Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
NÄSTAN VAD SOM HELST borde vara mer givande än just det yrkesvalet, det kan jag hålla med om. Men tack och lov så väljer folk de jobb de vill enligt mig, så länge de inte är "yrkeskriminella".
Men denna tråden handlar ju inte om hennes yrkesval. Den handlar om att SD (och kanske med hjälp eller support av någon) sannolikt tagit sig friheten att brutalt mörda en 3-barnsmamma.
Att välja att mörda någon ligger i en helt annan liga, än att välja att jobba på ett HVB-hem, liksom.
Men nej, enligt vissa av er är det värre att hon inte var en kristen taliban som trodde hon var perfekt och felfri, som vissa här uppenbarligen inbillar sig att de är. Jag har ett meddelande till vissa av er: Ni är inte felfria. Ni är självgoda, själsdöda och onda, som ägnar 1,5 år att sparka på en mördad kvinna.
Nej nu hamnar du snett som vanligt, det handlar om att någon i tråden fått för sig att grunden för en kritisk inställning nödvändigt handlar om avundsjuka. Och någon drog till med att LW skulle ha en spännande karriär... neej det hade hon rakt inte något att vara avundsjuk på.
Fast du måste väl ändå erkänna att en pastor som lägger sig med brudgummen (eller bruden) som hen har vigt ganska gott kan häcklas utifrån nidbilden av religiöst hyckleri. Något som ganska många tycker illa om oavsett om de känner personen personligen. Begriper man inte det är man ju rent svagbegåvad.