2019-12-21, 15:48
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sedan har vi de fanatiskt socialliberala globalisterna, antirasisterna, identitetspolitikerna etc. som de 5 partierna i JÖK-blocket slås om. De är säkert 30 %.

Inte för att jag vet, men kan det verkligen vara så många som på riktigt tror på det där? Att det finns många som tror på "allas lika värde" för att det verkar rätt må vara hänt, men de mer fanatiskt galna tror jag trots allt är färre.
2019-12-21, 15:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Vore väl snarare en bättre julklapp att lova denna överlevare att fördriva samtliga muslimer från landet. De verkliga judehatarna.

Eller snarare de som hatar alla som inte är muslimer. Islam är ren ondska. Det största hotet mot Sverige som Jimmie redovisat tidigare.

Denna sanning borde vara en av de faktorer som driver uppgången för SD. En normal etnisk svensk har absolut ingenting gemensamt med en muslim. Det är enbart Löfven och SAP som har det genom att säkra sina valsiffror.

Ja men media driver ju den agendan att det är SD som är emot judar medans muslimerna är fredens religion. De jagas inte av näthatsgranskaren och döms för HMF fast det är de som säkert står för 99,9 % av judehatet på nätet. Men de skriver ju inte alltid på svenska. SD har svårt att nå ut med det. Kristersson vågar aldrig säga något ont om Islam.

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Tror mer att Ebba kan ta röster från M, L och C. Tror att om man blivit SD:are så förblir man SD:are en bra tid. Undantaget de som blir utbrytarnationalister.

SD har de mest trogna väljarna men de som nyligen gått över till SD kan nog byta tillbaka till sitt gamla parti. Jag tror att de 17,5 % som röstade SD i valet är SD. De skulle röstat SD vad än media hittade på. Nu kanske 19 % är SD, som sjupartiet och media aldrig kan skrämma tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Alltså jag fattar inte hur endast 16% av kvinnorna (senaste Novus) röstar SD. Hur mycket är det som krävs för att de ska förstå allvaret? Har de ingen krisinstinkt? Lever de bara i nuet? Så många kvinnor som har barn, är de inte oroliga över utvecklingen?

Vad är det som krävs för att SD ska öka i opinionen hos kvinnor tror ni?

Som andra skriver. Tala om välfärden hur den påverkas av migrationens kostnader, hur skolan påverkas. Om tryggheten. Lyfta fram kvinnliga SD-are. Louise och Bieler är bra men de behöver visa upp ännu fler. Kanske kunde några unga SD-tjejer ha en podd där de blandar politik med mode, relationer och annat mer lättsamt. Nationalister är alltid så allvarliga, högtravande och arga när de har poddar och youtubekanaler. SD är starka bland kvinnor 65-75 år, de behöver nå yngre kvinnor. LO-kollektivet är en bra väg in tror jag. Kvinnor inom t.ex. vården ser mångkulturens och islams inverkan på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sosse-polisen har ju redan haft lite "möten" med kriminella. Jag antar att man försöker mäkla "fred", så att gängen delar upp områden mellan sig, istället för att strida mot varandra. Om man lyckas med det kan skjutningarna minska.
Men övrig brottslighet, riktad mot allmänheten, kommer självklart att fortsätta öka.

Precis. Polisen har nog gett upp att stoppa kriminaliteten, nu försöker de få de kriminella att inte vara så spektakulära i sina uppgörelser så att de märks mindre. Låt knarket flöda men inte så att svensson ser det. Men nu kommer ju "home invasion", bilrån etc. som riktar sig direkt mot vanliga medborgare. Det kan inte polisen stoppa.
2019-12-21, 15:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Inte för att jag vet, men kan det verkligen vara så många som på riktigt tror på det där? Att det finns många som tror på "allas lika värde" för att det verkar rätt må vara hänt, men de mer fanatiskt galna tror jag trots allt är färre.

Alla i MP. Säkert 5 % i C och V vardera. 10 % hos sossarna, 5 % som fortfarande lurkar kvar i L, M och KD. Ja det tror jag.
2019-12-21, 16:06
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Som andra skriver. Tala om välfärden hur den påverkas av migrationens kostnader, hur skolan påverkas. Om tryggheten. Lyfta fram kvinnliga SD-are. Louise och Bieler är bra men de behöver visa upp ännu fler. Kanske kunde några unga SD-tjejer ha en podd där de blandar politik med mode, relationer och annat mer lättsamt. Nationalister är alltid så allvarliga, högtravande och arga när de har poddar och youtubekanaler. SD är starka bland kvinnor 65-75 år, de behöver nå yngre kvinnor. LO-kollektivet är en bra väg in tror jag. Kvinnor inom t.ex. vården ser mångkulturens och islams inverkan på jobbet. .

Ingen dum idé alls, konstigt att man inte försökt med detta ännu.
2019-12-21, 16:25
Medlem
KokaGrodas avatar
Märkligt... kollade nyss på val.digital som verkar uppdaterat Ipos siffror för december 19/12 (SD 24, S 25), men ser inget på DN (som köper Ipsos undersökningar)...
2019-12-21, 16:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Precis. Polisen har nog gett upp att stoppa kriminaliteten, nu försöker de få de kriminella att inte vara så spektakulära i sina uppgörelser så att de märks mindre. Låt knarket flöda men inte så att svensson ser det. Men nu kommer ju "home invasion", bilrån etc. som riktar sig direkt mot vanliga medborgare. Det kan inte polisen stoppa.

Ett väldigt tydligt tecken på ett samhälle i förfall och att staten förlorat sitt våldsmonopol. Vill inte låta alarmistisk men det är såna här saker som leder till inre väpnade konflikter när folket till slut får nog av den grova kriminaliteten, som Kristersson sa, folket kan till slut ta lagen i egna händer om man inte längre ser en stat som skyddar en.

Hur ska en yngre generation knarkare förmoda arbeta och bära upp samhället? Vart ska alla skattepengar komma ifrån när vi har ett parallellsamhälle som lever på att sälja droger dvs svarta pengar och gör unga arbetslösa?

Nu blev det OT här men knarket är nog den största faktorn till varför SD kommer fortsätta öka i optionen och till slut styra ett Sverige i förfall inom något år, kommer ta lång tid att reparera.

Sen att man inom musikbranschen får sjunga om knark och kriminalitet som något positivt är för mig helt sjukt, mest unga som lyssnar på dessa och ser dom som förebilder, inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. Kolla bara topplistan på Youtube eller Spotify.

Uppenbart att näringslivet nu inser att det här inte är hållbart och att SD har haft rätt i många saker, därför man nu släpper in dom i värmen genom Moderaterna och Kristersson. Tror många företagare är trötta på alla rån, snatterier och hot mot personal som drabbar butikerna.

https://www.fplus.se/har-ar-brottsvagens-nya-offer-kan-sanka-sverige-som-land/a/2G0v3v

Citat:
Den inbördeskrigsliknande brottsvågen som sveper över Sverige med bilbränder, skjutningar och mord riskerar att inte bara försämra Sveriges rykte internationellt och skapa svårigheter med att attrahera kompetens, men kan även sänka hela nationen på sikt. Det menar ekonomen Carl Eckerdal.

Tror S är kört som parti, SD behöver i princip inte göra någonting för att öka, bara följa samhällsutvecklingen och agera opposition.
Senast redigerad av Haddock93 2019-12-21 kl. 16:31.
2019-12-21, 16:40
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Alla i MP. Säkert 5 % i C och V vardera. 10 % hos sossarna, 5 % som fortfarande lurkar kvar i L, M och KD. Ja det tror jag.

Mm, säkert en stor del av MP (även om jag personligen känt väljare till dem som gjort valet utifrån en genuin välvilja om miljön men inte nödvändigtvis varit förespråkare för massinvandring) och en hyfsad mängd av V och C. Hur det är i S känns inte lika säkert, har de ens några "riktiga" väljare eller är det enbart en bidragsskara som röstar utifrån personlig vinning? (Det vill säga, ändå en viss skillnad mot övertygade mångkulturförespråkare, även om gränsen är svår att dra, då de kanske samtidigt ÄR mångkulturen...)
2019-12-21, 16:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Märkligt... kollade nyss på val.digital som verkar uppdaterat Ipos siffror för december 19/12 (SD 24, S 25), men ser inget på DN (som köper Ipsos undersökningar)...

Ska vi tro på det har alla OU för december kommit. Resultat december 2019:
-SD för första gången störst i val.digital löpande medel.
-Högsta medel någonsin för månaden 25,4 % och medel över 25 %.
-Högsta lägsta institut någonsin 24 %.
2019-12-21, 16:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Mm, säkert en stor del av MP (även om jag personligen känt väljare till dem som gjort valet utifrån en genuin välvilja om miljön men inte nödvändigtvis varit förespråkare för massinvandring) och en hyfsad mängd av V och C. Hur det är i S känns inte lika säkert, har de ens några "riktiga" väljare eller är det enbart en bidragsskara som röstar utifrån personlig vinning? (Det vill säga, ändå en viss skillnad mot övertygade mångkulturförespråkare, även om gränsen är svår att dra, då de kanske samtidigt ÄR mångkulturen...)

Ja många av de aktiva muslimerna och de som vill ta hit anhöriga räknar jag med är bland sossarna.
2019-12-21, 19:28
Medlem
Har ägaren av status.st tappat stinget? Saknar uppdateringar.
2019-12-21, 20:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Har ägaren av status.st tappat stinget? Saknar uppdateringar.

Status.st kastade in handduken direkt efter valet. Förmodligen i besvikelse över att SD fick sämre resultat än väntat. Sajten var ju väldigt SD-fokuserad.

Du har dock val.digital och pollofpolls.se i stället, samt Statistisk Opinion på facebook och twitter:

www.val.digital

www.pollofpolls.se

https://mobile.twitter.com/statistisko

https://www.facebook.com/StatistiskO
2019-12-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Det jag lärde mig 2018 var att inte överskatta SDs siffror i ett val. Och att svensk inrikespolitik är färskvara. Vilket gör att det idag är omöjligt att sia om SDs siffror i nästa val. Det vi ser nu är dagsfärsk opinion som snabbt kan förändras åt båda hållen avseende SD.

Troligen har någon redan förklarat detta men jag ligger ungefär 50 sidor efter nutid.

SD fick runt 17% hos Ipsos,Sifo,Demoskop etc i sista mätningen inför valet och fick i valet runt 17%. Nu har man runt 25% hos dessa institut..

Sedan passar jag på att avfärda myten att S skulle vara så fantastiska i en valspurt. SD har täppt till dom hålen man hade i sitt partiprogram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in