2019-12-24, 15:23
Bannlyst
God dag. I förmiddag så fick jag besök av mitt barnbarn på 13 år. Jag hade inte tänkt ut någon present så jag hämtade 30-06:an och slog in bössan i presentpapper. Trodde att det skulle bli en uppskattad gåva, men icke. Min son tog genast bössan ifrån barnbarnet och skällde ut mig ute på balkongen.

Vad tycker folket på denna trevliga hemsida om min julklapp till pöjken? Jag själv står fast vid att en grabb i den åldern självklart kan hantera en älgstudsare, det är ju inte direkt någon elefantbössa . Kan tillägga att barnbarnet tyckte att det var fräsigt med ett stycke bössa att skjuta prick med osv.

Har jag rätt eller är det brännvinet som påverkar omdömet så pass att jag gav en opassande gåva?

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av SONY-BRAVIA 2019-12-24 kl. 15:26.
Citera
2019-12-24, 15:27
Medlem
DaChiefs avatar
13 år? Bemästrar han ens luftgevär?
Citera
2019-12-24, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
13 år? Bemästrar han ens luftgevär?
man lär sig med tiden finns inget bättre sätt än att börja med bösseskjutning tidigt.

Med vänlig hälsning
Citera
2019-12-24, 15:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SONY-BRAVIA
God dag. I förmiddag så fick jag besök av mitt barnbarn på 13 år. Jag hade inte tänkt ut någon present så jag hämtade 30-06:an och slog in bössan i presentpapper. Trodde att det skulle bli en uppskattad gåva, men icke. Min son tog genast bössan ifrån barnbarnet och skällde ut mig ute på balkongen.

Vad tycker folket på denna trevliga hemsida om min julklapp till pöjken? Jag själv står fast vid att en grabb i den åldern självklart kan hantera en älgstudsare, det är ju inte direkt någon elefantbössa . Kan tillägga att barnbarnet tyckte att det var fräsigt med ett stycke bössa att skjuta prick med osv.

Har jag rätt eller är det brännvinet som påverkar omdömet så pass att jag gav en opassande gåva?

Med vänlig hälsning

Det är opassande att ge bort vapen till en minderårig utan samförstånd med föräldrarna om inte annat. Skönt att man inte har dig som farsa.
Citera
2019-12-24, 16:06
Medlem
MrBeginners avatar
Jag är absolut inget vegan kräk men, du hade väl kunnat vänta tills han fyllt 18 iaf 😂
Citera
2019-12-24, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är opassande att ge bort vapen till en minderårig utan samförstånd med föräldrarna om inte annat. Skönt att man inte har dig som farsa.
Jag håller ej med, jag som farförälder till pöjken måste väl få bestämma litegrann också...

Med vänlig hälsning.
Citera
2019-12-24, 16:19
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Klart pojken skall ha en riktig bössa att leka med. Skämt åsido. Ett luftgevär hade nog varit en lämpligare julklapp och endast om du vetat att föräldrarna är med på det. Fick själv skjuta med luftvapen och kolsyrevapen i den åldern. Jag anser att man är mogen att hantera luftvapen i den åldern men inte en riktig bössa
Citera
2019-12-24, 16:27
Medlem
scoremaxs avatar
Hur tänkte du med licensförfarandet?
Citera
2019-12-24, 16:30
Bannlyst
Gav du honom kulor med och lite instruktioner måste jag få fråga?
Citera
2019-12-24, 16:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godjulfilmbio
Hur tänkte du med att undvika regelkravet om hbtq-certifierad hemtoalett? Någon på besök kan bli kränkt.

Nej det är klart att om TS tänkte avlida i lugn och stillhet, kan han gott ge bort geväret som det är.

Tråkigt om 13-åringen och hans/hennes föräldrar inte gillar papperslösa bössor då iofsz
Citera
2019-12-24, 16:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SONY-BRAVIA
Jag håller ej med, jag som farförälder till pöjken måste väl få bestämma litegrann också...

Med vänlig hälsning.

Nej, det får du inte.
Citera
2019-12-24, 16:51
Medlem
Klart grabben ska få hjälp att förbereda sig för sin framtid i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in