2012-12-15, 11:54
Medlem
Idag fick vi reda på att klassikern, "Kalle ankas jul" som tillhör Svensk tradition, har blivit censurerad, vi har dock fixat lösningen på problemet,
se Kalles jul, oklippt i HD http://kallesjul.tv/ God jul ♥

Gilla gärna facebooksidan också! Detta hjälper oss att komma ut, så alla får se Kalles jul i orginalklippning, och därmed bevara jultraditionerna!

PS. Detta skall absolut inte ses som reklam, det är inte det vi vill. Detta görs enbart eftersom vi märkte att det var MÅNGA som blev irriterade över att Disney klippt bort scener ut filmen. DS.
Citera
2012-12-15, 12:03
Medlem
Grymt bra initiativ! Gillade designen på sidan Bara den håller trycket när det väl gäller.
Citera
2012-12-15, 12:05
Medlem
Hanus2.0s avatar
Om dina såkallade svenska traditioner är köpta direkt från amerikanska bolag så borde du nog tänkaom
Citera
2012-12-15, 12:15
Medlem
Gtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanus2.0
Om dina såkallade svenska traditioner är köpta direkt från amerikanska bolag så borde du nog tänkaom

håller med. jag förstår inte heller det här med "svenska traditioner" som e fr amerika
Citera
2012-12-15, 12:22
Medlem
sommarlovs avatar
I princip ALLA kalle-filmer vi brukar se är nerklippta.
Vilka kommer "Kalles jul" att visa?

Är det inte enklare att skapa en Youtube-spellista med allihopa??
Citera
2012-12-15, 12:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
I princip ALLA kalle-filmer vi brukar se är nerklippta.
Vilka kommer "Kalles jul" att visa?

Är det inte enklare att skapa en Youtube-spellista med allihopa??

Ja mer interaktivt. Då kan man ju ha fler julvärdar också så fler blir nöjda. Arne Weise skulle ju kunna göra comeback och streama ut video som en alternativ julvärd.

EDIT: Här är Arne till spellistan. https://www.youtube.com/watch?v=JGb7aZ7-4r4
Senast redigerad av Giant Squid 2012-12-15 kl. 13:02.
Citera
2019-12-20, 10:20
Medlem
Är nu ett år sedan jag lovade mig själv ännu en gång att till nästa jul ska jag klippa ihop en ocensurerad version av kalle ankas jul och nu sitter jag här igen.

Finns det nån här på flashback som har kalle ankas jul inspelat från 2010 eller äldre, eller en länk till den. Skulle bli väldigt glad om jag kunde få se kalle anka som den var förr när man var liten. Finns en lista på youtube med alla delarna på engelska men skulle villa ha med den klassiska svenska dubbningen.

Tack på Förhand
Citera
2019-12-20, 12:26
Medlem
Vem går fortfarande runt och tänker på Kalle? Jisses gå vidare med livet
Citera
2019-12-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickFlanked
Vem går fortfarande runt och tänker på Kalle? Jisses gå vidare med livet
Jo tänk att jag gör det, kan knappast vara den ända som anser att kalle ankas jul börjar bli osebart
Citera
2019-12-20, 19:18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar
håller med. jag förstår inte heller det här med "svenska traditioner" som e fr amerika

Finns väl ingen starkare kulturtradition på den plats där FBs läsare hör hemma, än Kalles Jul. Jag skulle kalla kulturen västerländsk hellre än ”svensk” även om det är i Sverige Kalles Jul har visats, så då är ju den kulturtraditionen per definition svensk oaktat i vilken nation ankan har tecknats.
Citera
2019-12-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar

Svenska traditioner som innehåller amerikanskt tillverkat materiell. Svårt?
Citera
2019-12-21, 22:54
Medlem
Svarar på min egen fråga. Hittade en ganska så oklippt video, gissningsvis från 2010 om man kollar på svt1 loggan + att den svarta dockan är med.
Delar med mig av videon då det kanske kan göra någon mer glad
https://www.dailymotion.com/video/x3iw2s3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in