2019-12-21, 16:16
Medlem
Så hemvändande döttrar festar...

Ny spekulation: En av tjejerna har en farlig och "spännande" snubbe som "gör sitt bästa för att vända sitt liv" och "har slutat med droger och brott nu när du är i mitt liv".
Han har naturligtvis inte alls slutat med droger och ger sina brushor uppgifterna mot %.

Det lär inte vara insiderjobb med 20 personer inblandade.
Citera
2019-12-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Frågan är bara när får vi försvara oss lagligt, t.ex skjuta dem i självförsvar. Ett sånt här tillfälle måste ju vara ypperligt. Man kan inte sitta och förnedras gång på gång på gång. Lagarna behöver ändras.

När det gäller hemfridsbrott som sen blir rån i hemmet, så får du försvara dig ganska mycket våld.
Har nån en kniv får du tex skjuta personen.

På festen var det 20 kvinnor, en man i huset låg och sov.
Citera
2019-12-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scheria
”Polisen vill i nuläget inte uppge något signalement på rånarna”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...man-pa-julfest

Jaså, minsann?

Dom kan lika gärna säga att "polisen är inte intresserad av att lagföra invandrare, de utför sitt syfte med att förstöra för värdfolket så allt är som det ska. God jul"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Finare områden. Pettersberg? Förra veckan skrev ni ner det området och ”var inte förvånade”, nu är det ”finare”?
De skrev att det gränsar till Pettersberg. Just denna adress ligger närmare vetterstorp och OXbacken
Citera
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Mannen som har huset gillar "Tillsammans för Västerås" en vänster/antirasistisk sida på Facebook.
Han röstar på SD nästa gång
Karma!
Nej, han röstar inte SD nästa gång.
Folk som han skulle rösta sjuklövern även om dottern blev gangbangad av 10 ensamkommande.
Hopplöst fall.
Däremot kan man ju hoppas att några av julfestarna och grannarna har blivit lite visare efter berikningen.
Senast redigerad av araka 2019-12-21 kl. 16:22.
Citera
2019-12-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Fy fan vad sjukt, hade det varit jag så hade jag direkt dom gått ut skyndat mig ner till vapenskåpet och tagit bössan och skjutit skallen av dom bakifrån! haha kung!
Förmodligen hade de skjutvapen, och tror inte du tänker så om du va kvinna
Citera
2019-12-21, 16:20
Medlem
Borde finnas en hel del bilder på partyt!
Citera
2019-12-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Att åtminstone ett antal ev 20 pers ska ljuga låter inte särskilt troligt om det är så du menar däremot tror jag att någon deltagare har mer kunskap/kännedom om detta rån än övriga.

Alt att rånarna sett uppdatering via sociala medier och sett saker som är värdefulla.

Ja några medhjälpare kan säkert ha bjudit in rånarna via sociala medier annars hur vet rånarna vilken villa dom ska slå till mot. Förövrigt kan man få ersättning för rån av försäkringsbolag. Dom vill säkert kolla upp att det inte är försäkringsbedrägeri.
Citera
2019-12-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Det har jag, och jag vet att ordentliga människor sällan har fest till klockan 05:00 på morgonen.

Vad har det med någonting att göra? De flesta blev ju väckta när de stormade in... Menar du att UNHCR har stipulerade regler hur en fest skall utföras också?
Citera
2019-12-21, 16:24
Medlem
SecretQs avatar
Ormberget är och har alltid varit ett överklassområde. Om en dotter på närmare trettio år med en massa vänner har festat långt i på morgonsidan är jag säker på att ladd och annat varit förekommande. Inte bara för den sena/tidiga timmen men fest, damer och överklassområde luktar knark.

Kan de ha ringt "efter mer" och langarna hört glam & stoj i bakgrunden och med det sett dem som lätta offer?

När det varken finns banker eller folk att råna på cash längre måste väl buset komma på andra kreativa idéer. Råna festande människor som de kanske tidigare på kvällen levererat gottigottgott till.
Citera
2019-12-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det låter sannolikt med en Tjejfest med tjejer i 20-25 års åldern. Där man väljer att bädda ner de som blivit trötta så de inte utsätts för faror om de ska irra hem.

Att råna 20-taltet tjejer låter dessutom relativt riskfritt.

Blöt tjejmiddag? Ser man på. Antar att det var deras killar som hälsade på. Vad har unga tjejer värt att råna? Ploj. Säkert en svartsjuk pojkvän som ville kolla att det inte var några killar med på tjejmiddagen.
Citera
2019-12-21, 16:30
Medlem
maxinns avatar
Thai vs mena hoppas dom hade thaiguldet hemma och bara blev av med insatserna för den privata jul hasarden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in