Och där tryckte Won på emissionsknappen:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/12/22/anoto-group-kallelse-till-extra-bolagsstamma-i-anoto-group-ab-publ.html
Man vill dessutom tilldela personalen 25% av KAIT i optioner, ha ha ..... respekten för aktieägarnas investerade 3 miljarder är lika låg som vanligt.
Ja vad ska man tro? Klart är att inga inkomster kommer in i närtid och att Won inte verkar gilla aktieägarna. Mer och mer flyttas över till Wons sydkoreanska kompisar, flyttar man företaget snart?
God Jul från Won!
Förstår jag saken rätt, med optioner och överlåtelser av stamaktier lägger alltså Won-kretsen beslag på 40% av KAIT(den del av Anoto där det sker lite positiva saker) för 15 miljoner sek efter 3 miljarder investerade av aktieägare? Han börjar likna Kim Jong-un, ha ha.
Tillsammans med Solt Works har man då vad jag förstår en majoritet av ägande i KAIT, som utvecklats av de 3 miljarder investerade av aktieägarna för vadå, 45 miljoner sek? Det är riktigt, riktigt sjukt.
Han köper en bra del av dessa 3 miljarder för 45 miljoner sek ha ha ha ha .......
Nåja, säkert jag som snurrat till det, det juridika språket är lätt att snubbla bort sig i, och det är väl meningen.
Den här gillar jag:
"Syftet med bemyndigande och skälen till att emissionsbeslut ska kunna fattas med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt är att öka Bolagets finansiella flexibilitet för att finansiera den löpande verksamheten och samtidigt bredda och förstärka Bolagets aktieägarbas med strategiska och långsiktiga investerare." Nu när ni gett bort era pengar till oss vill vi inte ha med er att göra längre, nu ska vinsten till mig och mina polare. En hästtjuv! Ha ha ha, Anotos aktieägare sväljer lydigt ......