2019-12-21, 11:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lägg ner. Du vet inte vad kvinnor drömmer om och inte,så sluta lek självutnämnd expert.

Jo faktiskt. Jag vet vad rätt många kvinnor drömmer om. De har nämligen berättat det för mig. Men man kanske inte ska tro på vad kvinnor säger..

Men ok, förlåt jag ska aldrig mer uttala mig om kvinnor.

Förväntar mig dock också att du hädanefter aldrig mer uttalar dig om vad män tycker, tänker, känner och drömmer om, tack.
Citera
2019-12-21, 12:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De flesta män likaså. Jag tänker på alla stackars tonårspojkar och unga män som blir rånade.
Synd att svenska män röstat så idiotiskt i så många år..

Du håller alltså med mig, det finns en folklig acceptans för våldtäkter och det som inte är oacceptabelt borde inte vara brottsligt.
Citera
2019-12-21, 12:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jo faktiskt. Jag vet vad rätt många kvinnor drömmer om. De har nämligen berättat det för mig. Men man kanske inte ska tro på vad kvinnor säger..

Men ok, förlåt jag ska aldrig mer uttala mig om kvinnor.

Förväntar mig dock också att du hädanefter aldrig mer uttalar dig om vad män tycker, tänker, känner och drömmer om, tack.

Vi behöver inte ens bara utgå från dina personliga erfarenheter utan det finns många undersökningar som visar att kvinnor fantiserar om att bli våldtagen.
Citera
2019-12-21, 12:11
Medlem
MissFitt73s avatar
Våldtäkt och misshandel mot kvinnor har funnits i alla tider och finns i alla kulturer och länder. Det är alltså ett mansproblem som sträcker sig över hela jordklotet. Våldtäkt kommer inte försvinna för att en massa svagbegåvade idioter röstar på SD. Vi kan liksom inte utvisa alla män. Vore ju iof en intressant fråga men omöjligt som alla vet.
Citera
2019-12-21, 12:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Våldtäkt och misshandel mot kvinnor har funnits i alla tider och finns i alla kulturer och länder. Det är alltså ett mansproblem som sträcker sig över hela jordklotet. Våldtäkt kommer inte försvinna för att en massa svagbegåvade idioter röstar på SD. Vi kan liksom inte utvisa alla män. Vore ju iof en intressant fråga men omöjligt som alla vet.

Du begår flera misstag i den analysen.

Fel 1: Ja våldtäkter har alltid funnits men enligt svensk lag begås det av både män och kvinnor, det är alltså inte specifikt ett mansproblem.

Fel 2: Det spelar stor roll om man röstar för flyktinginvandring eller inte eftersom flyktingarna är kraftigt överrepresenterade, risken att råka ut för en våldtäkt ökar alltså kraftigt med massimport av flyktingar.

Denna kraftigt ökande risk accepterar folket och speciellt benägna att acceptera det är kvinnor.
Citera
2019-12-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ojdå nu börjar jag förstå varför min solklara logik inte går hem.

Det är ju för att såna här som du är ju exakt dem människorna som har gjort att sverige ser ut så som det gör idag, med andra ord tycka att allt SD står för är nonsens för att sedan fortsätta driva landet ner i kaos med hjälp utav promiskuös invandringspolitik
Feminazi logik.
Citera
2019-12-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Fel 1: Ja våldtäkter har alltid funnits men enligt svensk lag begås det av både män och kvinnor, det är alltså inte specifikt ett mansproblem.

Fel 2: Det spelar stor roll om man röstar för flyktinginvandring eller inte eftersom flyktingarna är kraftigt överrepresenterade, risken att råka ut för en våldtäkt ökar alltså kraftigt med massimport av flyktingar.

Denna kraftigt ökande risk accepterar folket och speciellt benägna att acceptera det är kvinnor.

Män står för 97% av sexualbrotten, så det är smartare att gå till botten med varför män våldtar än att endast lägga fokus på en viss sorts män.
Citera
2019-12-21, 12:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Män står för 97% av sexualbrotten

Av de dömda kanske men vi vet att män sällan anmäler kvinnor som begår våldtäkt, när det ändå sker tar inte rättsväsendet på allvar. Den statistiken är alltså rätt meningslös. Om du dessutom granskar den gruppen domineras den av invandrarmän som kvinnor har röstat för att få hit i långt högre utsträckning än vad män har gjort, detta får alltså kvinnor ta ansvar för.
Citera
2019-12-21, 12:46
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Av de dömda kanske men vi vet att män sällan anmäler kvinnor som begår våldtäkt, när det ändå sker tar inte rättsväsendet på allvar. Den statistiken är alltså rätt meningslös. Om du dessutom granskar den gruppen domineras den av invandrarmän som kvinnor har röstat för att få hit i långt högre utsträckning än vad män har gjort, detta får alltså kvinnor ta ansvar för.
Sluta tramsa. Du vet liksom jag att det är flest män som våldtar. Ja det finns även kvinnor men den procenten är väldigt låg. Så att kalla det för ett mansproblem är helt riktigt och rätt.
Citera
2019-12-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Män står för 97% av sexualbrotten, så det är smartare att gå till botten med varför män våldtar än att endast lägga fokus på en viss sorts män.
Män som kommer ifrån kvinnoförtryckande kulturer där man systematisk kränker kvinnor oxh anser att dem är mindre värda är mer benägna att begå sexualbrott.
Dessa har såna som dig bla valt att massimportera till Sverige, därav kraftiga ökningar utav sexualbrott i sverige idag
Citera
2019-12-21, 12:48
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:

1: Jo det är ett mansproblem.

2: Ja det är ett problem att invandrare våldtar. Det är även problem med att Svenska män våldtar och slår sina kvinnor.
Citera
2019-12-21, 12:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sluta tramsa. Du vet liksom jag att det är flest män som våldtar. Ja det finns även kvinnor men den procenten är väldigt låg. Så att kalla det för ett mansproblem är helt riktigt och rätt.

Nej det har jag ingen källa på och domar är ingen källa på hur ofta våldtäkter begås av könen utan bara hur många som döms för det.

Och din logik är extremt bristfällig även om vi skulle glömma bort ovanstående. Om du anser att det är ett mansproblem med motivering att män är överrepresenterade kan du inte säga att det inte är ett invandringsproblem när de är överrepresenterade i långt högre utsträckning. Du får helt enkelt bestämma dig för om överrepresentation gör det till ett problem för den gruppen eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in