2019-12-22, 23:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Sen är det ju så att DB alldrig överbokar sina första klass plattser, de hade ju fått fel på tågsettet och var tvugna att packa in folk i reserv tåg. GRETA säger det ju själv att det var så, kan du inte läsa?

Det är ganska välkänt att ett tåg togs ur trafik och det är därför denna situation uppstod.

Jag har tagit upp det i några inlägg. Och länkade dessutom till Gretas tweet om detta några minuter innan ditt inlägg:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2019-12-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Toppbetyg i särskola är betydligt sämre än vanlig skola, så GRETA är ganska lågt begåvad, lämplig objekt att kontrolera och manipulera med och få att säga det liberal globalist TECHNOKRATERNA vill.

För övrigt är det ju känt överallt sedan länge och en stor fråga bland Svenska politiker att Svensk skola är i fritt fall och extremt dålig och jämt jämförs med Finland som är exellent så GRETA betyg säger ingenting om hennes begåvning snarare avsaknaden av den samma.
Nu gick ju inte Greta™ i särskola. Hennes betyg är bra utifrån vad som gäller i dagens svenska grundskola. Jag hade betyg i samma nivå som Greta™ när jag själv gick ut grundskolan, men på den tiden (ca 40 år sedan) krävdes givetvis mycket mer kunskaper för högsta betyg. Greta™:s betyg hade kanske motsvarat ett snitt på 3,9-4,1 på min tid, vilket är betydligt lägre än vad jag och mina klasskamrater på N-linjen på gymnasiet hade. Greta™:s betyg är faktiskt något under genomsnittet för de som påbörjade N-linjen på Procivitas Malmö nu i höstas. Och vi talar om grundskolebetyg här. Inte gymnasium eller universitet. Vi talar om den lägsta tänkbara nivån. Jag hoppas att Greta™ skaffar sig en riktig utbildning. För den som tror att Greta™ har stora kunskaper om någonting, saknar nog själv kunskaper om det mesta.
2019-12-22, 23:42
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och Time är ingen skittidning. Den är en världskänd tidning och att få denna utmärkelse är stort. Mycket stort. Till och med Donald Trump blir imponerad av detta.

Donald Trump? Han säger att Times är en skittidning. Hur ser upplagan då han blev vald och nu?

Time magazine came in eleventh with 3.3 million, 08/07/2012
Circulation averages for the six months ended:6/30/2019 3,032,581
Circulation averages for the six months ended:6/30/2016 2,017,493

Greta får nog börja prenumerera på Time om hon vill vara på fler första sidor i framtiden
2019-12-22, 23:50
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
För den som tror att Greta™ har stora kunskaper om någonting, saknar nog själv kunskaper om det mesta.
Håller med. Engelskan är mycket bra. Resten inte bättre än genomsnittet. Tippar på att hon är dålig i matte/fysik/kemi men vi får se.
Citat:
Hon brukar för övrigt länka till forskare och forskningsrapporter mm på sin Twitter då och då.

Det är kanske inte vuxennivå på hennes prestationer. Men hon är dock bara 16 år.

Som sagt, Malena vill att man ska uppvakta Greta maximalt. Jag såg hennes tal i Madrid. När hon läste upp talen så var hennes reaktion som om hon såg dessa för första gången. Att babbla upp en massa tal är totalt meningslöst utan helhetsbilden.

Varför inte ha en tavla med någon statistik bakom henne vid varje tal/händelse. Folk skulle prata om dessa istället!!

För mig så verkar Greta FULLKOMLIGT omedveten vad som händer med klimatet. Därför när hon ska besvara frågorna från publiken...blir det tomt i bollen och vill att andra ska svara eller refererar till ICPP" Bevis??? "people are dying..."

Hur ska människorna förstå, om inte ens hon kan beskriva det minsta.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-23 kl. 00:12.
2019-12-22, 23:52
Medlem
Citat:
Samt Donald Trump, Barack Obama, påven, Mark Zuckerberg, Michail Gorbatjov, Martin Luther King Jr, John f Kennedy, Charles de Gaulle, Eisenhover, Elizabeth II, Winston Churcill, Roosevelt m fl.

Den här utmärkelsen säger inget om hur god eller ond man är (vissa tycks missförstå detta) utan visar bara hur betydelsefull man är.

Och Time är ingen skittidning. Den är en världskänd tidning och att få denna utmärkelse är stort. Mycket stort. Till och med Donald Trump blir imponerad av detta.

Du vet inte vad du pratar om:

Nu fabulerar du fritt. Greta fick sina slutbetyg i Kringlaskolan i Södertälje och det är ingen särskola. Här hittar du alla särskolor i Södertälje och där är inte Kringlaskolan med:

https://www.sodertalje.se/skola-och-forskola/grundsarskola/

Att använda Wikipedia känns väl sådär lagom seriöst. Kan mycket väl vara tidningens egna journalister som lagt in de vackra omdömena.

Och om man ser hur IPCC beskriver sina processer jämfört med verkligheten så ... ja ... say no more ...

På tal om din beundran av alla amerikanska kändisar som hyllar Greta: Är du helt säker på att de verkligen är engagerade i och intresserade av klimatfrågan, eller om de kanske bara ser allt som ett sätt att knäppa den avskydde Trump på näsan? Politik, kort och gott.

Dvs om krigshetsaren Hillary Clinton i stället hade kommit till makten och inte dragit sig ur Parisavtalet (som är till nackdel för USA men till fördel för konkurrenten och stormakten Kina), då hade de kanske inte varit lika högljudda. Hur som helst verkar de inte leva som Greta lär. Det där med privatflygplan är t.ex fortfarande ganska populärt.

Intressant nog verkar det inte vara så många svenska kändisar som hyllar Greta. Har t.ex inte Schyffert varit ganska tyst?

Är det inte väldigt märkligt att Greta inte möttes av en veritabel välkomstkommitte när hon var tillbaka och ”skolstrejkade” i fredags? Efter sin storslagna succé och allt. Undrar hur många hundratals av Stockholms barn och ungdomar som istället drev omkring i butikerna, provade kläder, tränade, satt och fikade eller spanade in snygga killar (tjejer).

Och efter hennes uttalanden som tolkats som ”vänsterpopulistiska” lär hon få extra svårt att locka med dem som sympatiserar med t.ex MUF och SDU. Och de utgör en stooor del.

Klantigt kan man tycka, när hon fick så mycket utrymme i medierna och möjlighet att komma ut med sitt budskap.
2019-12-22, 23:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Donald Trump? Han säger att Times är en skittidning. Hur ser upplagan då han blev vald och nu?

Att vara med i Time var Donald Trumps stora dröm länge. Drömmen var så stor att han skapade ett fejkat omslag, tills drömmen gick i uppfyllelse:

Citat:
Donald Trump has a long history with Time magazine. For most of his life, he was completely desperate to get on the cover, an obsession that led to the sad discovery that he or someone close to him had created a fake issue of the magazine with his face on it and the headline “Trump Is Hitting on All Fronts...Even TV!”, framed it, and displayed it in numerous clubs he owned.

https://www.vanityfair.com/news/2019/12/donald-trump-greta-thunberg-time-magazine

Greta är född nästan igår och är redan med där. På riktigt. Trump fick vänta länge innan han kom med första gången. Fast han kan trösta sig med att han varit med flera gånger. Och precis som Greta har han blivit utsedd till årets person av Time.
2019-12-23, 00:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det inte väldigt märkligt att Greta inte möttes av en veritabel välkomstkommitte när hon var tillbaka och ”skolstrejkade” i fredags?

Fast som jag skrev tidigare så kommer det ibland väldigt många människor och ibland få människor till Gretas fredagsstrejker. När hon anlände till USA var det relativt få människor de första fredagarna även då. Sedan blev det stort. Jättestort.

Mycket beror väl på hur mycket man informerar i förväg och om folk kan komma loss den dagen. Jag tror nog att mer än 15 personer i Sverige vill se Greta.
2019-12-23, 00:03
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Att vara med i Time var Donald Trumps stora dröm länge. Drömmen var så stor att han skapade ett fejkat omslag, tills drömmen gick i uppfyllelse:
Greta är född nästan igår och är redan med där. På riktigt. Trump fick vänta länge innan han kom med första gången. Fast han kan trösta sig med att han varit med flera gånger. Och precis som Greta har han blivit utsedd till årets person av Time.

Men Time har blivit en skittidning. De fick nobben senast då de ville intervjua honom. Att kalla Time som en seriös tidskrift är som att kalla CNN för "nyhetskälla"

Citat:
På tal om din beundran av alla amerikanska kändisar som hyllar Greta: Är du helt säker på att de verkligen är engagerade i och intresserade av klimatfrågan, eller om de kanske bara ser allt som ett sätt att knäppa den avskydde Trump på näsan? Politik, kort och gott.

Japp. Kort och gott varför hon blev "årets person"

Citat:
Är det inte väldigt märkligt att Greta inte möttes av en veritabel välkomstkommitte när hon var tillbaka och ”skolstrejkade” i fredags?

Jag var chockad. 15??? Såg en video och Greta hade svårt att hitta ord och var långt ifrån entusiastisk. Det var ju mer mediefolk än själva deltagare.

500.000 till 15 på 2 veckor. Man undrar vilket som är fake
Men å andra sidan bra. Hon kan gå ut i lugn och ro (bara inte hennes team twittrar om det)
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-23 kl. 00:22.
2019-12-23, 00:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Fast som jag skrev tidigare så kommer det ibland väldigt många människor och ibland få människor till Gretas fredagsstrejker. När hon anlände till USA var det relativt få människor de första fredagarna även då. Sedan blev det stort. Jättestort.

Mycket beror väl på hur mycket man informerar i förväg och om folk kan komma loss den dagen. Jag tror nog att mer än 15 personer i Sverige vill se Greta.

Precis. Det mesta handlar om mediabevakningen.
2019-12-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det står ju om dataskyddslagen. Inte om att DB gjorde henne till åtlöje. Det slog mig också när jag såg DB:s första meddelande (jag befann mig för övrigt då i Tyskland, och det basunerades ut överallt på nyhetsskärmar, var man än var...), det "snälla" meddelandet, att det är läskigt att de hänger ut en person med namn, och exakt vilket tåg hon varit ombord på. Vilken dag och vilken tid. I den "elaka" tweeten skrev de sedan dessutom ut att hon suttit i första klass.

Det är klart att det är ett sekretessbrott! Hur ska andra kända personer kunna lita på att kunna åka någonstans i fred, utan att DB basunerar ut det! Kan ju finnas massor av anledningar till att man inte vill att någon ska veta att man sitter på ett visst tåg: man kanske ska till sin älskare (och kan bli mördad av sin man när han ser det på TV), man kanske har sjukskrivit sig fast man är på väg på semester, eller på väg att söka jobb i en annan stad/ett annat land, man kan ha ljugit även för andra (släktingar, vänner) om var man är och vad man gör under vissa dagar, för att slippa umgås med dem...

Jag tror att säkerhetspersonalen blev rejält sura. Deras jobb att skydda Greta försvåras en hel del, om alla vet exakt på vilket tåg som hon åker! Greta har tydligen ännu inte anmält DB, men om säkerhetspersonalen gör det, är det fullt befogat! Greta är trots allt klart utsatt!
2019-12-23, 00:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Jag var chockad. 15??? Såg en video och Greta hade svårt att hitta ord och var långt ifrån entusiastisk. Det var ju mer mediefolk än själva deltagare.

Exakt så här lät det veckorna efter Greta landstigit i USA. Både i denna tråd och på övrig social media.

Men några veckor senare så såg vi att det betydde ingenting alls.

Ibland är det mer folk. Ibland mindre.
2019-12-23, 00:24
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag tror att säkerhetspersonalen blev rejält sura. Deras jobb att skydda Greta försvåras en hel del, om alla vet exakt på vilket tåg som hon åker! Greta har tydligen ännu inte anmält DB, men om säkerhetspersonalen gör det, är det fullt befogat! Greta är trots allt klart utsatt!
Var inte hon rädd för pirater då hon hade en live sändare på hennes båt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in