2019-12-22, 18:44
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är ju dina ord jag använder därav citationstecken.
Du påstår detta och jag efterfrågar filmsekvenser som visar detta.
Om man själv åkt lagg vet man att varje kontakt ofta är förödande för annan åkare, eller en själv. Eller båda. Finns ingen sprintåkare som vill ha närkontakt.
Senast redigerad av Starobrno 2019-12-22 kl. 18:47.
Citera
2019-12-22, 18:53
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag tror knappast Linn känner så med tanke på att hon igår blev snuvad på drygt 100 000 i prispengar, och framförallt inte med tanke på att det var en svenska som fällde henne.

Om man ser till norrmännen och Falla, var fanns det svenska stödet för Linn när hon gled i mål
Såg jävligt illa ut när varken Stina eller Jonna kom fram och tröstade henne.

Tror du detta är fake?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.google.se%2Furl%3Fsa %3Dt%26amp%3Brct%3Dj%26amp%3Bq%3D%26amp%3Besrc%3Ds %26amp%3Bsource%3Dweb%26amp%3Bcd%3D4%26amp%3Bved%3 D2ahUKEwiqkMSjuMnmAhUDtYsKHS8-BKoQFjADegQIAxAB%26a mp%3Burl%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.svt.se%252Fspor t%252Flangdskidor%252Fsvahn-om-att-dela-rum-med-ni lsson-har-tittat-pa-julkalendern%26amp%3Busg%3DAOvVaw0TQi2xUuSgTwjjp3y 2zYR9
Citera
2019-12-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Här börjar du sälja din fantasi igen. Detta är andra gången du tar till "väntar flera timmar". De kan lika gärna ha pratat om det 30 minuter efter, men det passar inte ditt scenario där det antingen inte pratades om det alls eller i annat fall väntade de flera timmar.

Men det är så du argumenterar, tidigare har du bjudit på ett alternativt tidsspann från dess att Stina skadades i Otepää till dess att hon undersöktes (något som tydligen kostade henne guldet i Sefeeld). Lustigt nog var det ett som inte överensstämde med det som meddelades i media.

Det sistnämnda har jag erkänt dock. Jag blandade ihop det med hennes revbensskada, som de undersökte alldeles för sent.

Vad gäller empati så spelar det ingen roll om man väntar 30 minuter eller 3 dagar, har man genuin empati så visar man det direkt, av ren reflex. De som utstuderat kontrollerar sin empati, har ingen empati och har såldes psykopatiska drag. Kan tilläggas att psykopater inte allt för sällan har ett smittande leende.
Citera
2019-12-22, 19:03
Medlem
Madgetts avatar
Linn Svahn ramlar i ett lopp, det resulterar i hundratals konspiratoriska inlägg. Mer flashback än så här blir inte flashback.
Citera
2019-12-22, 19:08
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Linn Svahn ramlar i ett lopp, det resulterar i hundratals konspiratoriska inlägg. Mer flashback än så här blir inte flashback.

Speciellt märkligt blir det när de inblandade umgås äter pepparkakor och har mysigt tillsammans och kollar Julkalendern på mornarna.
Citera
2019-12-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Som sagt vissa personers inlägg i den här tråden passar i samma forum där man tycker att jorden är platt, att förintelsen inte funnits osv.
Att försöka rättfärdiga dessa kommentarer med en radda av "fina ord" gör inte saker mer trovärdig.
Sorry!

Majoriteten av dina inlägg verkar handla om andra FB:are och huruvida de har rätt att ha andra åsikter än du själv. De du pekar ut har kritik som angår tråden, medan du har kritik mot själva användaren. Om detta vore en biograf hade alla tittat på filmen utom du, då du sitter på en stol framför duken och tittar på publiken.
Citera
2019-12-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Sprintstafett verkar inte vara så populärt. Vad skulle man kunna ersätta det med? Supersprint? Kanske återinföra 30 km/15 km (herrar/damer) intervallstart i antingen klassiskt eller fritt?

Sprintstafetten är bra. Kanske ha ett par rottweilers som jagar åkarna så dom åker snabbare. Eller en hare. I övrigt håller jag med talaren. Super-sprint på 10 km fritt.
Citera
2019-12-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Om man själv åkt lagg vet man att varje kontakt ofta är förödande för annan åkare, eller en själv. Eller båda. Finns ingen sprintåkare som vill ha närkontakt.
Det är jag mycket medveten och har ju sett den här hlegens och förra helgens svenska fall som racing incidents.
Det finns ett par skribenter här inne som påstår att det finns någon form av "plan" från Stina och Jonna att medvetet fälla Linn i olika sammanhang och då efterfrågade jag videobevis för detta.

Hittills har jag INTE fått något sådant presenterat för mig.
Citera
2019-12-22, 20:02
Medlem
ackefoleys avatar
Tomten måste vara proppmätt på julgröt nu.

Fina insatser av damerna igen, skönt att se.
Citera
2019-12-22, 20:24
Medlem
På fullaste allvar, att Jonna och Stina den senaste veckan ska ha smitt planer tillsammans om att aktivt eller passivt mobba Linn är alldeles för långsökt i mitt tycke.

För det första, när Linn föll, såg någon påstå att det var Jonnas fel? Hon var metrar framför henne, hur ska hon ha kunnat påverkat fallet? Jonna sa det själv i en intervju, hon märkte inte av när Linn föll, för Jonna var framför. Sedan såg Linn inte så värst munter ut efteråt, förmodligen ville hon heller inte prata med någon som det såg ut som, då kanske åkarna i fråga väljer att avvakta där och då och kanske snacka om det vid senare tillfälle.
Senast redigerad av cdmz 2019-12-22 kl. 20:26.
Citera
2019-12-22, 20:31
Medlem
Det verkar helt galet om det är så att man försöker fälla varandra, och så tror jag verkligen inte är fallet. Dock tror jag man nästan helt tagit bort hänsynen till motståndaren oavsett om denne är svensk, dels pga konkurrensen som råder nu, men även för att nästan alla våra sprinters idag är stentuffa vinnarmonster och helt enkelt tar alla chanser till marginaler som finns.

Däremot känns det både fascinerande men även olustigt, att alla verkar så arga och "otrevliga" i intervjuer och beskyller varandra, ibland direkt och ibland subtilt mellan raderna (Linn, Moa och Jonna i Gällivare, Jonna, Stina i Davos, samt märkligt uppträdande av Stina och Jonna i Planica).

Hoppas det bara är pga stundens allvar, men när Jonna i Davos säger att "jag tror...tror det var en svensk" och med den blicken, undrar man ju om det inte funnits en fnurra på tråden sedan deras Umeåtid. De var ju inte så glada i Gällivare heller. Men fälla varandra, och dessutom planera tillsammans med andra? Absolut inte.

Och f-n om de kör med tjejmobbing i laget oavsett vem. Då hejar jag på Pärmen, Stadlober och Hennig istället.
Citera
2019-12-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrah
Vill så gärna se en repris på Stinas fantastiska sträcka, men SVTPlay har tappat bort allting innan herrfinalen. Hoppas de får ordning på tekniken och klipper ihop hela dagens sändning i efterhand.

Finns även ett youtubekonto som lägger upp med norska kommentatorer
Lite kul att höra dem när svenskarna vinner 😇

https://youtu.be/gU9cqVhjqdk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in