2019-12-22, 07:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Just det, så hette laget. Jag antar att vårt lag kommer ha en hel del spelare från de egna leden. spelare som är för gamla för F17, vi har ett samarbete med Kopparbergs/Göteborg FC, dom har ingen egen ungdomsverksamhet, bortsett från F19 som typ är deras elitakademi(vann sin serie i år, "F19 Södra"), om det är någon som är riktigt bra antar jag att dom går till andra lag som spelar på högre nivå än division 4, kanske finns en del duktiga tjejer som vill spela för oss dock, who knows. Lite kul att både ÖIS, vi och MFF startar damlag samma säsong.

Här är info om hur vi bygger vårt damlag: https://www.svenskafans.com/fotboll/ifkgoteborg/blavitt-bygger-sitt-damlag-runt-akademin-610483

https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2019/blavitts-damlag-ar-igang/

Det är således riktigt unga flickor som utgör damlaget och sedan är tanken att dessa ska växa in i det efterhand. Således inte ens spelare som är för gamla för F17.

Det är vitt skilda förutsättningar mellan hur vi och mff gör med damerna, MFF "Köper över" ett helt lag från div.1 så det är ju fel där medan vi bygger från grunden i enlighet med beslutet från medlemmarna.
Blir ju intressant att se vad man gör av derbyt mot ÖIS? Gissningvis kommer gbg fotbollsförbund att lägga den som premiärmatch i fyran och se till att den inte krockar med något av herrlagens matcher för att locka folk. Hade inte förvånat om den spelas på Gamla.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tror att sådana här avtal tar längre tid att komma fram än de här senaste veckorna. Visserligen kan man hävda att man såg vilket håll det blåste åt. Skönt att det inte blev något spelbolag eller liknande, spela om du vill men promota inte det.

Gällande damlaget så sägs det att de ska lira premiären på Stadion. Efter det har man ett problem då det egentligen inte finns plats någonstans, det har pratats om Gamla Stadion men det bästa hade nog varit att man lirar på träningsplanen iaf denna säsong. Det är hybrid även där och man kan sätta upp provisoriska läktare, det gjorde man när ett av våra ungdomslag vann SM-guld förra månaden.

Spelbolag hade varit intresserade men MFF hade tackat nej om jag inte missminner mig, helt rätt där.
Det låter ju rimligt att spela på träningsplanerna, ty Gamla Stadion vore ju alltför stor och jag förmodar att IP inte är aktuellt.

[quote=Ptthhi|69672581]Kan ni skriva era tippningar på As?
/QUOTE]

Det kommer alltid en tipstråd närmare säsongen, bättre att ta det då så slipper man massa tabeller här... Dessutom är det på tok för tidigt att tippa nu innan trupperna är nära att vara satta.
Citera
2019-12-22, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är vitt skilda förutsättningar mellan hur vi och mff gör med damerna, MFF "Köper över" ett helt lag från div.1 så det är ju fel där medan vi bygger från grunden i enlighet med beslutet från medlemmarna.

Spelbolag hade varit intresserade men MFF hade tackat nej om jag inte missminner mig, helt rätt där.
Det låter ju rimligt att spela på träningsplanerna, ty Gamla Stadion vore ju alltför stor och jag förmodar att IP inte är aktuellt.

Den stora skillnaden är väl att vi inte har en underbyggd flickverksamhet. Så det fanns inget annat sätt att göra det på än så som det blev. Hade vi endast tagit in yngre tjejer (17-21) så hade folk klagat över det istället. Göteborg verkar inte heller göra en lika stor satsning på damsidan som vi gör så vi får se, hur vi fått ihop ett lag är inget direkt som håller mig uppe vaken om nätterna, folk kommer klaga på allt vi gör oavsett.

Vart damlaget ska spela kommer bli en jäkla följetong känns det som. Precis som du skriver IP är inte aktuellt pga ex-MFF. Limhamn är off pga ja... Gamla är för stort och jag köper inte snacket om att skicka damlaget ut i Hyllie då man bör hålla sig till stadskärnan annars kryper sig känslan av att damlaget ses som oäktingar. Så det som återstår är Kirseberg och Heleneholm typ. Blir det inte Stadionområdet så hoppas jag att man lägger det vid Heleneholm då det är på promenadavstånd så att man kan ta sig dit när man är uttråkad.

Det var väl Unibet som ville in har jag för mig, vilket hus i helvete det hade blivit ifall vi hade gått vidare med dem...
Citera
2019-12-22, 16:12
Medlem
bagarn29s avatar
Nu väljer Mirza Jelecak att lämna Sirius.

Står det mellan honom och Skullerud som MFF:s nye tränare?
Citera
2019-12-22, 20:05
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu väljer Mirza Jelecak att lämna Sirius.

Står det mellan honom och Skullerud som MFF:s nye tränare?
Ska Malmö verkligen ta en tränare som haft delat ledarskap 1 säsong?
Jelecak är säkert en duktig tränare men känns som Malmö bör gå på något mer rutinerat.

Delat ledarskap är svårt, gäller att man klickar ordentligt.
Citera
2019-12-22, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jelecak är säkert en duktig tränare men känns som Malmö bör gå på något mer rutinerat.

Jag håller med dig om det behövs en erfaren tränare med en förmåga att utveckla ungdomsspelare och samtidigt ha lite hårda nypor. Frågan är om det finns några sådana som MFF kan knyta till sig. Det sägs ju att Rösler var lite väl hård mot några spelare som han inte tyckte höll måttet.

Jag hoppas att Danne gör läxan ordentligt denna gången. Det är inte optimalt att vi har haft 3 tränare de senaste 4 åren.

Enligt vår ordförande skulle vi likna Ajax (?). I dagens match hade 4 holländare i startelvan mot 7 inköpta. På bänken såg det bättre ut med 6 mot 4. De köper väl in lovande spelare från här och där. Vi har ju Zlatan och Mido (Egypten) som exempel så det blir nog billigare att byta ordförande.
Citera
2019-12-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Här är info om hur vi bygger vårt damlag: https://www.svenskafans.com/fotboll/ifkgoteborg/blavitt-bygger-sitt-damlag-runt-akademin-610483

https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2019/blavitts-damlag-ar-igang/

Det är således riktigt unga flickor som utgör damlaget och sedan är tanken att dessa ska växa in i det efterhand. Således inte ens spelare som är för gamla för F17.

Blir ju intressant att se vad man gör av derbyt mot ÖIS? Gissningvis kommer gbg fotbollsförbund att lägga den som premiärmatch i fyran och se till att den inte krockar med något av herrlagens matcher för att locka folk. Hade inte förvånat om den spelas på Gamla.

Oj shit, 15 och 16-åringarna alltså... dom verkar ju iaf vara bra i sin åldersgrupp om dom vunnit 2 år i rad men man kanske inte skall förvänta sig några underverk 2020, men det känns ändå som en ganska bra plan.

Matchen mot Örgryte kan bli kul ja.

Edit:

Just det, god jul alla!

Lämnar er med en jultradition vi kör i familjen... poesi.

IF you wake at midnight, and hear a horse's feet,
Don't go drawing back the blind, or looking in the street,
Them that ask no questions isn't told a lie.
Watch the wall my darling while the Gentlemen go by.

Five and twenty ponies,
Trotting through the dark -
Brandy for the Parson, 'Baccy for the Clerk.
Laces for a lady; letters for a spy,
Watch the wall my darling while the Gentlemen go by!

Running round the woodlump if you chance to find
Little barrels, roped and tarred, all full of brandy-wine,
Don't you shout to come and look, nor use 'em for your play.
Put the brishwood back again - and they'll be gone next day !

If you see the stable-door setting open wide;
If you see a tired horse lying down inside;
If your mother mends a coat cut about and tore;
If the lining's wet and warm - don't you ask no more !

If you meet King George's men, dressed in blue and red,
You be careful what you say, and mindful what is said.
If they call you " pretty maid," and chuck you 'neath the chin,
Don't you tell where no one is, nor yet where no one's been !

Knocks and footsteps round the house - whistles after dark -
You've no call for running out till the house-dogs bark.
Trusty's here, and Pincher's here, and see how dumb they lie
They don't fret to follow when the Gentlemen go by !

'If You do as you've been told, 'likely there's a chance,
You'll be give a dainty doll, all the way from France,
With a cap of Valenciennes, and a velvet hood -
A present from the Gentlemen, along 'o being good !

Five and twenty ponies,
Trotting through the dark -
Brandy for the Parson, 'Baccy for the Clerk.
Them that asks no questions isn't told a lie -
Watch the wall my darling while the Gentlemen go by !
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-12-23 kl. 00:02.
Citera
2019-12-23, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Nej, det har gått till överdrift med spekulationerna, man bara slänger ut namn utan att basera det på något.

Citat:
Oj shit, 15 och 16-åringarna alltså... dom verkar ju iaf vara bra i sin åldersgrupp om dom vunnit 2 år i rad men man kanske inte skall förvänta sig några underverk 2020, men det känns ändå som en ganska bra plan.

Edit:

Just det, god jul alla!

God jul på dig med!
Citera
2019-12-23, 08:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Den stora skillnaden är väl att vi inte har en underbyggd flickverksamhet. Så det fanns inget annat sätt att göra det på än så som det blev. Hade vi endast tagit in yngre tjejer (17-21) så hade folk klagat över det istället. Göteborg verkar inte heller göra en lika stor satsning på damsidan som vi gör så vi får se, hur vi fått ihop ett lag är inget direkt som håller mig uppe vaken om nätterna, folk kommer klaga på allt vi gör oavsett.

Vart damlaget ska spela kommer bli en jäkla följetong känns det som. Precis som du skriver IP är inte aktuellt pga ex-MFF. Limhamn är off pga ja... Gamla är för stort och jag köper inte snacket om att skicka damlaget ut i Hyllie då man bör hålla sig till stadskärnan annars kryper sig känslan av att damlaget ses som oäktingar. Så det som återstår är Kirseberg och Heleneholm typ. Blir det inte Stadionområdet så hoppas jag att man lägger det vid Heleneholm då det är på promenadavstånd så att man kan ta sig dit när man är uttråkad.

Det var väl Unibet som ville in har jag för mig, vilket hus i helvete det hade blivit ifall vi hade gått vidare med dem...

Givetvis måste man värva när man saknar flickverksamhet, dock blir det ju fel när man värvar ett helt lag sådär, nåväl jag tror det här med damlagen är lite småhett nu för att sedan landa i att dra på sin höjd hundra pers nån match in på säsongen.

Det var lite snack om var vårt lag skulle spela med, nu verkar det bli på Kviberg och det gör att få kommer ta sig dit ut, visst att vi åker dit för nån träningsmatch i PSA (innearenan) på vintern men få kommer ta sig till Kviberg 5 en maj tisdag klockan 20 i regn för att se våra damer i omgång 7 möta "Gamla Damers IK" i fyran...
Det är dock på ett sätt logiskt att damerna lirar där då basen är just i PSA, publikt hade väl Kamratgårdens hybrid varit att föredra dock, men man vill väl inte slita på den kan jag tro.
Jag ser damsatsningarna som futsalditon var, det var lite snack om det och folk gick ibland men nu är det inte direkt nåt tryck på det där...

Skönt att ni inte föll för spelbolagens locktoner!

Citat:

Edit:

Just det, god jul alla!

Ja, planen känns bra. Klarar tjejerna bara den brutalitet vissa lär ha i fyran (gamla spelare som inte hänger med längre brukar bli iaf småbrutala) så lär speeden och tekniken vara bra så det är inte omöjligt att det går bra i fyran ändå. Men visst är det en chansning men ändå skönt att vi gör så. Dessutom skall ju tjejerna lira kvar i ungdomsserierna...

ÖIS-matchen blir om inte lite kul att sätta publikrekord i ja.

God Jul själv och tack för gott åsiktsutbyte under året!

GOD JUL ALLA NI ANDRA MED!
Citera
2019-12-23, 11:09
Medlem
eternussermos avatar
Då säger vi grattis till Östersund och god jul till Trazke.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/vandningen-ofk-far-elitlicens-efter-overklagan/
Citera
2019-12-23, 11:12
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/vandningen-ofk-far-elitlicens-efter-overklagan/

Inte särskilt oväntat om man är insatt i fotbollens ekonomiska regelverk. Sedan kan man alltid diskutera vad som menas med "uppenbart orealistiska bedömningar" av en klubbs ekonomi och hur preskriptionstiderna för ekonomiskt tveksamma ageranden ser ut. SvFF har nog en del att fundera över i detta avseende ...
Citera
2019-12-23, 11:21
Medlem
Hur går man tillväga för att sparka Karl-Erik Nilsson?
Citera
2019-12-23, 11:36
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Är inte förvånad, mer besviken.
Min åsikt är att Östersund borta bör bojkottas.

PS, god jul alla söder om Dalaälven.
Senast redigerad av Tratt 2019-12-23 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in