

Finns det något liknande detta koncept annars? Behöver inte vara fotboll.

Jag mailade och fick svaret att de för tillfället inte planerar någon återkomst till Sverige. Tycker också att det är riktigt synd!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in