Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-20, 16:38
  #24445
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Vadå? Tog tåget hem från USA?
Nej hon tog tåget hem från Spanien? Har du missat att klimatmötet flyttades till Spanien?
Från USA till Spanien åkte hon ju segelbåt.
2019-12-20, 16:43
  #24446
Avstängd
wwrs avatar
Slutet (om det nu är det) kom plötsligt. Det är som en film där man inte fått till slutet och det plötsligt stod -- The End -- och biografvaktmästarna tände belysningen. Publiken bara tittar på varandra och undrar vad som hände.

Nu är allt som vanligt igen. Our house was on fire, men nu är Greta hemma igen och firar jul.

På senaste presskonferensen "lämnade Greta över" till Neubauer (Soros-assistent) och sade att hon inte är någon klimatforskare.

Man kommer att sakna intensiteten när den neddeffade Gremlinen blev som besatt och väste fram sina anklagelser i FN.
2019-12-20, 17:08
  #24447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
"Och hon tog tåget hem i förstaklass men låtsades att hon satt på golvet för att inte reta sina fattiga, hjärntvättade anhängare" är väl det sanna slutet med lite knorr på?

Åkte hon ens båt från USA till Portugal? Med alla konstigheter som har hänt, så börjar jag att tvivla på detta.

Jag tror att Greta åkte flyg till Frankrike. Där klev hon på den andra båten med samma namn. Sedan åkte de runt och filmade material till deras uppdateringar i sociala medier. Detta förklarar den dåliga kvaliteteten, så att man inte ska se att det rör sig om en annan båt. När det börjar närma sig december månad, då åker Greta med lyxjakten Eratosthenes från norra Portugal och möter upp La Vagabonde en bit utanför territorialgränsen. Greta hoppar ombord och sedan glider de in mot Portugal i triumf.
2019-12-20, 17:09
  #24448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Dina ord väger ganska lätt jämfört med vad den tunga vetenskapliga tidskriften Nature skrev om Greta i dagarna:




Så forskarna inte bara stöder Greta. De även hyllar Greta. Bl.a för att hon talar klarspråk och sanning.

Hon citerar forskare samt spär på med kväljande känsloattacker, krävs tydligen inte mer för att bli hyllad.
Kan det vara för att det gynnar forskarna linje, men problemet är det långsiktiga när till och med naiva kopplar agendan.

Håller det i sig ett tag till så kommer nästa 10 års förutsägelse, ännu en "tipping point" så att bidragen kvarstår.
2019-12-20, 17:23
  #24449
Medlem
Greta Thunbergs namn används nu av cyberbedragare för att förmå personer att installera skadlig programvara på datorer och telefoner. Cybersäkerhetsföretag larmar om att ett mejl, med rubriken ”Support Greta Thunberg – Time Person of the Year”, sprids runt om i världen
.
https://www.bleepingcomputer.com/new...vites-as-lure/

E
Emotet Wishes You a Merry Christmas from Greta Thunberg
https://www.proofpoint.com/us/corpor...greta-thunberg
2019-12-20, 18:40
  #24450
Medlem
Första delen av dokumentärfilmen om Greta™ ligger redan upplagd på SVT Play:
https://www.svtplay.se/video/1906227...axi?start=auto
2019-12-20, 19:24
  #24451
Medlem
leifhookers avatar
french-leftists-label-children-in-nativity-play-fascists

children-forced-to-flee-after-demonic-leftists-attack

Har inte följt Stackars Greta så länge. Firar Greta Jul? Jag tror jag har läst någonstans att hon vill fira jul i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Greta Thunbergs namn används nu av cyberbedragare för att förmå personer att installera skadlig programvara på datorer och telefoner.

Gretas kultmedlemmar hör inte till de klokaste. Lätta byten.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-20 kl. 19:28.
2019-12-20, 20:09
  #24452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merode67
Jag tror att Gretas dröm är orealistisk men den är hennes och hon delar den miljoner andra. Vad jag än tycker så har hon min respekt för det arbete hon gör. Jag tror det är för radikala förändringar.Men något måste göras.

Javisst med att lura, bedra , indoktrinera, manupulera väder data, använda falska klimat modeller etc framställer sig Greta/Soros och Co av att vara ett gäng krimminella bedragare än något annat.

Malena Ernman och Svante Thunberg borde omyndighets förklaras och bli av med föräldra skapet för att ha fyllt gretas hjärna med en massa dyng skit som hon oupbörligen inte kan begripa eftersom väderdata är extremt komplext och sabboterat hennes senare ungdom! Sosscialen är ju annars så jävla snabba med att köra familjer i backen vid minsta externa anmälan som senare visar sig vara ingenting.
__________________
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-12-20 kl. 20:21.
2019-12-20, 20:53
  #24453
Medlem
Lawlines avatar
Istället för att sitta och sura framför riksdagshuset borde hon söka professionell hjälp inom sjukvården för sin klimatfobi och klimatallergi. Hon blir mer desperat för varje dag som går ser man. Under 2 månader har hon fått allt serverat och har kunnat hålla sig i schack men nu när vardagen kommer tillbaka så faller hon tillbaka på sin gamla desperation igen. Jag är helt övertygad om att läkare kan hjälpa hon att må bra igen.
2019-12-20, 22:15
  #24454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag fick nästan lust att gå förbi där och höra hur hjärntvättad hon är, men då dyker väl hela mobben runt omkring henne på mig. Jag misstänker att hennes så kallade hanterare ligger på lur där i fall frågorna blir för jobbiga.


https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12516833

"Mobben" bestod vid dagens skolstrejk av ca 15 personer, vilket TV4-journalisten kallade för "väldigt många" För en megastjärna av Gretas kaliber måste det nog betraktas som ytterligare ett fiasko efter alla hennes triumferande segertåg under hösten. Jämför t.ex. med hyllningskörerna som brukar välkomna Tre Kronor eller andra landslag vid hemkomsten efter lyckade turneringar.

En i skaran, Tindra i åk 8, berättade trotsigt att hon skulle strejka hela jullovet. Vet hon ens vad strejk betyder? En annan berättade med belåten röst att hon aldrig tar paus. Inte förrän svenska politiker följer Parisavtalet. Jag undrar om hon vet vad Parisavtalet innebär, eller om hon har sett uträkningar på vilka effekterna skulle bli även om alla de frivilliga åtagandena efterlevdes till punkt och pricka. Vem kan ta sådana fjortistjejer på allvar?

Oroande var dock att se hur Greta höll halsduken uppdragen över munnen nästan hela tiden och vägrade tala med journalisten. Hon drabbades ju av selektiv mutism på den tiden när hon kände det var meningslöst att prata. Nu medger hon att klimatmötet var ett misslyckande, dvs. politikerna hade inte lyssnat på henne. Our house fortsätter därmed att brinna.

Med tanke på hennes tidigare historik av depressioner och känslor av meningslöshet var resultatet från mötet i Madrid kanske det sämsta som kunde hända.
2019-12-20, 22:28
  #24455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Träffade en f.d. vän igår som är vänster och hon umgås numera bara med vänsterfolk och inte med en SD "rasist" som jag varit i 20 år. Vi pratade om lite av varje och sen kom Greta på tal. Döm om min förvåning när hon säger att hon och alla hennes vänstervänner är sjukt trött på Greta och all jävla klimathysteri.

Intressant att höra, tack Onkel! Skulle vara intressant att höra fler upplevelser.


Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är i ropet! Konstvärlden tar henne nu i sin famn.

Det är inte nog med dokumentärlångfilmen, om ett tag kommer även ny teater om hennes liv att spelas, fast först 2021. För den som inte orkar vänta så länge kommer straxt in på det nya året Dramaten, att läsa hennes tal i en högtidlig recitation.

"Nu kommer Greta Thunbergs resa att sättas upp i en ny föreställning i Köpenhamn. Det är teatern Aveny-T som sätter upp teatern ”Mitt namn är Greta Thunberg - jag skolstrejkar för klimatet”."

"I januari nästa år kommer Dramaten i Stockholm att arrangera en läsning av Greta Thunbergs tal med skådespelare från Dramatens ensemble."

https://www.expressen.se/kvallsposte...ter-i-danmark/

Det kunde man väl räknat ut med valfri kroppsdel. Nu blir det skattesubventionerade kulturprojekt för hela slanten. Nu kommer den koketterade medelklassvänstern att kokettera med sina besök på Dramaaaaten, som omväxling till att gå på den allt tröttare Schyfferts föreställningar (för att inte tala om skurken Özz Nujens).

Kan säkert öka på polariseringen ytterligare. Det kommer hur som helst inte att leda till vare sig minskade CO2-utsläpp eller trösta små barn som plågas av klimatångest.
2019-12-20, 22:29
  #24456
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Kan man skolstrejka när man inte går i skolan?

Greta äger ordet skolstrejk:

https://www.google.com/search?q=skolstrejk

Hon kan göra vad hon vill med ordet. T.ex skolstrejka på en båt på Atlanten fastän hon inte går i skolan:

https://image.businessinsider.com/5d...00&format=jpeg

Små människor måste följa ordboken strikt. Stora människor skapar nya ord och definierar om gamla ord.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback