2019-12-19, 20:05
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Efter att senaten har gjort sitt börjar Trump kalla speakern Nasty Peloser som den man han är. Jag tycker Trump bör avsättas.

Fast det är ju exakt detta som kommer att bli problemet: Kommer senaten ens att få rösta om detta?

Trump är "impeached" men det hela kommer inte att gå till senaten innan Nancy vill att det ska göra det. Antingen väntar hon på utslag i ett antal domar som kommer senare nästa år, eller så siktar hon på en demokratisk senat efter valet. Svårt att veta än, men att man håller åtalet tillbaks från senaten tycks uppenbart.
Citera
2019-12-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det är enda valet om man ska gå efter BananRepublikaners sätt och se på impeachment innan.
Det är avsätta, men tydligen har man olika regler om man är D eller R, mycket märkligt hyckleri faktiskt.
Processen är politisk för att de tar upp argument som hur Trumps agerande påverkar landets ställning internationellt. Rep menar att det gynnar the contrite...jag menar country, medan de flesta ser på med skräckblandad förtjusning.
Citera
2019-12-19, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Trump är "impeached" men det hela kommer inte att gå till senaten innan Nancy vill att det ska göra det. Antingen väntar hon på utslag i ett antal domar som kommer senare nästa år, eller så siktar hon på en demokratisk senat efter valet. Svårt att veta än, men att man håller åtalet tillbaks från senaten tycks uppenbart.
Snarare väntar hon på att McConnell skall bli seriös i att beksriva hur han tänker sig att en impeachment skall gå till. Så länge denna öppet agerar ombud åt Trump är inte mycket mening med att skicka dit handlingarna bara så "Moscow Mitch" kan begrava dem.
Citera
2019-12-19, 20:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Hur vet du att demokraternas lögner inte startar ett inbördeskrig och kosta miljoners liv?

Jag har aldrig påstått något annat.

Citat:
Hur vet du att Hillarys lögner inte startar ett krig med miljoner döda?

Jag har aldrig påstått något annat. Det är dock bara Trumptards med IQ<70 som inte fattar att Hillary inte blev president och att andra regler gäller för presidenten än presidentkandidater som förlorade valet för många år sen.

Citat:
Hur vet du att netanyahus korruption inte startar ett krig och miljoner människors liv?

Jag har alltid stött en riksrätt mot Netanyahu sen första korruptionsanklagelserna men det är OT.

Citat:
Hoppas du nu förstår varför du får en facepalm.

Eh.

Citat:
Jasså, trodde inte att du tyckte om vita gubbars penis.

Jag gillar inte vita gubbars penisar nej, lika lite som jag gillar att läsa jobbiga utredningar. Det betyder dock inte att man inte skall hålla Trump inför hans egna standard. Hört talas om ordet "dubbelstandard"? Eller "hycklare"? Kanske ska slå upp orden?

Citat:
Hur får du att skicka fler soldater till Saudi(en allierad) till att indirekt leda till krig?

Krig har startats på betydligt mindre grunder än så, ex. första världskriget började indirekt p.g.a att en snubbe bestämde sig för att käka en macka, vilket indirekt ledde till andra världskriget.
Citera
2019-12-19, 20:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Helt korrekt analys.

Det enda som liberalerna har lyckats med i den här processen är ju att göra så att "impeechment" inte betyder någonting. Det är numera som att bli kallad "rasist" eller "nazi-Hitler".
De enda som bryr sig ett skit om det är ju vänsterblivna.
Dom dansar, firar och beter sig som om han kommer bli avsatt som president. Ibland undrar jag om dom inte är efterblivna på riktigt. Det finns sjukt många idioter dessa dagar, man blir alldeles matt.
Citera
2019-12-19, 20:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om indictment inte är möjligt av en president blir jämförelsen väldigt haltande. Då är impeachment det enda som står till buds om presidenten begår brott, vare sig du nu vill kalla det en juridisk eller politisk process.
Hallå, juridiska experten jämför en vanlig "indictment" med "impeachement". Så pinsamt.

De flesta experterna anser det ett slags politisk process.

Du ljög. Own it.
Citera
2019-12-19, 20:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Fast det är ju exakt detta som kommer att bli problemet: Kommer senaten ens att få rösta om detta?

Göm dig i konspirationsavdelningen!

Demokraterna anger ju själva orsaken - att de vill pressa Moscow Mitch att få Mulvaney & Bolton etc att vittna. Jag tror dock inte att det kommer att fungera. Min gissning att det gynnar Trump och så ger Pelosi upp inom två veckor +-. Vi får se

"Siktar på demokratisk senat"
Citera
2019-12-19, 20:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Processen är politisk för att de tar upp argument som hur Trumps agerande påverkar landets ställning internationellt. Rep menar att det gynnar the contrite...jag menar country, medan de flesta ser på med skräckblandad förtjusning.
Spelar ingen roll och är irrelevant, då brottet är annat i impeachment.
Och spelar ingen roll vad orsaken till brottet är, då det är brotten man berör bara.

Framers redan berättat om ett av brotten och är angivet som nått som ska beivras med impeachment.
På den punkten solklart, och därför är vi här idag med impeachment.

Och om det hade varit intressant det du lyfter, så hade man startat upp en utredning om detta OCH med bägge partierna i utredningen.
Det ser vi inte, och där har du svaret också = självförklarande.
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Göm dig i konspirationsavdelningen!

Demokraterna anger ju själva orsaken - att de vill pressa Moscow Mitch att få Mulvaney & Bolton etc att vittna. Jag tror dock inte att det kommer att fungera. Min gissning att det gynnar Trump och så ger Pelosi upp inom två veckor +-. Vi får se

"Siktar på demokratisk senat"
ja, dom är rätt rädda för vittna har vi märkt och den långa listan man hindrar att vittna.
Och på nått man sade sig ha bevis inte ens existerade.

Men ändå är vi här, med impeachment.

Och trumpen kan man inte låta vittna, då det blir mened efter första frågan.
Men hans vittnesmål behövs inte ens, då han berättade så klart och tydligt att han är skyldig.
Först genom talesmän från POTUS, och sen med ett brev som skäller på Pelosi att trumpen hamnar under omröstning för avsättande.

Och detta med att man säger man är oskyldig, och har bev8s för detta.
Men vi vet nu att sådan bevis inte existerade ens, och brevet berättar det med sån extrem tydlighet att samtalet aldrig var perfekt.
Senast redigerad av klyban 2019-12-19 kl. 20:39.
Citera
2019-12-19, 20:36
Medlem
Citat:

Hon ska låta senaten avgöra det. Kan McConnell stoppa det som med alla andra förslag som röstats igenom representanthuset? I så fall blir det en politisk process, och folk gillar inte när parlamentet inte gör sitt jobb. Det straffade sig ordentligt i UK. Pelosi och dems ska visa beslutsamhet och inte skydda en brottsling, som rep och Vita Huset redan gjort sig skyldiga till.
Citera
2019-12-19, 20:41
Medlem
Citat:
Hon ska låta senaten avgöra det. Kan McConnell stoppa det som med alla andra förslag som röstats igenom representanthuset? I så fall blir det en politisk process, och folk gillar inte när parlamentet inte gör sitt jobb. Det straffade sig ordentligt i UK. Pelosi och dems ska visa beslutsamhet och inte skydda en brottsling, som rep och Vita Huset redan gjort sig skyldiga till.

Är väl mer att McConnel vill ha det upp i senaten så han kan tvinga fram en omröstning snarast och frikänna Trump. Att Pelosi inte vill att så ska ske är givet.
Citera
2019-12-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Är väl mer att McConnel vill ha det upp i senaten så han kan tvinga fram en omröstning snarast och frikänna Trump. Att Pelosi inte vill att så ska ske är givet.
Pelosi ska inte göra som dems anklagar McConnel för att göra och förhala. Folk gillar inte när politiker inte gör sitt jobb och just play politics.
Citera
2019-12-19, 20:46
Medlem
Citat:
Pelosi ska inte göra som dems anklagar McConnel för att göra och förhala. Folk gillar inte när politiker inte gör sitt jobb och just play politics.

Det kan så vara, bara skrev hur jag uppfattade situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in