2019-12-23, 14:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Efterlevande har rätt att uppbära efterlevandepension ...

Efterlevnadspension kräver ju att modern är registrerad som avliden, men enligt artikeln så tror ju myndigheten att hon fortfarande är vid liv.
Citera
2019-12-23, 14:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Efterlevnadspension kräver ju att modern är registrerad som avliden, men enligt artikeln så tror ju myndigheten att hon fortfarande är vid liv.
Tanken är nog att tantens man är registrerad som avliden.
Citera
2019-12-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det här är tame f-n bland det knasigaste man tagit del av på länge! Undrar hur många nyårsrevyer, som nu omarbetas i all hast?...
Citera
2019-12-23, 14:40
Medlem
Hur många miljarder mjölkar babbarna oss på egentligen?

Vi behöver en haverikommission.
Citera
2019-12-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Det är ju ren slump att såna här fall kommer fram, bara på grund av att människan råkar bli "känd". Det rör sig säkert om tiotusentals människor som utnyttjar systemet på det här viset.

Helt klart dags att lägga ner alla bidrag och sänka skatterna kraftigt istället.

Då kommer dock de som har fog för att få bidrag hamna i kläm. På något sätt tycker jag dock att man bör kunna se till att bidragen betalas ut till de som faktiskt är berättigade bidrag. Myndigheterna borde följa upp lite oftare och ompröva bidragen, t.ex. borde man ha upptäckt att hon var död.

Man borde också ställa lite krav för att få soc också. Bidragstagaren borde vara skyldig att göra vad vederbörande kan för att skaffa sig en försörjning.

Man får ju hoppas att det bara är tiotusentals som utnyttjar systemet på det här viset. Det vore pinsamt ifall det kommer fram att det är "tiomiljontals" som utnyttjar systemet...
Citera
2019-12-23, 14:44
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad de säger?

"Jobba tills du är 75, ty pensionärerna blir allt fler".

Precis, vi ska mjölkas och jobba jobba tills vi stupar. Känns som jag verkligen skulle vilja jobba för att bli ekonomiskt oberoende.
Citera
2019-12-23, 14:45
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nu har ryska RT plockat upp storyn, då kommer engelsk tabloid att skriva om detta inom 3 tim, så NY Times och de stora drakarna lär ta upp detta innan midnatt.

Jävla fin julklapp till svenska mediehusen, ska föreslå strutskött istället för julskinka till pk-bögarna på de olika redaktionerna...nu när dom ändå står med huvudet i sanden och arslet bart...
https://www.rt.com/news/476632-sweden-afghanistan-benefit-fraud-politician/
Det har gått fem timmar nu. Än så länge hat endast en norsk alternativmedia tagit upp nyheten.

Tror dessvärre att detta kommer rinna ut i sanden. Vi lever i en besynnerlig tid.

AB toppar sin hemsida med en artikel om afghan-amnestins Annie Lööf myspys på BB. Kul att de skriver om något som åtminstone är halvrelaterat..
Senast redigerad av Rufos 2019-12-23 kl. 14:51.
Citera
2019-12-23, 14:48
Medlem
Jag är gammal nog att minnas skandalen om de bidragsfuskande grekerna.

Dom var förtidspensionerade och hade flyttat tillbaka till Grekland.

Grekland gjorde en rejäl rensning i sitt bidragsträsk och upptäckte att ungefär 10 000 grekiska förtidspensionärer eller ålderpensionärer var döda men att svenska staten fortsatte betala ut bidrag.

Nu på senare tid har vi ju alla IS terrorister som väl i stort sett ALLA gått på bidrag men tyckt det var tufft att mörda, tortera och våldta.

Detta säger mig att fusket är utbrett och på typ 90-talet så var andelen bidragstagare så pass liten att fusket inte var systemhotande.

Idag utgörs statens och kommunernas utbetalningar från det sociala kontot över 50% av disponibla medel. Alltså HÄLFTEN AV ALLA PENGAR KOMMUN OCH STAT DISPONERAR går till bidrag i någon form.
(Vård är INTE inräknat här...).

Tyvärr så finns det bara en väg framåt, skär något enormt i bidragsträsket och inför stenhårda kontroller.

Ett samhälle byggt på förtroende som fungerat ok i 80-90 år har raserats på 15år...
Citera
2019-12-23, 14:49
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Hur många miljarder mjölkar babbarna oss på egentligen?

Vi behöver en haverikommission.

Så sant.
Vi skulle kunna ha både försvar & sjukvård i toppklass om man rensade i bidragsträsket.
För övrigt anser jag att all u-landshjälp ska avskaffas...
Citera
2019-12-23, 14:49
Medlem
Och här i norrköping går gatubelysningen på halv styrka, vissa områden är helt släckta, för att spara pengar. Men försörja utländska ministrar, det ska vi såklart göra, helt rätt prioriterar Sverige!
Citera
2019-12-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Då kommer dock de som har fog för att få bidrag hamna i kläm. På något sätt tycker jag dock att man bör kunna se till att bidragen betalas ut till de som faktiskt är berättigade bidrag. Myndigheterna borde följa upp lite oftare och ompröva bidragen, t.ex. borde man ha upptäckt att hon var död.
Det är inte döda afghaner som dränerar staten på pengar, snarare Annie Lööfs studerande gossar.
Citera
2019-12-23, 14:54
Medlem
Känner mig alltmer som en idiot för att jag jobbar hårt och betalar skatt. Blir jag arbetslös pga kommande lågkonjunktur så har jag verkligen inga planer på att söka med ljus och lykta efter ett nytt, vitt jobb.
A-kassa och svartjobb. Bidrag. Mjölka systemet. Om all världens blattar kan göra det så varför inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in