2019-12-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hatar inte LW.
Jag hatar hennes beteende mot HD och
döttrarna.
Och mot henne själv och hennes egna
barn.
Det kommer ingenting gått ur att ha ett
förhållande med en gift man.

Jag tänker att det kan finnas en möjlig
alternativ GM bland män som LW nobbat
med orden ”Jag vill inte ha någon relation.
Jag är trött på män”.
När de sedan fått veta att hon ljugit och
har haft relationer med andra män så kan
det ha ”slagit över” för någon av dem.
Att sedan försöka peka ut SD som GM
genom planterade? bevis och smutskastning
här i tråden vore väl en perfekt hämnd
mot den man som LW valde att ha en
relation med i minst 6 år?

Jag önskar dig en God Jul. Du verkar
behöva det. Mycket julångest som du
försöker bli av med här i tråden?
Eller är det som Bradgardsindianen
föreslog; dåligt samvete som gnager?

Du har redan plockat av dig masken vid några tillfällen så varför du är i tråden vet de flesta som följt den kontinuerligt. Det är ju uppenbarligen så att du inte sitter på mycket erfarenhet när det kommer till familjeliv, släkt och livet i allmänt. Vad LW eller hennes gelikar gjort dig kan man fundera på men att du är personligt känslomässigt engagerad i tråden märks tydligt.
Citera
2019-12-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hatar inte LW.
Jag hatar hennes beteende mot HD och
döttrarna.
Och mot henne själv och hennes egna
barn.
Det kommer ingenting gått ur att ha ett
förhållande med en gift man.

Jag tänker att det kan finnas en möjlig
alternativ GM bland män som LW nobbat
med orden ”Jag vill inte ha någon relation.
Jag är trött på män”.

När de sedan fått veta att hon ljugit och
har haft relationer med andra män så kan
det ha ”slagit över” för någon av dem.
Att sedan försöka peka ut SD som GM
genom planterade? bevis och smutskastning
här i tråden vore väl en perfekt hämnd
mot den man som LW valde att ha en
relation med i minst 6 år?

Jag önskar dig en God Jul. Du verkar
behöva det. Mycket julångest som du
försöker bli av med här i tråden?
Eller är det som Bradgardsindianen
föreslog; dåligt samvete som gnager?

Om du ska citera mig så vore det bra om du citerar rätt...
Sitt här och hata du

Om någon borde ha dåligt samvete är det SD och JG. HD också som skyddar och försvarar en mördare
Citera
2019-12-21, 12:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vilka har han mera vänstrat med? Det är något jag har missat.

Eller är du en trådshaverist som fortsatt anser sig bestämt tro en massa som fakta utan att ha på fötterna?

Fundera ett par varv till kring begreppet "trådshaverist". För din egen skull.

Namnen på hans vänsterprassel känner jag ej till. I tråden var det en av hans tidigare "flirtar" som berättade om det. Hursomhelst, det finns ingen anmälan mot SD, inte heller från HD, utöver LWs anmälningar. Och beträffande den anmälningen LW inte kunde återta så blev ju utfallet att hon faktiskt inte drabbats av någon kriminaliserad gärning.

Därav är det väl befogat att ifrågasätta spelulationer om att SD skulle vara en potentiell seriemördare. Eller vad menas med att det kanske var tur för HD?
Citera
2019-12-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du har redan plockat av dig masken vid några tillfällen så varför du är i tråden vet de flesta som följt den kontinuerligt. Det är ju uppenbarligen så att du inte sitter på mycket erfarenhet när det kommer till familjeliv, släkt och livet i allmänt. Vad LW eller hennes gelikar gjort dig kan man fundera på men att du är personligt känslomässigt engagerad i tråden märks tydligt.

Jag ser inget personligt känslomässigt i glorians bedömningar av händelser och beteenden. Men jag blir nyfiken på varför denna paranoida inställning om att skribenten måste ha haft personligen med LW att göra för att denne ger sin uppfattning om ett visst beteende?
Jag behöver ju inte ha blivit bestulen själv för att tycka det är en dålig egenskap/beteende att stjäla.
Eller ligger det något personligt otalt med SD som gör att ni förutsätter att den premissen gäller alla som har en åsikt om en händelse eller beteende? Att man måste vara personligt drabbad på något sätt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-21 kl. 12:09.
Citera
2019-12-21, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Intressant artikel i Expressen idag om tre kvinnor som utsatts för våld i nära relation.

Många tankar som de har påminner om detta fall.
Man kan inte dra paralleller direkt rakt av, men det finns vissa beröringspunkter som sänder en påminnelse om hur det kan gå till i en destruktiv och våldsam relation.

Hur en person som är kontrollerande och våldsam kan vända vänner mot offret:
"– Exakt så. Han sökte upp mina vänner på krogen. Det som är otäckt med honom är att han nästan fick dem att tro på vad han sa. Han är så jävla duktig på att manipulera."
[...]

"De tre år som gick mellan anmälan och åtal ägnade killen åt att smutskasta Sandra, enligt henne. Han fick kontaktförbud – i stället vände han sig till andra i deras krets.

– Till de som inte visste allt sa han att han ville lösa saker mellan oss. Till mina nära vänner sa han att jag var psykiskt sjuk och ljög om vad jag blivit utsatt för.
"
[...]
Hur den som slagit försöker att mildra det som hänt, men samtidigt finns en stark aggression vilande i botten som är mycket lättväckt. Det här kan påminna om bilincidenten:
"– Han slog igen, fyra-fem gånger. Jag satte mig på trappan och grät. Han sa förlåt och ville hålla om mig. Jag ville inte. Han tog ett grepp runt halsen, med hela armen, så jag inte kunde andas. Jag trodde att jag skulle dö, helt enkelt."
[...]

"– Första misshandeln var i oktober 2018. Vi pratade om något, jag höll inte med. Jag har ganska mycket skinn på näsan och säger vad jag tycker. Han blev sur, gick upp i affekt – då har han inga filter, inga hämningar, säger Annika."
[...]
En stark kontrollerande person som inte accepterar att bli avvisad. Personen är upptagen 24/7 med tankar om vad den andre har för sig, uppfinningsrik hur det problemet ska lösas. Stalking för den tekniske:
"Besökaren ska visa sig vara ”Annikas” exsambo. Han har hackat hennes Messenger och sett deras konversation. Han är här för att hämnas chatten."
[...]

"Hemlig GPS på bilen
Hon fortsätter:

– Sedan körde vi till Malmö och det blev en spontan utgång.

Efter utekvällen skulle Annika och hennes vänner bli hemkörda av bekanta. Då såg hon en mystisk figur på en sidogata, en tvåmetersman. Kanske en biltjuv? Hon hoppade in i vännens bil, de åkte förbi.
"

[...]

"– Men när jag anmälde tänkte jag: ”Det är ju självklart att man ska”.

När hon lämnat honom, medan polisen utredde, dök han upp där han inte borde.
"

"– På shoppingcenter när jag fikade med vänner. Och så var det en kväll då mina föräldrar passade barnen. Jag och en kompis var ute och körde bil, i Limhamn där jag nästan aldrig är. Och så såg jag honom komma med sin bil. Av en händelse…?"

[...]

"– Jag frågade vad i helvete han gjorde där halv fyra på morgonen. Han ”skulle bara se till att jag kom hem säkert”. Jag bara: ”Skämtar du eller, är du helt funtad? Du hör hur det rimmar? Låt mig vara!”"
[...]
Och varför man kanske inte anmäler:
"I efterhand funderar hon på varför hon inte anmälde redan i oktober 2018. Det handlade aldrig om att hon inte vågade. Mer att polisen inte låg nära i tänket. Det borde räcka med en utskällning."

[...]

"Hur blev du bemött av polisen?

– Jag kände mig så himla åsidosatt. Det gick nästan ett och ett halvt år utan att de kallade honom på ett enda förhör, säger Sandra.
"

[...]

– På shoppingcenter när jag fikade med vänner. Och så var det en kväll då mina föräldrar passade barnen. Jag och en kompis var ute och körde bil, i Limhamn där jag nästan aldrig är. Och så såg jag honom komma med sin bil. Av en händelse…?
"
[...]

"– Först ville jag inte anmäla. Jag satt i polisbilen med två kvinnliga poliser och blev dåligt bemött."

"I dag är det hon som är det ”psyksjuka exet."

[...]
Manipulation av både offer och utomstående, och kränkande behandling av offer för att knäcka självförtroendet:

När hon träffade honom 2014 var det den förra tjejen som var ”psyksjuk”.

[...]

"Han var elak när det inte syntes. När hon reagerade var det hon som framstod som den ”knäppa”.

– Alla tänkte: ”Fan vad labil hon är” när de såg att jag var ledsen.
"
[...]

"– Han hånade mig över att polisen varit där. ”Nu är du så jävla nöjd, va?”. Det är ett av mina starkaste minnen. Att han skulle lägga över allt på mig. Då kände jag: ”Nej, nu är det fan nog”. Efter det anmälde jag honom."
[...]
https://www.expressen.se/nyheter/krim/blamarken-vald-och-hot-kvinnor-som-plagas-av-man/
Citera
2019-12-21, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo det tycker jag. Tex att den som begått ett brott skall ta/få sitt straff.
Men att däremot hänga ut personer som inte alls såvitt känt har gjort något brottsligt med hänvisning till att det skall bli intressant att ta del av vad de ev kan ha sagt/gjort i sina kontakter med en misstänkt person i ett kommande FUP anser jag vara nåt helt annat.
De kanske fö inte alls kommer att förekomma i FUP.
Och hursomhelst så tycker jag att det blir något ’problematiskt’ att ’döma’ personer i kretsen av en mgm; lätt att från sidan ’kräva’ att alla skall ta direkt avstånd etc.
Men nog finns det många ex på personer som blivit totalt utfrysta pga misstankar och sedan helt friade?
Ja mannen till kvinnan som blev mördad av en älg är iaf ett exempel på det.

Man skall stå till svars för sina gärningar såväl som för sina beskyllningar. Så att säga.

Tänk att du och jag är rörande överens för en gångs skull.
Citera
2019-12-21, 12:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant artikel i Expressen idag om tre kvinnor som utsatts för våld i nära relation.

Man kan inte dra paralleller direkt rakt av, men det finns vissa beröringspunkter som sänder en påminnelse om hur det kan gå till i en destruktiv och våldsam relation.

Det börjar bli allt tydligare nu vad problemen med det här segdragna ärendet beror på. Ni har väl helt enkelt inte kunnat hitta någon direkt koppling mellan SD och brottet, och i desperation försöker ni i stället utifrån bevisningen (bilincidenten, P7:an och ljudinspelningen från telefonsamtalet) framställa honom som kvinnofridskränkare.

Antagligen är det just det här som syftas på med "den motivbild åklagaren vill måla upp". Domaren Ulla Gustavssons uttalanden om könsmaktsordning antyder att även hennes mordmisstankar mot SD kan vila på ideologiska grunder, snarare än på rent sakliga. Det är väl det här som brukar kallas för att man tar ovidkommande hänsyn, något som normalt brukar betraktas som en styggelse. Typiskt sådant här agerande som JO brukar slå ner på när det anmäls.

Men det här problemet vill ni väl helst inte diskutera eftersom det är lite pinsamt?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-21 kl. 13:32.
Citera
2019-12-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Hur en person som är kontrollerande och våldsam kan vända vänner mot offret:
"– Exakt så. Han sökte upp mina vänner på krogen. Det som är otäckt med honom är att han nästan fick dem att tro på vad han sa. Han är så jävla duktig på att manipulera."
[...]

"De tre år som gick mellan anmälan och åtal ägnade killen åt att smutskasta Sandra, enligt henne. Han fick kontaktförbud – i stället vände han sig till andra i deras krets.

– Till de som inte visste allt sa han att han ville lösa saker mellan oss. Till mina nära vänner sa han att jag var psykiskt sjuk och ljög om vad jag blivit utsatt för.
"
[...]
Hur den som slagit försöker att mildra det som hänt, men samtidigt finns en stark aggression vilande i botten som är mycket lättväckt. Det här kan påminna om bilincidenten:
"– Han slog igen, fyra-fem gånger. Jag satte mig på trappan och grät. Han sa förlåt och ville hålla om mig. Jag ville inte. Han tog ett grepp runt halsen, med hela armen, så jag inte kunde andas. Jag trodde att jag skulle dö, helt enkelt."
[...]

"– Första misshandeln var i oktober 2018. Vi pratade om något, jag höll inte med. Jag har ganska mycket skinn på näsan och säger vad jag tycker. Han blev sur, gick upp i affekt – då har han inga filter, inga hämningar, säger Annika."
[...]
En stark kontrollerande person som inte accepterar att bli avvisad. Personen är upptagen 24/7 med tankar om vad den andre har för sig, uppfinningsrik hur det problemet ska lösas. Stalking för den tekniske:
"Besökaren ska visa sig vara ”Annikas” exsambo. Han har hackat hennes Messenger och sett deras konversation. Han är här för att hämnas chatten."
[...]

"Hemlig GPS på bilen
Hon fortsätter:

– Sedan körde vi till Malmö och det blev en spontan utgång.

Efter utekvällen skulle Annika och hennes vänner bli hemkörda av bekanta. Då såg hon en mystisk figur på en sidogata, en tvåmetersman. Kanske en biltjuv? Hon hoppade in i vännens bil, de åkte förbi.
"

[...]

"– Men när jag anmälde tänkte jag: ”Det är ju självklart att man ska”.

När hon lämnat honom, medan polisen utredde, dök han upp där han inte borde.
"

"– På shoppingcenter när jag fikade med vänner. Och så var det en kväll då mina föräldrar passade barnen. Jag och en kompis var ute och körde bil, i Limhamn där jag nästan aldrig är. Och så såg jag honom komma med sin bil. Av en händelse…?"

[...]

"– Jag frågade vad i helvete han gjorde där halv fyra på morgonen. Han ”skulle bara se till att jag kom hem säkert”. Jag bara: ”Skämtar du eller, är du helt funtad? Du hör hur det rimmar? Låt mig vara!”"
[...]
Och varför man kanske inte anmäler:
"I efterhand funderar hon på varför hon inte anmälde redan i oktober 2018. Det handlade aldrig om att hon inte vågade. Mer att polisen inte låg nära i tänket. Det borde räcka med en utskällning."

[...]

"Hur blev du bemött av polisen?

– Jag kände mig så himla åsidosatt. Det gick nästan ett och ett halvt år utan att de kallade honom på ett enda förhör, säger Sandra.
"

[...]

– På shoppingcenter när jag fikade med vänner. Och så var det en kväll då mina föräldrar passade barnen. Jag och en kompis var ute och körde bil, i Limhamn där jag nästan aldrig är. Och så såg jag honom komma med sin bil. Av en händelse…?
"
[...]

"– Först ville jag inte anmäla. Jag satt i polisbilen med två kvinnliga poliser och blev dåligt bemött."

"I dag är det hon som är det ”psyksjuka exet."

[...]
Manipulation av både offer och utomstående, och kränkande behandling av offer för att knäcka självförtroendet:

När hon träffade honom 2014 var det den förra tjejen som var ”psyksjuk”.

[...]

"Han var elak när det inte syntes. När hon reagerade var det hon som framstod som den ”knäppa”.

– Alla tänkte: ”Fan vad labil hon är” när de såg att jag var ledsen.
"
[...]

"– Han hånade mig över att polisen varit där. ”Nu är du så jävla nöjd, va?”. Det är ett av mina starkaste minnen. Att han skulle lägga över allt på mig. Då kände jag: ”Nej, nu är det fan nog”. Efter det anmälde jag honom."
[...]
https://www.expressen.se/nyheter/krim/blamarken-vald-och-hot-kvinnor-som-plagas-av-man/

Vad menar du påminner om bilincidenten?
Det må väl vara LW som på något sätt behöver skjuts av personen hon anmält för ofredande tre månader innan, denne bjuder hon in på fika, och när det avvisas så ska LW minsann sitta kvar och umgås i alla fall?

Efter att SD avföljt LW, efter hennes anmälan om misshandel, mecklar hon i sista stund om sina jobbpass så hon kan dyka upp på ett event och närma sig SD, fota honom etc för att lägga upp foto med tummetottkommentar.

Och nu har väl ett antal postare berätat om att LW berättat för flera om hur hon blivit hotad och trakasserad av SD, implicit att han är störd eller psyksjuk?

Man kan ju lätt få intryck av att det är någon som stalkar och trakasserar den andre men det inte givet ut att det är SD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-21 kl. 12:46.
Citera
2019-12-21, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inget märkligt att människor sitter här och hatar en mördad människa som de aldrig träffat?
Jag finner det oerhört märkligt.

Tåla att bli hotad, traksserad och mördad också?

Vad vill du med ditt skrivande, vad är ditt syfte?
SD är med stor sannolikhet mördaren, varför ge sig offret?

Du missförstår. Hur kan någon hata Lena?
Vi spekulerar i varför SD hatade henne så mycket. Det ligger i människans natur att vilja veta varför.

Du får se det som att allt negativt som skrivs om Lena här är SD:s tankar om henne.
Citera
2019-12-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inget märkligt att människor sitter här och hatar en mördad människa som de aldrig träffat?
Jag finner det oerhört märkligt.

Tåla att bli hotad, traksserad och mördad också?

Vad vill du med ditt skrivande, vad är ditt syfte?
SD är med stor sannolikhet mördaren, varför ge sig offret?

Jag ser inte att någon här hatar LW. Någon har dock antagligt retat upp sig på henne så till den grad att de handgripligen slagit ihjäl henne.
Då är det något intressant att dryfta hur hen beter sig i olika konflikter, och var dessa konflikter ger sig till känna.
Citera
2019-12-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag ser inte att någon här hatar LW. Någon har dock antagligt retat upp sig på henne så till den grad att de handgripligen slagit ihjäl henne.
Då är det något intressant att dryfta hur hen beter sig i olika konflikter, och var dessa konflikter ger sig till känna.

Varför dryfta LWs beteende i konflikter, hon har väl ändå inte slagit ihjäl sig själv?
Det är SDs bettende som borde granskas då det finns väldigt mycket att hitta där.
Tex hot, våld, otrohet, lögner, trakasserier. Och märk väl, dessa drag hos honom är styrkta.
Citera
2019-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du missförstår. Hur kan någon hata Lena?
Vi spekulerar i varför SD hatade henne så mycket. Det ligger i människans natur att vilja veta varför.

Du får se det som att allt negativt som skrivs om Lena här är SD:s tankar om henne.

Det borde vara tydligt även för dig att några här hatar Lena.
Glourious och Snoris bara för att nämna några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in