2019-12-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Riksdagsman nattvandrade på Kronogården efter kravallerna
https://www.hemhyra.se/nyheter/riksdagsman-nattvandrade-kronogarden-efter-kravallerna/

Kanske bara jag, men jag fann ingen slutsats. Upplevde han oroligheter eller inte? Jag såg mest en massa floskler om att blanda människor och boendeformer.
Citera
2019-12-20, 19:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/riksdagsman-nattvandrade-kronogarden-efter-kravallerna/

PK incoming...

Citat:
Som riksdagsman och politiker menar Magnus Jacobsson att det inte finns enkla lösningar att lösa problemen med segregerade områden, där utanförskapet växer, men det finns lösningar.

Man ska bygga fler hyresrätter i områden där det nu finns villor och bostadsrätter, för att få en blandning av boende.

Det är ett samhällsproblem som måste lösas, av boende, föräldrar och samhället tillsammans.
Citera
2019-12-20, 19:22
Medlem
Tomten gjorde en Bruce Willis (Die Hard 2). Ville kopiera när Mclane gick med skylt i harmen i hate niggers. Vill bara skapa kaos
Citera
2019-12-20, 19:25
Medlem
Citat:

Bara en massa pk trams som kom från den munnen, hade han haft lite stake hade han besökt stället långt tidigare kanske tom tillsammans med Lamotte
Citera
2019-12-20, 19:32
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Kanske bara jag, men jag fann ingen slutsats. Upplevde han oroligheter eller inte? Jag såg mest en massa floskler om att blanda människor och boendeformer.
Ja det återhållsamma vittnesmålet ska nog tolkas som att han upplevde sig rejält otrygg under nattvandringen.
Citera
2019-12-20, 19:38
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Tomten gjorde en Bruce Willis (Die Hard 2). Ville kopiera när Mclane gick med skylt i harmen i hate niggers. Vill bara skapa kaos

Du menar hemtjänst och väktare? Eftersom kaoset med stenkastning och bilbränder utspelade sig veckan innan.

Ja, det kanske är som du säger att det motsvarar scenen i filmen, att bedriva vanlig svensk samhällsservice i dessa områden.
Bosättarna från tredje världen mår inte bra i ett västerländskt samhälle. För deras egen skull är aktiv familjeåtervandring viktig. Och att avveckla dessa bosättningar på svensk mark. Bosättarna behöver komma hem till sina rötter och sin släkt.

Det här ser betydligt trevligare ut än ett torg i Trollhättan i december :
https://youtu.be/9cQNfDJuurk

Om du har rätt är det ett starkt argument för trygg, säker - och obligatorisk - familjeåtervandring.
SD är nu Sveriges största parti. AfS knackar på dörren till riksdagen.
Våld och upplopp ligger inte för svensken. Med demokratiska medel sätts kursen.
Senast redigerad av StuG 2019-12-20 kl. 20:38.
Citera
2019-12-20, 21:04
Medlem
hängballens avatar
Undrar vad som händer när första snuten skjuts i ett av dessa områden, blir det att snuten backar eller fullt ös framåt?
Spännande blir det iaf
Citera
2019-12-20, 21:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Problemet är inte politikerna. Det är själva landet som är för snäll. Skulle inte bli förvånad om man skickade ut soc-tanter med saft och bullar för att ”defusa” situationen på torget.

Ja, det ligger ju på väljarnas axlar vilket styre vi ska få. Man behöver inte umgås med många kvinnor innan man inser att ungefär 10% har en verklighetsbaserad uppfattning av samhället. Resterande är oftast vänster och anser att SD:are är det värsta som finns, inte så mycket djupare går de i sin politiska analys.

Tänker på att Paulas reaktionsvideo är den normala reaktionen hos kvinnor. En mycket upprörd reaktion och helt resistent mot nyanser i debatten, reaktionen bygger uteslutande på känslor.

Det går dock över mitt förstånd hur man kan hysa så starka känslor för män som begår grova brott, hotar och skriker ord som varje kvinna normalt skulle polisanmäla vilken snubbe som helst för.
Citera
2019-12-20, 22:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Du tänker på Die Hard 3.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, det ligger ju på väljarnas axlar vilket styre vi ska få. Man behöver inte umgås med många kvinnor innan man inser att ungefär 10% har en verklighetsbaserad uppfattning av samhället. Resterande är oftast vänster och anser att SD:are är det värsta som finns, inte så mycket djupare går de i sin politiska analys.

Tänker på att Paulas reaktionsvideo är den normala reaktionen hos kvinnor. En mycket upprörd reaktion och helt resistent mot nyanser i debatten, reaktionen bygger uteslutande på känslor.

Det går dock över mitt förstånd hur man kan hysa så starka känslor för män som begår grova brott, hotar och skriker ord som varje kvinna normalt skulle polisanmäla vilken snubbe som helst för.
Orsaken till detta är kvinnors moderinstinkter, vilket rent allmänt är ett samhällsproblem. Det är pga kvinnors moderinstinkter (som kvinnor applicerar på allt och alla i alla sammanhang, eftersom kvinnor inte kan tänka ur andra synvinklar än deras moderinstinkter) som Sverige och andra västerländska länder importerar miljontals värdelösa, odugliga, inkompetenta och inkompatibla muslimer, negrer och andra tredje världen människokarikatyrer. Män har också föräldrainstinkter, men dessa är i regel ganska begränsade till ens egen avkomma, och män förstår bättre än att tillämpa sina föräldrainstinkter på militanta jihadister som vill folkmörda svenskar.

Förresten apropå Lamotten, hans livesändning från Uppsala är rolig:

Joakim Lamotte: Många tjejer känner sig otrygga utomhus i Uppsala:
https://www.youtube.com/watch?v=OwwG3LelSaQ

^^ Afghanen som dyker upp någonstans i mitten av klippet, snacka om att skämma ut sig själv. Samma med den aggressiva svarta tjejen som ser ut att vara från Eritrea eller liknande, som kör med värsta ouppfostrade och anti-sociala "filma mig inte jag blir lack" attityden.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-20 kl. 23:23.
Citera
2019-12-20, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Joakim Lamotte försökte precis göra ett live-reportage från Kronogården i Trollhättan, men streamen avbröts då han blev attackerad av invandrargäng. Där var fullt med poliser på plats, men de agerade mer trygghetsvärdar än poliser. Kommer gammelmedia våga nämna nåt om detta?

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Man ska se hans reportage som "så här besvärlig är situationen för människorna i utsatta områden" inte "titta vad dumma invandrarna är", hans reportage är alltså sympati för alla de skötsamma som bor där att trad media konsekvent undvikit att ställa sig på de medborgarnas sida tyder på extrem rasistfobi, extra snällhet mot nysvenskar och iom det kampanjande för sd.
Citera
2019-12-20, 23:20
Medlem
Centipedes avatar
Ungdomsgäng knivrånade man i Kronogården
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7371836
Citera
2019-12-20, 23:30
Medlem
Förbaskat påfrestande att se polisens insats. Verkligen obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in