Citat:
Givetvis måste man värva när man saknar flickverksamhet, dock blir det ju fel när man värvar ett helt lag sådär, nåväl jag tror det här med damlagen är lite småhett nu för att sedan landa i att dra på sin höjd hundra pers nån match in på säsongen.
Det var lite snack om var vårt lag skulle spela med, nu verkar det bli på Kviberg och det gör att få kommer ta sig dit ut, visst att vi åker dit för nån träningsmatch i PSA (innearenan) på vintern men få kommer ta sig till Kviberg 5 en maj tisdag klockan 20 i regn för att se våra damer i omgång 7 möta "Gamla Damers IK" i fyran...
Det är dock på ett sätt logiskt att damerna lirar där då basen är just i PSA, publikt hade väl Kamratgårdens hybrid varit att föredra dock, men man vill väl inte slita på den kan jag tro.
Jag ser damsatsningarna som futsalditon var, det var lite snack om det och folk gick ibland men nu är det inte direkt nåt tryck på det där...
Skönt att ni inte föll för spelbolagens locktoner!
Det var lite snack om var vårt lag skulle spela med, nu verkar det bli på Kviberg och det gör att få kommer ta sig dit ut, visst att vi åker dit för nån träningsmatch i PSA (innearenan) på vintern men få kommer ta sig till Kviberg 5 en maj tisdag klockan 20 i regn för att se våra damer i omgång 7 möta "Gamla Damers IK" i fyran...
Det är dock på ett sätt logiskt att damerna lirar där då basen är just i PSA, publikt hade väl Kamratgårdens hybrid varit att föredra dock, men man vill väl inte slita på den kan jag tro.
Jag ser damsatsningarna som futsalditon var, det var lite snack om det och folk gick ibland men nu är det inte direkt nåt tryck på det där...
Skönt att ni inte föll för spelbolagens locktoner!
Nej, det är nog lite så som du säger. En liten hype kring det just nu för att sedan dö ut. Ingen av lagen når allsvenskan på ett bra tag så det kommer hinna dö ut. Men om man nu tvunget ska ha damverksamhet så tycker jag faktiskt att man ska ge de fullt stöd och vara så jämställda som möjligt när det kommer till verksamheten, träningsplaner, träningstider. Samma möjligheter som herrarna helt enkelt annars kunde man lika gärna ha struntat i det.
Men men vi får se hur det går med det hela, oavsett vad ser jag framemot då vi även klår er på damsidan.
God Jul på dig med!