2019-12-19, 20:47
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har aldrig påstått något annat.

Jag har aldrig påstått något annat. Det är dock bara Trumptards med IQ<70 som inte fattar att Hillary inte blev president och att andra regler gäller för presidenten än presidentkandidater som förlorade valet för många år sen.

Jag har alltid stött en riksrätt mot Netanyahu sen första korruptionsanklagelserna men det är OT.

Eh

Jag gillar inte vita gubbars penisar nej, lika lite som jag gillar att läsa jobbiga utredningar. Det betyder dock inte att man inte skall hålla Trump inför hans egna standard. Hört talas om ordet "dubbelstandard"? Eller "hycklare"? Kanske ska slå upp orden?

Krig har startats på betydligt mindre grunder än så, ex. första världskriget började indirekt p.g.a att en snubbe bestämde sig för att käka en macka, vilket indirekt ledde till andra världskriget.
Oj! Jag vet inte vad jag ska svara dig. Är faktiskt häpnad över ditt inlägg och hur du missade helt poängen i mitt svar. Du börjar svara seriöst på mina kassa exempel som var att jämföra med ditt svar.

Allt och inget kan starta krig. Som du själv är inne på innebär ibland att äta en macka krig. Du förstår ju tydligen detta, så varför då skriva nåt så dumt som - Hur vet du om att inte Trumps 1300+lögner inte startar krig och miljoner liv.

Ja men precis. För att fortsätta ge dåliga exempel, som du inte behöver svara på den här gången - Hur vet du att inte din fis dödade någon på andra sidan jorden. Eller - Hur vet du att du inte får mig och vilja döda judar för att du skriver så dumma saker Hur vet du att ditt skrivande på flashback inte får människor att gå ihop och vilja döda muslimer.

Förstår du mitt första inlägg nu och varför du fick en facepalm till att börja med?

Och svara nu inte med att han är president och att hans lögner spelar större roll. Mina exempel blir inte mindre rätt för det. Ditt svar är lika korkat oavsett.
Citera
2019-12-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Det kan så vara, bara skrev hur jag uppfattade situationen.
Det kan användas mot rep när de bara vill rösta om grejer som de tror gynnar de.
Citera
2019-12-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det kan användas mot rep när de bara vill rösta om grejer som de tror gynnar de.

Möjligt, denna process kan vara rätt skadlig för en del av demokraternas presidentkandidater nu kommande månaderna med, så lite spel i spelet gällande detta med om man vill rösta snabbt eller låta det dra ut på tiden
Citera
2019-12-19, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Jag är konservativ och tycker amerikanska vänstern är vedervärdiga typer. Trump uppför sig som en babian kort och gott och jag tycker det är sorgligt att se republikanerna som har tagit fram ledare som Reagan stötta den där vettvillingen.
Väldigt märklig analys...
Om du ex.vis läser mitt inlägg 5809
Och själv analyserar allt bra Trump gjort under ebdast 3 år, och jämför med vad ex.vis Obama hann med på 8 år...
Ringer det någon klocka..?
PS: jo Obama han angripa 8 länder under sin tid..vad gjorde han mer..?
Citera
2019-12-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Möjligt, denna process kan vara rätt skadlig för en del av demokraternas presidentkandidater nu kommande månaderna med, så lite spel i spelet gällande detta med om man vill rösta snabbt eller låta det dra ut på tiden
Dems har inte velat invänta pågående rättsprocesser innan de röstade i rephuset, så de ska visa beslutsamhet. Folk gillar inte räddhågade, obeslutsamma ledare, därför har Trump en så stark väljarbas.
Citera
2019-12-19, 20:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Allt och inget kan starta krig. Som du själv är inne på innebär ibland att äta en macka krig. Du förstår ju tydligen detta, så varför då skriva nåt så dumt som - Hur vet du om att inte Trumps 1300+lögner inte startar krig och miljoner liv.

Trump sa att han ville att George W. Bush hade blivit ställd inför riksrätt p.g.a av att han LJÖG. Det var vad han bokstavligen sa i intervjun med Wolf Blitzer. Sen utvecklade han att det var en stor lögn med stora konsekvenser och att många dog, men den första meningen med en efterföljande punkt (lite ovanligt med Trump nuförtiden som nästan bara använder punkter i kombination med många punkter, kanske i syfte att förvilla) var enbart att han ljög.

Citat:

Vilket inte ändrar på något som Trump sagt tidigare.

Citat:
Ja men precis. För att fortsätta ge dåliga exempel, som du inte behöver svara på den här gången - Hur vet du att inte din fis dödade någon på andra sidan jorden. Eller - Hur vet du att du inte får mig och vilja döda judar för att du skriver så dumma saker Hur vet du att ditt skrivande på flashback inte får människor att gå ihop och vilja döda muslimer.

Det var ett jävligt konstigt exempel och ett jävligt dåligt försvar för en person som ville avsätta sittande presidenter för att ljuga och vara inkompetenta.

Citat:
Förstår du mitt första inlägg nu och varför du fick en facepalm till att börja med?

Nej. Jag var inte personen som sa att Obama och Bush skulle bli satta inför riksrätt. Jag hade dock stött en riksrätt för Bush, jag blev själv hotad av amerikaner när jag inflikade att jag inte sett några bevis för att Irak var involverade i WTC. Men jag är inte president. Försök att lämna Hillary och Benghazi. Obama är inte president längre. Hillary förlorade valet. Det är inte relevant vad Hillary hade på sin mailserver, det är dock jävligt relevant vad Trump har på sin mailserver.

Citat:
Och svara nu inte med att han är president och att hans lögner spelar större roll. Mina exempel blir inte mindre rätt för det. Ditt svar är lika korkat oavsett.

Om den nuvarande presidenten ansåg att man kunde avsätta en föregående president för att ljuga blir hans nuvarande lögner jävligt mycket mer relevanta än mina, Obamas, Hillarys eller någon annans.
Citera
2019-12-19, 20:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Nej, vänsterfolk agerar ju likadant överallt med myglande och fulspel och har mer eller mindre gjort så i alla tider. När britterna röstade "fel" och för att gå ur EU hävdade ju vänsterpolitiker att man skulle ha en ny Brexit-omröstning och det finns ju tokar i Sverige som velat förbjuda SD.

Det är ju precis tvärtom, att han inte kommer att kunna bli avsatt med kommunistmetoder kan ju i princip bara hända i USA därför att det är ett bra land där det lyckligtvis finns en hel del frihetligt sinnade.
Jo du har helt rätt! kanske formulerade mej mindre bra..
Det jag ville få fram är att man tillåter Demokraterna få hålla på så här under en så lång tid. Och att det är medborgarnas skattemedel som får spillas på detta spektakel, istället för att göra prossesen kort, där man presenterar fakta/bevis, istället för som här inleda förhör mm som tar tid och kostar massor.
Citera
2019-12-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tulsi är idag 100% irrelevant för fortsättningen, enda relevansen hon hade var före omröstningen.

Såklart det är kassaskåpssäkert för BananRebulikanerna och trumpen, för det berättade man väldigt tidigt att allt som kommer fram om trumpen struntar man i.
Och berättar man är inte intresserad om att vara objektiv, och det ser man i försvaret man har också.
För inget handlar om nått som är aktuellt för impeachment, så man har inget försvar ens för Ukraina-skandalen och är mycket talande.

Men att republikanerna varit skeptiska kanske man kan förstå med tanke på hur dems agerat sedan Trump vann? Demokraternas skadeglädje, fördömande och självgodhet under hela den långa Muller-utredningen fick nästan en själv att tro att de kanske verkligen hade något på Trump. Och så blev det pannkaka. Ingenting. Efter dagligt trumpetande om att Trump snart var finished! Och dessutom framkom att det fanns oegentligheter i hur hela utredningen började. Då blir det nog naturligt att republikaner helt tappat förtroende för dems förmåga att vara någorlunda sansade och sakliga.

Och inte har väl riksrättsutredningen heller stärkt republikanernas syn på demokraternas saklighet? Med detta är det upplagt för att den republikanska majoriteten i Senaten inte är det minsta välvilligt inställda inför kommande eventuella prövning. Inte en enda republikan röstade för riksrätt och därmed är hela saken förmodligen DOA i Senaten (dead on arrival). Ska dock inte skyllas helt på republikanerna som du gjort, utan dems får skylla sig själva. De har ylat som hyenor i tre år nu och tillslut blir det bara bakgrundsbrus av allt.
Citera
2019-12-19, 21:18
Medlem
arbetets avatar
Ja, vad i h-vete är detta? Nancy Pelosis presskonferens ang. överlämnandet av the Impeachment till Senaten.

Well, there goes her Alzheimer's kicking in again!(video):

M3thods
@M2Madness
What in the absolute hell did I just watch? 🤦‍♂️
https://twitter.com/M2Madness/status/1207699372055711744?s=20
Citera
2019-12-19, 21:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det jag ville få fram är att man tillåter Demokraterna få hålla på så här under en så lång tid. Och att det är medborgarnas skattemedel som får spillas på detta spektakel, istället för att göra prossesen kort, där man presenterar fakta/bevis, istället för som här inleda förhör mm som tar tid och kostar massor.
Kostnaden för en riksrätt är en piss i Mississippi i jämförelse med dom enorma summor (biljoner dollar årligen) som korruptionen förskringrar. Om riksrätten hjälper till att rensa USA på korruption är det väl investerade pengar.
Citera
2019-12-19, 21:39
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
I den mån man kan säga att landet har fria val, vilket är tveksamt med tanke på hur stor roll pengar spelar där, och deras värdelösa electoral college & fptp, och gerrymandering.
Det här är också väldigt intressant. Du har många intressanta åsikter.

Om du jämför USA med EU, vilket anser du vara mest demokratiskt?
Citera
2019-12-19, 22:21
Medlem
Melange5738s avatar
Pelosi blah blah blah Obama blah blah blah.

Här är Trump:

https://youtu.be/kSE-XoVKaXg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in