2019-12-23, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Googla eller ring en begravningsfirma alt. sjukhus, har ingen lust att diskutera med dig mer.

Hittade bla detta: https://www.vardhandboken.se/vardhygien-infektioner-och-smittspridning/stadning-och-rengoring/avfall-farligt/biologiskt-avfall/

"Biologiskt avfall ska förbrännas vid anläggning som är godkänd för att hantera sådant avfall. På förbränningsanläggningen ska det biologiska avfallet inte förvaras tillsammans med andra avfallsslag."

Och detta:

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/halsoskydd/smittforande-avfall-och-biologiskt-avfall-fran-halso--och-sjukvarden/

Men det måste ju finnas fall där de har hittat kroppsdelar flera år efter begravning/jordfästning/kremering av redan funna kroppsdelar. Hur gör man då?
Senast redigerad av vemsa 2019-12-23 kl. 09:25.
Citera
2019-12-23, 09:21
Medlem
Korta-kjolars avatar
Från Aftonbladets artikel

”Wilmas misstänkte mördare kan vara psykiskt störd
Pojkvännen som misstänks ha mördat Wilma Andersson, 17, i Uddevalla kan vara allvarligt psykiskt störd, skriver SR.

Bedömningen görs av Rättsmedicinalverkets läkare efter att 22-åringen genomfört en mindre sinnesundersökning.”

Mannen är för närvarande häktad och nekar till mord.

Ja det bekräftar ju mångas misstankar
Senast redigerad av Korta-kjolar 2019-12-23 kl. 09:23. Anledning: Missade skicka länken
Citera
2019-12-23, 09:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hittade bla detta: https://www.vardhandboken.se/vardhygien-infektioner-och-smittspridning/stadning-och-rengoring/avfall-farligt/biologiskt-avfall/

"Biologiskt avfall ska förbrännas vid anläggning som är godkänd för att hantera sådant avfall. På förbränningsanläggningen ska det biologiska avfallet inte förvaras tillsammans med andra avfallsslag."

Och detta:

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/halsoskydd/smittforande-avfall-och-biologiskt-avfall-fran-halso--och-sjukvarden/

Men det måste ju finnas fall där de har hittat kroppsdelar flera år efter begravning/jordfästning/kremering av redan funna kroppsdelar. Hur gör man då?

Hur vore det om du skapade en tråd om kroppsdelar, kremering och dylikt i en annan forumdel, så att vi andra slipper detta dravel? Och så att anhöriga som eventuellt läser här, skonas från detta?
Citera
2019-12-23, 09:45
Medlem
tomyhockeys avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7373508
Citera
2019-12-23, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hur vore det om du skapade en tråd om kroppsdelar, kremering och dylikt i en annan forumdel, så att vi andra slipper detta dravel? Och så att anhöriga som eventuellt läser här, skonas från detta?

Det har skrivits en massa hemska spekulationer om vad som kan ha hänt med Wilma i den här tråden. Men bara det som är sant finns ju skäl att bli upprörd av egentligen.
Citera
2019-12-23, 09:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag menade att sjukhusen har erfarenhet av att göra sig av med kroppsdelar, organ, armar mm, efter operationer. Och därför om en anhörig specifikt ber dem att inte kontakta en begravningsbyrå och inte sprida i minneslund, så borde sjukhusen veta hur de kan göra sig av med en hel kropp ändå.

Man kan ju också spekulera om att brottslingar har kontakter inom sjukvården, och på så sätt kan göra sig av med kroppsdelar på samma sätt som sjukhusen gör, i samma "process" tom kanske.
Vilken anhörig vill att delar/kroppen ska kastas?? Och varför skulle kriminella sno och kasta EFTER obduktion??
Citera
2019-12-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar

Pojkvännen som misstänks ha mördat Wilma Andersson, 17, i Uddevalla kan vara allvarligt psykiskt störd, skriver SR.

Bedömningen görs av Rättsmedicinalverkets läkare efter att 22-åringen genomfört en mindre sinnesundersökning.”

Hörde det också nyss..
Jag är en halvt misstänksam person och undrar om det är troligt att han spelar sjuk? Är det möjligt att manipulera en sinnesundersökning och komma undan med det om han ser en fördel med att bli stämplad som psykiskt sjuk? Är det det dåliga samvetet som sjuder under skinnet och att han inte kan stå för sina handlingar?
Vad tänker ni?

PS själv anser jag ju att nånting inte står rätt till i huvudet på nån om man har i hjäl någon. Men nu vet vi ju inte HUR W bragts om livet.
Citera
2019-12-23, 09:56
Medlem
Hängde med bra i början men haft svårt mot slutet att hänga med, så förlåt om svaret redan finns på min fråga, men har han erkänt?
Citera
2019-12-23, 09:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Hängde med bra i början men haft svårt mot slutet att hänga med, så förlåt om svaret redan finns på min fråga, men har han erkänt?
I inlägget innan ditt så framkommer det att mannen nekar.
Citera
2019-12-23, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Vilken anhörig vill att delar/kroppen ska kastas?? Och varför skulle kriminella sno och kasta EFTER obduktion??

Kanske den anhörig som inte tycker det är så mycket värre att "kasta" kroppen än att kremera och/eller jordfästa. Men det var du som använde ordet "kasta", jag menar förstås en betydligt mer professionell och respektfull process.

Jag menar inte att kriminella ska sno efter obduktion, utan de brottslingar som har mördat någon kan kanske göra sig av med kroppen eller kroppsdelar med hjälp av kontakter inom sjukvården, alltså genom att lägga kroppsdelar i samma "soppåse".

Men jag orkar inte diskutera detta mer nu, det finns annat att diskutera nu också, tex den färdiga sinnesundersökningen av Tishko/MGM.
Citera
2019-12-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar

Majoriteten fattar vad är det för "störning". Det behövs ingen undersökni g. Den heter "uppvuxen med muslimsk hederskultur".
Citera
2019-12-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hörde det också nyss..
Jag är en halvt misstänksam person och undrar om det är troligt att han spelar sjuk? Är det möjligt att manipulera en sinnesundersökning och komma undan med det om han ser en fördel med att bli stämplad som psykiskt sjuk? Är det det dåliga samvetet som sjuder under skinnet och att han inte kan stå för sina handlingar?
Vad tänker ni?

PS själv anser jag ju att nånting inte står rätt till i huvudet på nån om man har i hjäl någon. Men nu vet vi ju inte HUR W bragts om livet.
Nej. Man lutar sig mest på dokumentation som samlats in kring den misstänkte, förutom det samtal på en timme man har. Blir svårt att fejka psykisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in