2019-12-11, 14:31
Medlem
Håland spelade en match utan att göra mål. Och folk tycker han bara är en medelmåtta helt plötsligt. Tillåt mig le..
Citera
2019-12-11, 19:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Håland spelade en match utan att göra mål. Och folk tycker han bara är en medelmåtta helt plötsligt. Tillåt mig le..
Jag har iaf inte hävdat att Haaland är en medelmåtta, han är en stor talang. Men han har bra bit kvar innan han evt kan spela för ett av topplagen i England, Spanien, Italien eller Tyskland.
Citera
2019-12-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har iaf inte hävdat att Haaland är en medelmåtta, han är en stor talang. Men han har bra bit kvar innan han evt kan spela för ett av topplagen i England, Spanien, Italien eller Tyskland.
Möjligt, vi får se vad han hamnar. Hans statistik är fortfarande rätt overklig.
Citera
2019-12-12, 03:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Henrik Larsson spelade ju mest i UEFA-cupen där han däremot öste in mål (31 mål på 44 matcher).

Larsson: 28 matcher, 7 CL-mål
Ljungberg: 64 matcher, 13 CL-mål
Solskjaer: 77 matcher, 20 CL-mål
Tomasson: 42 matcher, 11 CL-mål
Litmanen: 57 matcher, 23 CL-mål
Carew: 54 matcher, 18 CL-mål
Gudjohnsen: 45 matcher, 7 CL-mål

Reservationer för eventuella felaktigheter i Transfermarkts statistik. CL-kvalmatcher inte inräknade.
Den vita skorpionen bara 11 mål

8 mål på 13 matcher i mästerskap för Danmark. Kan inte vara många med den statistiken. Just Henrik Larsson då.
Citera
2019-12-12, 05:35
Bannlyst
Personal från denna radiokanal https://www.radio912.de/artikel/haaland-zu-gespraechen-in-dortmund-436183.html har sett håland på dortmunds flygplats och han hämtades av bvb personal
Citera
2019-12-14, 18:29
Bannlyst
Håland inte ens med på bänken i Salzburgs match ikväll! Hmmm. Lär ju vara på väg bort
Citera
2019-12-14, 23:18
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Håland inte ens med på bänken i Salzburgs match ikväll! Hmmm. Lär ju vara på väg bort

Det var väldigt få spelare från Liverpool-matchen som var med. Exempelvis Minamino, Hwang, Onguéné och Kristensen som alla liksom Håland inte ens var med i dagens trupp medan både Mwepu och Szoboszlai satt på bänken. Är nog inte konstigare än att man ville rotera.

Med det sagt så är det väl självklart att Håland är på väg bort, förmodligen redan i januari.
Citera
2019-12-21, 02:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Har kikat på en del klipp av Håland på sistonde och jag måste ärligt talat säga att mer överskattad än ngt annat, visst är han en stor talang men han saknar teknik och skapar sällant ngt på egenhand, utan han är helt beroende av sina medspelare för skapa målchanser. Håland`s löpningar påminner mkt om stilen till van Persie, dock så tror jag inte att han kommer att få en lika lysande karriär som det RvP fick. En intressant spelare helt klart, men han har mkt som han måste förbättra på om han ska bli en toppanfallare i PL, La Liga, Bundesliga eller i Serie A i framtiden. youtube.com/watch?v=DeUsqsuJftg
Citera
2019-12-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har kikat på en del klipp av Håland på sistonde och jag måste ärligt talat säga att mer överskattad än ngt annat, visst är han en stor talang men han saknar teknik och skapar sällant ngt på egenhand, utan han är helt beroende av sina medspelare för skapa målchanser. Håland`s löpningar påminner mkt om stilen till van Persie, dock så tror jag inte att han kommer att få en lika lysande karriär som det RvP fick. En intressant spelare helt klart, men han har mkt som han måste förbättra på om han ska bli en toppanfallare i PL, La Liga, Bundesliga eller i Serie A i framtiden. youtube.com/watch?v=DeUsqsuJftg

Han kan möjligen bli Romelu Lukakus ersättare i Manchester United båda påminner om varandra. Håland kan lätt ta bort många backar med sin fysik och han är troligtvis bra med huvudet eftersom han är 1,94.
Citera
2019-12-28, 16:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu rapporterar flera källor både i Italien och i England att Haaland har skrivit på för Juventus.. vet ej om Juve vore det bästa valet för hans vidare utveckling som spelare.. men det vore riktigt kul om han snuvar Man United.
Citera
2019-12-29, 15:44
Medlem
Bloodzeeds avatar
Klockrent med Dortmund. Mest lättad över att det inte blev RBL... Vilka bollar han kommer få från de tre bakom.

Och så Barca/Real om ett par tre år.
Citera
2019-12-29, 15:44
Medlem
Erling Braut Haaland, et av Europas heteste overgangsobjekter, har omsider bestemt seg for det neste karrieresteget. Han er klar for Borussia Dortmund, noe den tyske klubben selv bekrefter på Twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in