Citat:
Just det, så hette laget. Jag antar att vårt lag kommer ha en hel del spelare från de egna leden. spelare som är för gamla för F17, vi har ett samarbete med Kopparbergs/Göteborg FC, dom har ingen egen ungdomsverksamhet, bortsett från F19 som typ är deras elitakademi(vann sin serie i år, "F19 Södra"), om det är någon som är riktigt bra antar jag att dom går till andra lag som spelar på högre nivå än division 4, kanske finns en del duktiga tjejer som vill spela för oss dock, who knows. Lite kul att både ÖIS, vi och MFF startar damlag samma säsong. 

Här är info om hur vi bygger vårt damlag: https://www.svenskafans.com/fotboll/ifkgoteborg/blavitt-bygger-sitt-damlag-runt-akademin-610483
https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2019/blavitts-damlag-ar-igang/
Det är således riktigt unga flickor som utgör damlaget och sedan är tanken att dessa ska växa in i det efterhand. Således inte ens spelare som är för gamla för F17.
Det är vitt skilda förutsättningar mellan hur vi och mff gör med damerna, MFF "Köper över" ett helt lag från div.1 så det är ju fel där medan vi bygger från grunden i enlighet med beslutet från medlemmarna.
Blir ju intressant att se vad man gör av derbyt mot ÖIS? Gissningvis kommer gbg fotbollsförbund att lägga den som premiärmatch i fyran och se till att den inte krockar med något av herrlagens matcher för att locka folk. Hade inte förvånat om den spelas på Gamla.
Citat:
Tror att sådana här avtal tar längre tid att komma fram än de här senaste veckorna. Visserligen kan man hävda att man såg vilket håll det blåste åt. Skönt att det inte blev något spelbolag eller liknande, spela om du vill men promota inte det.
Gällande damlaget så sägs det att de ska lira premiären på Stadion. Efter det har man ett problem då det egentligen inte finns plats någonstans, det har pratats om Gamla Stadion men det bästa hade nog varit att man lirar på träningsplanen iaf denna säsong. Det är hybrid även där och man kan sätta upp provisoriska läktare, det gjorde man när ett av våra ungdomslag vann SM-guld förra månaden.
Gällande damlaget så sägs det att de ska lira premiären på Stadion. Efter det har man ett problem då det egentligen inte finns plats någonstans, det har pratats om Gamla Stadion men det bästa hade nog varit att man lirar på träningsplanen iaf denna säsong. Det är hybrid även där och man kan sätta upp provisoriska läktare, det gjorde man när ett av våra ungdomslag vann SM-guld förra månaden.
Spelbolag hade varit intresserade men MFF hade tackat nej om jag inte missminner mig, helt rätt där.
Det låter ju rimligt att spela på träningsplanerna, ty Gamla Stadion vore ju alltför stor och jag förmodar att IP inte är aktuellt.
[quote=Ptthhi|69672581]Kan ni skriva era tippningar på As?
/QUOTE]
Det kommer alltid en tipstråd närmare säsongen, bättre att ta det då så slipper man massa tabeller här... Dessutom är det på tok för tidigt att tippa nu innan trupperna är nära att vara satta.