2019-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja som tur är verkar Linn extremt hårdhudad och lär klara av alla dessa hugg från dem.

Tjejer kan vara riktigt jävla lömska och elaka i grupp när det kommer in en ny förmåga som konkurrerar.

Ja, Linn verkar vara ett hårdhudat, otäckt krossmonster med glimten i ögat som tur är. Tycker hon är oerhört cool och modig när hon bara går in och visar vem som bestämmer (började redan i Gällivare).

Jag har alltid gillat Jonna och nästan alltid Stina (tycker hon resonerat konstigt när hon stått över lopp i sprintcupen tidigare om åren), men tycker det var märkligt att de var så sura i intervjuerna efter att Svahn vunnit. Sedan att de fnissande bara åkte iväg utan att trösta en 20-årig nykomling efter att ha fällt henne är ju tyvärr bara bedrövligt. Hoppas att det bara är tillfälligheter och att inte Linn blir en outsider i gruppen bara för att hennes käft glappar.

På senare år har mycket mer ego tagit plats i damlandslaget. Det är konsekvensen av den extrema konkurrensen på gott och ont. Att dessa skulle offra sig som killarna gjorde för Johan Olsson om situationen uppstår, är tyvärr helt otänkbart.
Citera
2019-12-22, 17:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrah
Vill så gärna se en repris på Stinas fantastiska sträcka, men SVTPlay har tappat bort allting innan herrfinalen. Hoppas de får ordning på tekniken och klipper ihop hela dagens sändning i efterhand.
Det var ju inte jättekul att komma hem och ska se allt i efterhand och så hamnar man mitt i herrfinalen där man avslutar med att säga att det blev svensk dubbelseger för damerna... Svt-klåpare.

Linn är i alla fall min nya favorit. Det behövs mer känslor inom idrotten, trött på alla kramkalas.
Citera
2019-12-22, 17:37
Medlem
Citat:
Tittade på upploppet igen och ser att Sundling i vanlig ordning är farligt nära Linns skidor, trots att Sundling har typ 10 meter fri yta åt vänster.

Skulle inte förvåna mig om grisen försökte fälla Linn. (Igen).
Nu är du väl ute och cyklar(igen)?

Enda incidenten mellan dessa var väl i Davos och då var det Linn som fällde Jonna även om jag personligen såg(och ser) det som en racingincident.

Du får gärna visa när Jonna skulle ha "fällt" Linn.
Citera
2019-12-22, 17:39
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Sprintstafett verkar inte vara så populärt. Vad skulle man kunna ersätta det med? Supersprint? Kanske återinföra 30 km/15 km (herrar/damer) intervallstart i antingen klassiskt eller fritt?
Citera
2019-12-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Några i den här tråden bör kanske överväga att skriva sina inlägg i följande forum?

(FB) Konspirationer och alternativa teorier

Ditt linjära tänkande kan inte ta in sannolikhetsbedömningar i mer spekulativa resonemang där man läser mellan raderna och med mångårig erfarenhet klarar deduktionen.
Citera
2019-12-22, 17:50
Medlem
Citat:
Och i bägge fallen ligger Linn före och grisarna Stina och Jonna grisar sig fram utan hänsyn.

Stina och Jonna i all ära men jag fattar inte alls varför de är betydligt buffligare mot landsmännen jämfört med andra länders åkare. Jonna är ju asrädd för att stöta sig med andra nationers åkare ex.

Tycker också det verkar tydligt att de två mobbar ut Svahn. De vet att hon är top dog för överskådlig framtid nu.
Citera
2019-12-22, 17:59
Medlem
Märkligt hur flera här sitter och spånar om att det är mobbning och schismer i laget efter det vi fick se idag.
Jag håller med om att man varit onödigt hårda mot varandra ända sedan vm finalen, men det beror ju på många vinnarskallar och att de helt enkel är bäst och därför hamnar tätt på varandra.

Men idag kör stina sönder fältet och maja kan gå i rygg.
Sundling drar hela vägen utan att stanna upp och tvinga fram de andra.
Det var ju upplagt för linn på upploppet.
Först fram att gratta linn var stina innan hon skynda bort till jonna...

Stina visade mognad och tänkte på laget var ju ganska uppenbart. Stina är för sprinttjejerna vad kalla är för distanstjejerna.
Hon behöver inte bevisa nått. Alla vet vad hon kan.

Nu när så många knackar på dörren så måste ju alla svenskor verkligen visa framfötterna i varje lopp men det är ju det som skapar vinnare också..

Hur ska Falk ta en plats när hon kommer tillbaka..
Citera
2019-12-22, 17:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Förstör man för någon annan, omedvetet så ber man om ursäkt. Om det däremot är medvetet, så kan jag ju förstå om man inte ber om ursäkt. Så jag antar att gården gällde det sistnämnda.

Ja, fortsätt du att leva i din förvridna verklighet där du tror att de svenska damerna i landslaget medvetet försöker förstöra för varandra.
Citera
2019-12-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apmani
Ja, Linn verkar vara ett hårdhudat, otäckt krossmonster med glimten i ögat som tur är. Tycker hon är oerhört cool och modig när hon bara går in och visar vem som bestämmer (började redan i Gällivare).

Jag har alltid gillat Jonna och nästan alltid Stina (tycker hon resonerat konstigt när hon stått över lopp i sprintcupen tidigare om åren), men tycker det var märkligt att de var så sura i intervjuerna efter att Svahn vunnit. Sedan att de fnissande bara åkte iväg utan att trösta en 20-årig nykomling efter att ha fällt henne är ju tyvärr bara bedrövligt. Hoppas att det bara är tillfälligheter och att inte Linn blir en outsider i gruppen bara för att hennes käft glappar.

På senare år har mycket mer ego tagit plats i damlandslaget. Det är konsekvensen av den extrema konkurrensen på gott och ont. Att dessa skulle offra sig som killarna gjorde för Johan Olsson om situationen uppstår, är tyvärr helt otänkbart.

Ja jag hade faktiskt högre tankar om Stina. Men just nu framstår hon som väldigt falsk och osympatisk. För landslaget är det väldigt viktigt att ta tillvara på nya åkare som visar framfötterna, med att bjuda in dem i laget och backa upp dem vid med- och motgång.

Får hoppas att ledningen tar detta på stort allvar och inför åtgärder genast, landslaget har inte råd att tappa fler toppåkare och framförallt inte på ett sådant sätt.
Citera
2019-12-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nu är du väl ute och cyklar(igen)?

Enda incidenten mellan dessa var väl i Davos och då var det Linn som fällde Jonna även om jag personligen såg(och ser) det som en racingincident.

Du får gärna visa när Jonna skulle ha "fällt" Linn.

Jag skrev "försökt". Finns mängder med tillfällen då Jonna helt utan tanke bara bräker sig fram på bekostnad av andra, men som tur är har det mestadels drabbat henne själv.
Citera
2019-12-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Tycker också det verkar tydligt att de två mobbar ut Svahn. De vet att hon är top dog för överskådlig framtid nu.

Ja nu är det så pass många i tråden som tydligt sett detta att man inte kan ignorera faktum. Även om de inte kanske aktivt mobbar henne utanför spåret så är det tydligt att det är passiv mobbning.
Citera
2019-12-22, 18:06
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Varför skulle man känna sig obekväm med att ge en komplimang till sin lagkamrat, om de nu är så goda vänner som en del påstår?
Ok. Så då Linn hasar sig i mål och Sundling firar segern så kommer svt fram till Linn. "Grattis till 6e platsen. Vad säger du om Jonnas prestation? Hon vann loppet och leder världscupen. Är hon inte fantastisk?"
Vad tycker du är lämplig entusiastisk kommentar från Linn?
A) Jo hon är väl bra.
B) wow, fan vad hon är bra. Fucking fantastiskt.
C) oh shit. Hon är en sån jävla pitbull vinnarskalle vår super-Jonna. Hon är min idol och jag har skapat ett flashback-konto enkom för att lovorda henne. Halleluja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in