2019-12-23, 03:50
Medlem
sxephils avatar
2010 så fick resten av Sverige spel mot Skåne för att SD kommit in riksdagen. SDs inträde beskyldes nästan helt på Skåningar, som kallas rasister, bruna, bondlurkar, svindemokrater av Stockholmare på bästa sändingstid i SVT bla

https://youtu.be/waZwZusgj3I

Förtjänar Skåningar upprättelse?
Citera
2019-12-23, 13:30
Medlem
Skiten kom ju hit först och har således haft överlägset störst problem med blattarna.

Sjöbo hade en folkomröstning redan 1988 där 65% röstade nej till blattarna. Ingen folkomröstning har sedan gjorts i frågan på över 30 år.

De må vara bönder, lågutbildade, jada jada men ACK så rätt de hade!

Nu är varenda stad och nästan alla byar nedlusade av outbildbara, våldsamma och parasiterande blattar.

Hade Skåne rätt 2010? JA!
Hade Sjöbo rätt 1988? JA!
Citera
2019-12-23, 14:19
Medlem
Fris avatar
Jag bor i Malmö, sedan några år. Jag har aldrig hört talas om någon SD:are i kommunfullmäktige hära. Ingen av dem har någonsin gjort eller sagt något. I valrörelsen 2018 hittade jag en av dem i en valstuga på ett torg. Han var arapa och talade bristfällig svenska, men man är ju van vid det numera. Han visste inte något som de gjort när jag frågade. Han förstod inte heller varför man borde ha "hög energi" som AfS har. Så. Ja. Bödeln grävde ned sitt eget lik dära. Jag tappade allt intresse helt å hållet. Fail Hard!
Citera
2019-12-23, 14:39
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Skiten kom ju hit först och har således haft överlägset störst problem med blattarna.

Sjöbo hade en folkomröstning redan 1988 där 65% röstade nej till blattarna. Ingen folkomröstning har sedan gjorts i frågan på över 30 år.

Nu är varenda stad och nästan alla byar nedlusade av outbildbara, våldsamma och parasiterande blattar.

Finns det någon grupp i Sverige som har sådant politiskt förstånd som de skånska männen? Jag köper heller inte att det är pga att "Skåne drabbades först", det finns enormt drabbade områden i Sverige som aldrig röstatde SD på samma sätt som Skånska områden. I många skånska områden finns knappt invandrare, ändå är SD störst parti och partiet höger om SD är också stora.

Vad gör Stockholmaren så politiskt korkad?
Citera
2019-12-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Finns det någon grupp i Sverige som har sådant politiskt förstånd som de skånska männen? Jag köper heller inte att det är pga att "Skåne drabbades först", det finns enormt drabbade områden i Sverige som aldrig röstatde SD på samma sätt som Skånska områden. I många skånska områden finns knappt invandrare, ändå är SD störst parti och partiet höger om SD är också stora.

Vad gör Stockholmaren så politiskt korkad?

Vilka områden tänker du på? Nämn EN enda stad som blev kulturberikade tidigare än skånska städer!
Citera
2019-12-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78

Intressant i sammanhanget är att den som startade alltsammans var Sven-Olle Olsson som verkade för Centern. Han uteslöts sedan ur partiet men startade eget, Sjöbopartiet, och vann över de flesta röster. En trygg skåning som hade båda fötterna i myllan och visste vad han gjorde. Tyvärr så finns han inte med oss längre men han tittar säkert ner och tänker så rätt jag hade.

Citat:
Sverigedemokraterna använde under tiden för folkomröstningen 1988 "Sjöbo visar vägen" som slogan på sina affischer. Olsson rekryterades senare till partiet år 2002 och stod på deras riksdagsvalsedel samma år. Samtidigt återvaldes han till kommunfullmäktige för Sjöbopartiet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sven-Olle_Olsson
Citera
2019-12-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Intressant i sammanhanget är att den som startade alltsammans var Sven-Olle Olsson som verkade för Centern. Han uteslöts sedan ur partiet men startade eget, Sjöbopartiet, och vann över de flesta röster. En trygg skåning som hade båda fötterna i myllan och visste vad han gjorde. Tyvärr så finns han inte med oss längre men han tittar säkert ner och tänker så rätt jag hade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sven-Olle_Olsson

Jo, jag är mycket väl medveten om hela historien. Carl Bildt och Ingvar Carlsson tyckte det var mycket olyckligt resultat. Så både S&M hade en klar agenda redan på 80-talet.

Två partier som var ying & yang på den tiden.

30 år senare så finns det bara EN fråga som förenar 7-klövern. DÖ, JÖ - massinvandring från tredje världen MÅSTE fortsätta till varje pris som helst.

Och vissa kallar oss rasister och what ever när ALLA realister vet vem som styr spakarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in