2019-12-21, 16:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om han inte hade blivit obstruerad av dems så hade han garanterat redan haft undersökningar om Bidens, Hillary och en rad myndighetsorgan igång.

Hur kunde demokraterna hindra honom från att låta FBI starta en utredning?
Citera
2019-12-21, 16:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varken du eller demokraterna bestämmer vad som är presidentens jobb. Jag tycker det är fullt rimligt att som president bekymra sig om korruption och missbruk av vicepresidentämbetet.

Lagboken är extremt tydlig on att presidenten inte kan ta lagen i egna händer och agera polis, jury och domare.
Citera
2019-12-21, 16:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur kunde demokraterna hindra honom från att låta FBI starta en utredning?

Ja, hur kunde Deep State med FBI i spetsen kunna... Läst IG-rapporten?
Citera
2019-12-21, 16:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja, hur kunde Deep State med FBI i spetsen kunna... Läst IG-rapporten?

Så med andra ord du förespråkar att Trump skall agera polis, jury och domare pga att du tror på en konspirationsteori?

Bra då vet vi att du antingen är en dårpippi eller nyttig idiot.
Citera
2019-12-21, 16:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Läs transkriberingen av samtalet och återkom. Kan du inte engelska, be någon översätta.

Jag har hört det rapas upp i media och under impeachment-haveriet i underhuset. Jag har även läst det i tråden samt i transkriptet. Ingenstans står det klart att Trump ber om hjälp om att influera valet.

Men eftersom du vet bättre kan du gärna citera där han sagt så.
Citera
2019-12-21, 16:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Så med andra ord du förespråkar att Trump skall agera polis, jury och domare pga att du tror på en konspirationsteori?

Bra då vet vi att du antingen är en dårpippi eller nyttig idiot.

Hur byggde du den halmgubben? Att starta en utredning är väl inte att agera jury?

IG-rapporten visar tydligt på Deep State. Man är ganska blind om man inte ser det. Helt uppenbart att delar av statsapparaten (FBI) som helt felaktigt drivit FISA-gate, trots att det inte fanns motiv att göra det.
Citera
2019-12-21, 17:03
Medlem
Citat:
Lagboken är extremt tydlig on att presidenten inte kan ta lagen i egna händer och agera polis, jury och domare.
Riksrätt i det amerikanska systemet är inte ett juridiskt spörsmål, utan ett politiskt sådant
impeachment in two political bodies, it is qualified as a political question
https://en.wikipedia.org/wiki/Political_question

Så vilka amerikanska juridiska lagar har president Trump brytit mot?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-21 kl. 17:05.
Citera
2019-12-21, 17:12
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Jag har hört det rapas upp i media och under impeachment-haveriet i underhuset. Jag har även läst det i tråden samt i transkriptet. Ingenstans står det klart att Trump ber om hjälp om att influera valet.

Men eftersom du vet bättre kan du gärna citera där han sagt så.
Nej, han säger inte rakt ut "kan du hjälpa mig vinna valet". Folk brukar sällan vara explicita när de begår denna typ av brottsliga gärningar. Men implicit är det ganska uppenbart att han ber om hjälp i just detta syfte. Han vill ha Biden utredd. Biden kandiderar för Demokraterna. 1+1. Kan du inte fatta det så brister det uppenbarligen i din analytiska förmåga. Detta är lika uppenbart som om någon skulle säga "Jag kanske hälsar på dig i natt, så sov med ett öga öppet". Jag menar, man säger ju inte rakt ut att man vill någon illa...
Citera
2019-12-21, 17:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Nej, han säger inte rakt ut "kan du hjälpa mig vinna valet". Folk brukar sällan vara explicita när de begår denna typ av brottsliga gärningar..
Vilket brott har Trump begått?
Citera
2019-12-21, 17:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej, han säger inte rakt ut "kan du hjälpa mig vinna valet". Folk brukar sällan vara explicita när de begår denna typ av brottsliga gärningar. Men implicit är det ganska uppenbart att han ber om hjälp i just detta syfte. Han vill ha Biden utredd. Biden kandiderar för Demokraterna. 1+1. Kan du inte fatta det så brister det uppenbarligen i din analytiska förmåga. Detta är lika uppenbart som om någon skulle säga "Jag kanske hälsar på dig i natt, så sov med ett öga öppet". Jag menar, man säger ju inte rakt ut att man vill någon illa...

Exakt. Alltså finns det inga belägg för att han har sagt så eller ens menat så. Hörsägen, tolkningar och beskyllningar utan grund.
Citera
2019-12-21, 17:43
Medlem
Citat:

Han har inte gjort något din lilla fjant. Det var en konversation, inte mer, inte mindre.
Citera
2019-12-21, 18:08
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Lite intressant att det inom demokraterna nu florerar massor med olika konspirationsteorier angående impeachment.

Tex Bernie camp börjar tro på allvar att hela impeachmentprocessen, och varför det var så bråttom för Pelosi, Schiff etc, är för att sänka Bernie, Warren mfl, för att främja Biden och Buttigieg.

Det är nämligen så att om Senaten får impeachment på sitt bord, så är alla senatorer låsta för det. Detta ska då innebära att alla senatorer får stoppa sitt valkampanjande, dvs Bernie, Warren mfl.

Biden är ej Senator.

Att dessa teorier florerar inom Dems, visar hur sönderslitna Dems är nu.

Instämmer. Det måste vara full panik bakom scenen hos Dems nu; någon annan förklaring till det obegripliga beslutet att vägra lämna över impeachment till senaten finns helt enkelt inte. Först brände man de 31 nya Dem-representanterna från swingdistrikt så de garanterat förlorar tillbaka de platserna till Republikanerna nästa gång... Och sen bara tvärstannar man som en vägrande häst? Hela narrativet om att det var ett sånt brinnande nödläge för att "rädda demokratin" faller som ett korthus.

Det är som att trots alla råd till motsatsen dra ur sprinten på en handgranat, och först DÅ börja fega ur så man sitter och bollar den från ena handen till andra medan sekunderna tickar iväg. Hur slutar den historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in