2019-12-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du är inte den snabbaste kanoten direkt, jag har flera gånger sagt att det inte bara är invandrarna som våldtar men de gör det i långt högre utsträckning än svenskar.

SD förespråkar repatriating och det är det enda som skulle få en avgörande effekt men det kommer inte folket acceptera. Jag läste t.o.m. en artikel om en kvinna som dragit sig för att anmäla en våldtäkt eftersom hon var rädd att hennes våldtäktsman skulle utvisas. Han dömdes ändå men det borde förstås inte skett när "offret" tyckte det var viktigare att han fick stanna. Nu fick han visserligen stanna ändå så hon kunde andas ut och invänta nästa våldtäkt.

Och jag har flera gånger förklarat varför det inte skulle lösa problemet med våldtäkter så isf är du minst lika slö...
Citera
2019-12-21, 18:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja om vi inte prioriterar hårt så klarar som sagt var inte polis och rättsväsende att hantera all brottslighet. Saker som folk upprörs kraftigt över bör fortsätta att vara brottsligt, t.ex. säga dumma saker, men bagatellartade saker som våldtäkter bör legaliseras.

Ja precis. Åhh Tassen hade älskat dig

Vafan är Mustafa eller Gunnar värda jämfört med Tassen? Gunnar accepterade ju till och med att bli rånad och nerslagen av lokala gänget. Tassen ville bara leka, äta och ha det gott.
Citera
2019-12-21, 18:28
Medlem
AttCzas avatar
Jag vill inte säga vems fel det är när en kvinna blir våldtagen. Alla är ansvariga för sina handlingar. Kvinnan är ansvarig för att hon har uppmuntrat någonting som har lett till våldtäkt och mannen är ansvarig för att ha reagerat på ett felaktigt sätt, dvs. med våldtäkt.
Citera
2019-12-21, 18:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och jag har flera gånger förklarat varför det inte skulle lösa problemet med våldtäkter så isf är du minst lika slö...

Det är ju inget problem eftersom folk accepterar det förutom att det drar resurser som rättsväsendet inte har. Bagateller måste prioriteras ned helt enkelt annars klarar inte rättsväsendet av någonting.

Däremot bör förstås rätten till självförsvar stärkas och vi bör också få bära vapen så vi kan möta de kriminella på samma villkor som dem. Förhoppningsvis blir gated communities vanligare också så att vi kan skapa trygga zoner runt våra bostäder, alla har behov av trygghet i vår närmiljö
Citera
2019-12-21, 18:34
Medlem
Citat:
Det är ju inget problem eftersom folk accepterar det förutom att det drar resurser som rättsväsendet inte har. Bagateller måste prioriteras ned helt enkelt annars klarar inte rättsväsendet av någonting.

Däremot bör förstås rätten till självförsvar stärkas och vi bör också få bära vapen så vi kan möta de kriminella på samma villkor som dem. Förhoppningsvis blir gated communities vanligare också så att vi kan skapa trygga zoner runt våra bostäder, alla har behov av trygghet i vår närmiljö

Nu verkar ju det mesta peka på att våldet ökar med större tillgång till vapen så polis får ju bara ännu mer att göra isf. Det förlaget röstar jag ner
Citera
2019-12-21, 18:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu verkar ju det mesta peka på att våldet ökar med större tillgång till vapen så polis får ju bara ännu mer att göra isf. Det förlaget röstar jag ner

Nej polisen får inte mer att göra då eftersom medborgarna får ta eget ansvar för sitt beskydd, det är alltså upp till dig om du vill acceptera brott från kriminella eller om du vill förvara dig.
Citera
2019-12-21, 18:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det finns 8 partier i riksdagen men bara ett som har varit emot massinvandringen, detta beror förstås på den starka opinion för massinvandring hos väljarna. Det är t.ex. helt naturligt att alla de fem partierna i vänsterblocket är för massinvandring eftersom så många av vänsterväljarna också är det.

Tvärtom bör rättsväsendet acceptera våldtäkter eftersom väljarna gör det. Om man inte helt legaliserar våldtäkt borde åtminstone straffet sänkas till lite böter på sin höjd.

Och om väljarna hade tyckt att våldtäkter var allvarligt hade det inte varit så att SD är det enda parti som har en politik emot det. Väljarna får helt enkelt det de vill ha.

Då gäller detta samtliga brott då. Även rån, misshandel e.t.c.
Så då säger vi så, majoriteten av svenskarna accepterar ett rättslöst samhälle.
Citera
2019-12-21, 18:42
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Majoriteten av partierna i riksdagen har en politik emot det.

Hur har de en politik emot våldtäkter?
Citera
2019-12-21, 18:43
Medlem
Citat:
Nej polisen får inte mer att göra då eftersom medborgarna får ta eget ansvar för sitt beskydd, det är alltså upp till dig om du vill acceptera brott från kriminella eller om du vill förvara dig.

Jag väljer alternativ nummer 3, att man är en kriminell brottsling ifall man går omkring offentligt med vapen
Citera
2019-12-21, 18:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då gäller detta samtliga brott då. Även rån, misshandel e.t.c.
Så då säger vi så, majoriteten av svenskarna accepterar ett rättslöst samhälle.

Ja vi går oundvikligen mot en nattväktarstat där medborgarna får ta eget ansvar för sin "rätt". Polisen kan privatiseras så att folk kan köpa det beskydd de behöver eller beväpna sig själva när vi kraftigt har utökat rätten till självförsvar med vapen.
Citera
2019-12-21, 18:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag väljer alternativ nummer 3, att man är en kriminell brottsling ifall man går omkring offentligt med vapen

Polisen klarar ju inte av att agera mot kriminella som bär vapen så det drabbar bara de laglydiga.
Citera
2019-12-21, 18:49
Medlem
Citat:
Polisen klarar ju inte av att agera mot kriminella som bär vapen så det drabbar bara de laglydiga.

Klarar inte utbildade poliser det så klarar inte du det heller. Du kommer bara råka skada andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in