2019-12-24, 01:30
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Lika medvetet som när du inte svarar på mina följdfrågor som uppstår när dina frågor innehåller felaktigheter som behöver bemötas.

Nej, du svara inte på min fråga om du tror du känner av en hastighetsökning från 0 till 1 km/h under loppet av 6 månader för om du då svarar nej (eftersom du lika väl som jag vet att man inte känner det) så fallerar dit resonemang om att jorden inte kan snurra runt solen i en bana som ändrar hastighet (för då hade vi känt det enligt dig).

Och jag har åter inte tagit upp några felaktigheter som måste rättas.
Citera
2019-12-24, 01:32
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Vet du vad som känns mer "jävligt stillastående' än ett flygplan som färdas i 600km/h? Ett stillastående flygplan. Och om ett stillastående flygplan börjar röra sig i 1km/h, så känner jag av det.

Om planet börjat röra sig från stillastående till 1 km/h under loppet av 6 månader, kommer du känna av det???

Låt mig gissa, du kommer inte svara på min fråga eller så kommer du ställa en motfråga.
Citera
2019-12-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Nej, du svara inte på min fråga om du tror du känner av en hastighetsökning från 0 till 1 km/h under loppet av 6 månader för om du då svarar nej (eftersom du lika väl som jag vet att man inte känner det) så fallerar dit resonemang om att jorden inte kan snurra runt solen i en bana som ändrar hastighet (för då hade vi känt det enligt dig).

You just did!
Enligt honom!
Åsikt och fakta..något han har verkligen svårt att skilja på tyvärr!
Jag tycker jorden ser platt ut därför MÅSTE den vara platt!
Jag tycker mig inte känna av att jorden snurrar runt solen. Då måste den vara stillastående etc etc.
Hans nick avslöjar ju honom "Den Dumma..."
Riktigt dum är han faktiskt, riktigt korkad och rätt så arrogant faktiskt...
Citera
2019-12-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Hur kommer det sig att många som åkt tåg trott att det är tåget bredvid som börjar röra på sig när det i själva verket är tåget man sitter i som börjat rulla, fast man inte känt det?

Om någon inte känner av när ett tåg börjar rulla så är det något fel den personens sinnen.
Citera
2019-12-24, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har absolut ingen betydelse om du accelererar från 0 till 1km/h eller om du accelererar från 107 000 km/h till 107 001 km/h. Det som avgör om man känner acceleration är hur snabbt man accelererar. Accelererar man 0 till 1km på en tiondels sekund så känner man det men tar accelerationen från 0 till 1km/h två timmar så kan man inte känna det.

Och varifrån drar du slutsatsen att jordens acceleration från 107.000km/h till 107.001km/h sker över 2h?
Citera
2019-12-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

Svaret på den frågan är givetvis nej. Min motfråga blir då: är jordens acceleration 1km/h över 6 månader?
Citera
2019-12-24, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
You just did!
Enligt honom!
Åsikt och fakta..något han har verkligen svårt att skilja på tyvärr!
Jag tycker jorden ser platt ut därför MÅSTE den vara platt!
Jag tycker mig inte känna av att jorden snurrar runt solen. Då måste den vara stillastående etc etc.
Hans nick avslöjar ju honom "Den Dumma..."
Riktigt dum är han faktiskt, riktigt korkad och rätt så arrogant faktiskt...

Jag har aldrig sagt att någonting måste vara på ett visst sätt. Okej, möjligtvis att en kurva måste synas(på ett konsekvent sätt) för att kunna bekräftas.

Vet du ens vad ordet arrogant betyder?

Du kan vara den person med minst självinsikt jag någonsin stött på. Det är både fascinerande och skrämmande, men mest kul. 👍
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-12-24 kl. 02:52.
Citera
2019-12-24, 06:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Menar du att jordens hastighetsökning är 1km/h över 6 månader?

1000m/s. I aphelion rör sig jorden med en hastighet på 29300 m/s. I perihelion rör sig jorden i en hastighet på 30300 m/s. Ett år är hur länge? Ett år. Eller hur? Alltså är det ett halvt år, 6 månader, mellan aphelion och perihelion. En hastighetsändring av 1000 m/s över 6 månader är en acceleration på 0,0001 m/s^2 eller‬ 0,00001019799 g. Det tror du du borde känna av medan du hela tiden utsätts av en kraft på 1 g som är 1 miljon gånger större?
Citera
2019-12-24, 06:38
Medlem
Hej dumma sillen kan du ge svar på detta.
Tycker du inte själv att det är anmärkningsvärt att exakt ALLT vi pratar om med avstånd, höjder på stjärnorna, stjärnornas rörelse, månens rotation, solens/skuggors rörelse vid höst- och vårdagjämningen, sol/månförmörkelse, hur platta kartor inte stämmer men att jordgloberna gör det, hur paraboler måste riktas in, GPS-systemet, hur radiovågors begränsningar att nå mottagare/sändare vid högre frekvenser, hur radiovågor studsar på skikt i atmosfären/haven, hur moln belys underifrån, hur solen alltid belyser berg på toppen först vid soluppgång förklara det.
Och glöm inte alla piloter som åkt från en plats och åkt rakt österut och sen kommit tillbaka på samma plats förklara det och säg inte jag vet inte eller skyll på fantasin.

Varför gör du inte samma sak själv och hyr ett flygplan eller ringer nån vän i australien eller usa och fråga om det är natt eller dag om du har nån vän där.
GOD JUL
Citera
2019-12-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Tycker du inte själv att det är anmärkningsvärt att exakt ALLT vi pratar om med avstånd, höjder på stjärnorna, stjärnornas rörelse, månens rotation, solens/skuggors rörelse vid höst- och vårdagjämningen, sol/månförmörkelse, hur platta kartor inte stämmer men att jordgloberna gör det, hur paraboler måste riktas in, GPS-systemet, hur radiovågors begränsningar att nå mottagare/sändare vid högre frekvenser, hur radiovågor studsar på skikt i atmosfären/haven, hur moln belys underifrån, hur solen alltid belyser berg på toppen först vid soluppgång förklara det.
Och glöm inte alla piloter som åkt från en plats och åkt rakt österut och sen kommit tillbaka på samma plats förklara det och säg inte jag vet inte eller skyll på fantasin.

Varför gör du inte samma sak själv och hyr ett flygplan eller ringer nån vän i australien eller usa och fråga om det är natt eller dag om du har nån vän där.
GOD JUL

Har inga svar på dessa frågor, men jag kan önska dig en riktigt God Jul! 🎅
Citera
2019-12-24, 15:57
Medlem
Citat:
Du kan vara den person med minst självinsikt jag någonsin stött på. Det är både fascinerande och skrämmande, men mest kul. 👍

Nu ljuger du igen!

Citat:
Har inga svar på dessa frågor
Oj så förvånad man blir
Citera
2019-12-24, 18:33
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555

GOD JUL

Snälla eagle5555

Ang parabol/satellit:
Tror du seriöst någonting som rör sig 107.000km/h samtidigt som det påverkas av månens gravitation håller sig i en jämn bana som kräver millimeterprecision?

Det är inget annat än ren och skär GALENSKAP

Månen ska kunna flytta jordens vatten ebb/flod. Menar globetards på fullt allvar att satelliterna inte påverkas av månens starka krafter?

Har satelliterna någon sorts "moon shield"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in