2019-12-20, 19:16
  #5041
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
Det släpps PM efter PM på pilotprojekt för att hålla ånga uppe, min magkänsla säger sälj och avvakta. Kyowons beställning om 10000 pennor bakades in i en delårsrapport där allmänheten aldrig informerades i form av ett PM.
Man börjar undra så klart nu när PAS och dumpar.

Nästa rapport är i februari?

Utan konkreta order riskerar den att bli lika dålig som den senaste.
Citera
2019-12-21, 00:31
  #5042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
Är det bara jag som tycker att det börjar bli dags för en nyemission? PAS har dumpat aktier i flera veckor nu, påminner om 2016 där PAS dumpade precis innan en massiv nyemission
Nej jag tror Won sitter med fingret på emissionsknappen just i detta nu ...... allt annat vore orimligt, stora satsningar, större och dyrare personalstyrka.

Många positiva signaler från Anoto nu, efter år av ökenvandring. Dock tror jag det dröjer till slutet av 2020 innan man går runt ekonomiskt.
Citera
2019-12-23, 04:11
  #5043
Medlem
Och där tryckte Won på emissionsknappen:

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/12/22/anoto-group-kallelse-till-extra-bolagsstamma-i-anoto-group-ab-publ.html

Man vill dessutom tilldela personalen 25% av KAIT i optioner, ha ha ..... respekten för aktieägarnas investerade 3 miljarder är lika låg som vanligt.

Ja vad ska man tro? Klart är att inga inkomster kommer in i närtid och att Won inte verkar gilla aktieägarna. Mer och mer flyttas över till Wons sydkoreanska kompisar, flyttar man företaget snart?

God Jul från Won!

Förstår jag saken rätt, med optioner och överlåtelser av stamaktier lägger alltså Won-kretsen beslag på 40% av KAIT(den del av Anoto där det sker lite positiva saker) för 15 miljoner sek efter 3 miljarder investerade av aktieägare? Han börjar likna Kim Jong-un, ha ha.

Tillsammans med Solt Works har man då vad jag förstår en majoritet av ägande i KAIT, som utvecklats av de 3 miljarder investerade av aktieägarna för vadå, 45 miljoner sek? Det är riktigt, riktigt sjukt.

Han köper en bra del av dessa 3 miljarder för 45 miljoner sek ha ha ha ha .......

Nåja, säkert jag som snurrat till det, det juridika språket är lätt att snubbla bort sig i, och det är väl meningen.

Den här gillar jag:
"Syftet med bemyndigande och skälen till att emissionsbeslut ska kunna fattas med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt är att öka Bolagets finansiella flexibilitet för att finansiera den löpande verksamheten och samtidigt bredda och förstärka Bolagets aktieägarbas med strategiska och långsiktiga investerare." Nu när ni gett bort era pengar till oss vill vi inte ha med er att göra längre, nu ska vinsten till mig och mina polare. En hästtjuv! Ha ha ha, Anotos aktieägare sväljer lydigt ......
__________________
Senast redigerad av lillskrot 2019-12-23 kl. 04:44.
Citera
2019-12-23, 11:51
  #5044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Och där tryckte Won på emissionsknappen:

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/12/22/anoto-group-kallelse-till-extra-bolagsstamma-i-anoto-group-ab-publ.html

Man vill dessutom tilldela personalen 25% av KAIT i optioner, ha ha ..... respekten för aktieägarnas investerade 3 miljarder är lika låg som vanligt.

Ja vad ska man tro? Klart är att inga inkomster kommer in i närtid och att Won inte verkar gilla aktieägarna. Mer och mer flyttas över till Wons sydkoreanska kompisar, flyttar man företaget snart?

God Jul från Won!

Förstår jag saken rätt, med optioner och överlåtelser av stamaktier lägger alltså Won-kretsen beslag på 40% av KAIT(den del av Anoto där det sker lite positiva saker) för 15 miljoner sek efter 3 miljarder investerade av aktieägare? Han börjar likna Kim Jong-un, ha ha.

Tillsammans med Solt Works har man då vad jag förstår en majoritet av ägande i KAIT, som utvecklats av de 3 miljarder investerade av aktieägarna för vadå, 45 miljoner sek? Det är riktigt, riktigt sjukt.

Han köper en bra del av dessa 3 miljarder för 45 miljoner sek ha ha ha ha .......

Nåja, säkert jag som snurrat till det, det juridika språket är lätt att snubbla bort sig i, och det är väl meningen.

Den här gillar jag:
"Syftet med bemyndigande och skälen till att emissionsbeslut ska kunna fattas med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt är att öka Bolagets finansiella flexibilitet för att finansiera den löpande verksamheten och samtidigt bredda och förstärka Bolagets aktieägarbas med strategiska och långsiktiga investerare." Nu när ni gett bort era pengar till oss vill vi inte ha med er att göra längre, nu ska vinsten till mig och mina polare. En hästtjuv! Ha ha ha, Anotos aktieägare sväljer lydigt ......

Jag är rätt skeptisk till KAIT faktiskt. Dess nytta utan Sana Labs ger jag inte mycket för. Metadatan som pennan samlar exempelvis gällande hur lång tid en elev skriver etc ger ju inget alls. Såvida man inte samtidigt filmar eleven i princip och jämför med det.

Men kanske det som flyttas till KAIT till slut kan bli något, men då är det helt flyttat till Korea och Anotos aktieägare står kvar. Woon lär ju ha kopplingar till Solt works eller på annat sätt gjort en deal med dem. Omöjligt att veta då insynen i vad som händer där borta är noll.
Citera
2019-12-23, 15:14
  #5045
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Men kanske det som flyttas till KAIT till slut kan bli något, men då är det helt flyttat till Korea och Anotos aktieägare står kvar.

I praktiken är det ju redan ett Koreanskt företag, eller iallafall icke-svenskt.

Det finns väl inte en enda anställd kvar i Sverige, och ingen verksamhet, eller finns det?
Citera
2019-12-23, 16:17
  #5046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
I praktiken är det ju redan ett Koreanskt företag, eller iallafall icke-svenskt.

Det finns väl inte en enda anställd kvar i Sverige, och ingen verksamhet, eller finns det?
Så är det nog ja.
Citera
2019-12-23, 17:23
  #5047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag är rätt skeptisk till KAIT faktiskt. Dess nytta utan Sana Labs ger jag inte mycket för. Metadatan som pennan samlar exempelvis gällande hur lång tid en elev skriver etc ger ju inget alls. Såvida man inte samtidigt filmar eleven i princip och jämför med det.

Men kanske det som flyttas till KAIT till slut kan bli något, men då är det helt flyttat till Korea och Anotos aktieägare står kvar. Woon lär ju ha kopplingar till Solt works eller på annat sätt gjort en deal med dem. Omöjligt att veta då insynen i vad som händer där borta är noll.
Oavsett, Won gör som han vill. Anoto är Won, Won är Anoto. Ett riktigt rån av aktieägarna har han lyckats med.
Citera
2019-12-23, 17:51
  #5048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oavsett, Won gör som han vill. Anoto är Won, Won är Anoto. Ett riktigt rån av aktieägarna har han lyckats med.

Dom har nästan bett om det.....
Citera
2019-12-23, 18:21
  #5049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Dom har nästan bett om det.....
Ja faktiskt. Håller med.

Undrar vad Alienfin tror ........
Citera
2019-12-23, 21:25
  #5050
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oavsett, Won gör som han vill. Anoto är Won, Won är Anoto. Ett riktigt rån av aktieägarna har han lyckats med.

Anoto behöver en stark ledare, fast helst en som inte snor allt till korea.
Citera
2019-12-23, 21:34
  #5051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Anoto behöver en stark ledare, fast helst en som inte snor allt till korea.
Anoto hade behövt en stark långsiktig ägare. Med tanke opå hur Won vill sno åt sig kanske en vändning är i sikte?

Det är så mycket som faller in. Hur Anoto i Sverige i princip är nedlagt. Man har utnyttjat svenska småsparare för att finansiera hela företaget, nu drar man med pengarna.. Won lever sitt liv i Sydkorea och USA, han bryr sig föga om han blir hatad i Sverige.

Alienfin?
Citera
2019-12-23, 23:56
  #5052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Dom har nästan bett om det.....
Jag tycker inte synd om Anotos aktieägare överhuvudtaget. Det har varit uppenbart lurendrejeri sen början.

Tror personligen inte att KAIT kommer bli något heller men Won kan säkert krama ur mer pengar ur det på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in