2019-12-23, 16:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och tar men bort dem så finns våldtäkterna kvar...

Du kommer aldrig mer till noll vad du än gör men det är väl bra om det minskar kraftigt istället för att öka kraftigt, eller vill du att det ökar?
Citera
2019-12-23, 16:10
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Bra fråga men jag tror knappast att vi odlar en generellt bättre människosyn genom att ge över rodret till skitpartier som SD/Afs/NMR.

Frågan ingen har svaret på, vi lever på människosynen i var och en. Är ju hittills den röd/grön/rosa regeringen som utvisar invandrare, snacka om pissig människosyn.

Det är dags för någonting annat.
Citera
2019-12-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kommer aldrig mer till noll vad du än gör men det är väl bra om det minskar kraftigt istället för att öka kraftigt, eller vill du att det ökar?

Jag vill att vi ska skina lyktan på grundproblemet istället för att gå rassarnas ärenden och låtsas som att det bara är invandrarna som står för problemet.
Citera
2019-12-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Frågan ingen har svaret på, vi lever på människosynen i var och en. Är ju hittills den röd/grön/rosa regeringen som utvisar invandrare, snacka om pissig människosyn.

Det är dags för någonting annat.

Ja precis! Det utvisas bevisligen redan hejvilt

Vill du ha färre sådana så ska du nog inte sätta ditt hopp till SD/Afs/NMR
Citera
2019-12-23, 16:14
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ja precis! Det utvisas bevisligen redan hejvilt

Kan man inte utvisa 5/5 våldtäktsmän istället för 1/5?
Citera
2019-12-23, 16:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vill att vi ska skina lyktan på grundproblemet istället för att gå rassarnas ärenden och låtsas som att det bara är invandrarna som står för problemet.

Du resonerar som att vi kan ta bort alla trafikregler, tillåta att man kör full, för fort eller på vilken sida man vill. Olyckorna exploderar visserligen då men olyckor hade vi redan innan dess. Grundproblemet är alltså inte detta.

Men gilla läget då och klaga inte på att våldtäkterna skjuter I höjden när du röstar fram mer av den politik som leder till det.
Citera
2019-12-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du resonerar som att vi kan ta bort alla trafikregler, tillåta att man kör full, för fort eller på vilken sida man vill. Olyckorna exploderar visserligen då men olyckor hade vi redan innan dess. Grundproblemet är alltså inte detta.

Men gilla läget då och klaga inte på att våldtäkterna skjuter I höjden när du röstar fram mer av den politik som leder till det.

Nej, jag resonerar som så att både svenskar och invandrare kör för fort så om vi vill minska det så är det en dålig ide att lägga allt fokus på invandrare och en bättre ide att typ sätta upp fler fartkameror.
Citera
2019-12-23, 16:22
Medlem
Citat:
Kan man inte utvisa 5/5 våldtäktsmän istället för 1/5?

Svårt att utvisa svenskar. Bättre att ge sig på grundproblemet.
Citera
2019-12-23, 16:24
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Svårt att utvisa svenskar. Bättre att ge sig på grundproblemet.

Är gruppen utländska våldtäktsmän, det trodde jag att du förstod. Hur ser lösningen ut på grundproblemet?
Citera
2019-12-23, 16:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, jag resonerar som så att både svenskar och invandrare kör för fort så om vi vill minska det så är det en dålig ide att lägga allt fokus på invandrare och en bättre ide att typ sätta upp fler fartkameror.

Det är som sagt var en extrem skillnad men du är för att den politik som lett till externt många fler våldtäkter ska fortsätta.

Ja men förbered dig på ännu fler våldtäkter då.
Citera
2019-12-23, 16:27
Medlem
Citat:
Är gruppen utländska våldtäktsmän, det trodde jag att du förstod. Hur ser lösningen ut på grundproblemet?

Har inte hela lösningen på det. Man måste gå till grunden med varför folk våldtar. Varför folk känner att de kan ta sig den rätten över andra människor. Det är en komplicerad fråga utan ett så simpels svar som 'kasta ut alla invandrare'.
Citera
2019-12-23, 16:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har inte hela lösningen på det. Man måste gå till grunden med varför folk våldtar. Varför folk känner att de kan ta sig den rätten över andra människor. Det är en komplicerad fråga utan ett så simpels svar som 'kasta ut alla invandrare'.

Du har ingen lösning men vill att den politik som kraftigt ökar antalet våldtäkter ska fortsätta. Det låter helt klart som att du vill bli våldtagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in