2019-12-23, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Jag blir RASANDE på detta skit, nu är det nog, de styrande i vårt land måste rannsaka sig själva, annars gör vi det med boxarhandskarna på. En annan som tyvärr åkt på en kronisk sjukdom som sabbat mkt för mig, blir utförsäkrad från FK jävligt enkelt. Medans dom här idioterna bara blinkar så får dom bidrag så jävla sjukt detta land har blivit.

Dom styrande och ansvariga tjänstemän i Sverige bryr sig inte och dom kommer inte heller att bry sig när endast några fåtal yttrar sig.

Det finns en agenda min vän som dessa korrupta folk föraktande kräk följer in i minsta detalj.

Den dagen dom kommer att ändra sina prioriteringar det är när giljotiner och publika hängningar blir verklighet.

Men den dagen kommer vi också att få höra bortförklaringar i en aldrig sinande ström.

Vad som utspelat sig sedan 20 år tillbaka och kanske mer är inget annat än högförräderi.

Dom skiter i om din mor tynar bort på ett ålderdomshem eller du förlorar massa år i det så kallade hamster hjulet som vården har blivit.

Vi duger till endast ett fåtal saker och det är bland annat att jobba och betala in skatt så svenska staten kan följa sin globalistiska plan. Utöver det är vi inte värda något, dock för att hålla folket i någorlunda schack slängs brödsmulor och falska förhoppningar ideligen åt oss men är inget annat än fjäsk av den mest simpla rang. Ja så fiskar också dom kriminella politikerna röster från dom svenska val-amöborna.

Dom måste väck från makten!

Ett stort problem och en anledning till varför svenskarna inte har vaknat tidigare är i min mening också vårat framgångs recept: vi har väldigt hög standard, höga löner, medelklass familjen kan om inte förståndshandikappad alternativt trash köpa sig en villa och betala av det inom en rimlig tid. Allt detta har lett till en konsumtions livsstil och ett sätt att fly verkligheten. - Så länge det inte berör mig mentalitet.

Men fler och fler människor blir nu också berikade på olika sätt orsakat av den globalistiska agendan och då blir man också involverad på ett annat sätt.

Dom måste väck från makten!

Behövde skriva av mig lite

PS: Krya på dig!
Senast redigerad av TolerantSwine 2019-12-23 kl. 05:22.
Citera
2019-12-23, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
ja, myndigheterna har inte gjort något. Han tar ut pension för sin avlidna mor, samt bidrag. Detta upplägg är rätt vanligt. Man har försökt komma åt det genom att man går till läkare varje år och får ett intyg på att man lever. Men det går väl att fuska till sig det med.

Uppdrag granskning körde ett program om pensionsfusk med detta upplägg, 10+ år tillbaka

GP blev tipsat om,men valde att inte skriva om detta. Nu kanske de gör det vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
GP sket i tipset
https://www.exakt24.se/toppolitiker-i-afghanistan-bidragsfuskare-i-sverige/
Men vad är då Fria Tider för soffpotatisar? De har känt till detta i 2 års tid och de har enbart tipsat GP? Man kontaktar ju Polisen och Skatteverket ögonaböj.
Citera
2019-12-23, 05:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men vad är då Fria Tider för soffpotatisar? De har känt till detta i 2 års tid och de har enbart tipsat GP? Man kontaktar ju Polisen och Skatteverket ögonaböj.
Jamen man skrev väl om det då också? Och skriver om det nu (igen?) då han är politiker i Afghanistan och hans gäng har vunnit eller valfuskat sig till valsegern.
Citera
2019-12-23, 05:05
Medlem
Rufoss avatar
Min vilda gissning är att MSM tittar bort den här gången och hoppas att Fria Tiders scoop går obemärkt förbi och drunknar i julfirandet.

Mest p.g.a att det är just FT som står för grävet. Gammelmediernas fiende number one.
Citera
2019-12-23, 05:19
Medlem
PatrickB8mans avatar
Dela med er så mycket det bara går
Citera
2019-12-23, 05:25
Medlem
Ahryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, den här bomben måste spridas runt om i världen. Helt ofattbart. Jag ska börja mejla till olika internationella medier, det borde så många som möjligt göra. Det är så sjukt så att det går nästan inte att tro på.

Frillan har artikeln på engelska nu.
https://www.friatider.se/afghan-election-one-winners-under-investigation-benefit-fraud-sweden
Citera
2019-12-23, 05:30
Medlem
Man blir bara så trött av allt sådant här som man läser och får reda på... Det är så jävla dåligt att det får hända i detta som vi påstår är bästa landet i Världen ... på allt... Har skrivit detta ordet förut.. Naiva... finns nog inget land som är så naiva... tycker synd om alla i hela Världen.. men inte sitt eget folk... vill rädda hela Världen... men inte sitt eget folk..... vill skänka pengar till hela Världen... men inte till sitt eget folk....
Nä vi gräver vår egna grav sakta men säkert ... tur och gott att man är i en ålder så man slipper se eländet till sitt slut...
Till slut... skulle någongång vilja höra mera från myndigheterna som släpper igenom sådana här bidrag hur går snacket efter avslöjandena .. vad säger chefen medarbetarna... lär dom sig nått... eller kör dom bara på ... det verkar ju gå bra att vara så jävla generös med andras pengar....

Nä fortsätt och sprid våra skattepengar Vind för Våg runt hela Världen bara...
Citera
2019-12-23, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Media ska inte mörklägga, media ska vara transperanta och avslöja klantiga politiker.
Det är vad läsarna ska tro, men tycker du att det är så det är? Vem bestämmer de reglerna, allt som inte raporteras är ju i princip mörklagt. Vad betyder att en berättelse är transparent, går det?
Jag tycker det är så här: läsarna är lata och kan eller orkar inte kolla en story själva, läsarna är dumma som läser media de inte litar på, varför är det bara nyheterna i media som är nyheter? Läsarna fattar inte att media och nyheter är en produkt som vilken hamburgare som helst och då får läsarna skylla sig själva.
Citera
2019-12-23, 06:17
Medlem
Varför plockar inte de större redaktionerna upp detta? Det är ju en politisk bomb och borde klä varje framsida vid det här laget.
Citera
2019-12-23, 06:20
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Min vilda gissning är att MSM tittar bort den här gången och hoppas att Fria Tiders scoop går obemärkt förbi och drunknar i julfirandet.

Mest p.g.a att det är just FT som står för grävet. Gammelmediernas fiende number one.
Samnytt och Nyheter Idag kommer säkert plocka upp det. Till sist måste även idioterna skriva en liten blänkare.
Citera
2019-12-23, 06:23
Medlem
Som "fattig" pensionär blir man mörkrädd!

Som framkommit under de senaste dagarna... barnen som inte kommer till skolan men fortfarande utbetalas det barnbidrag till dessa! FK borde ta reda på om dom befinner sig i Sverige.
Citera
2019-12-23, 06:23
Medlem
Ahryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja nu har dock även Nyheter idag rapporterat om det.

https://nyheteridag.se/uppgifter-ytterligare-en-utlandsk-politiker-lurar-svenska-staten-pa-pengar-skriven-i-sverige/

Borde göra en engelsk version så man lättare kan sprida internationellt.

Dock tror jag det kommer ta emot att MSM ska hänvisa till Fria Tider.

Finns på engelska nu.
Sprid.

https://www.friatider.se/afghan-election-one-winners-under-investigation-benefit-fraud-sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in