2011-02-04, 16:41
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Den absolut bästa svenska serien genom tiderna.
Citera
2011-12-29, 06:22
Medlem
Weejays avatar
Någon som hört något nytt om en till säsong?
Citera
2018-01-27, 01:39
Medlem
Eiinnds avatar
Expressen visar sin journalistskicklighet genom att missa att Svensson Svensson inte slutade på 90-talet.

http://www.expressen.se/noje/barnstjarna-som-nioaring-sa-ser-han-ut-i-dag/
Citera
2018-12-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Expressen visar sin journalistskicklighet genom att missa att Svensson Svensson inte slutade på 90-talet.

http://www.expressen.se/noje/barnstjarna-som-nioaring-sa-ser-han-ut-i-dag/
Jag tror de syftade på att han var ett barn då.

Det står väl ingenstans att de menar att serien slutade på 90-talet. Men eftersom fokuset var på Gabriel som barn, så var nog fokuset endast på 90-talet, tror jag.
Citera
2018-12-21, 06:34
Medlem
Jag förstår inte varför de gjorde endast två säsonger på 90-talet. Varför fortsatte inte de?
Kul att de fortsatte med säsongerna efter en tid, men de senaste säsongerna efter dessa tio år. Så känns det som om att allt för mycket togs inspiration ifrån Amerikansk TV-Serier. Och/eller att det kändes som om att manusförfattarna helt enkelt försökte allt för hård. Det var som om att varenda replik skulle var någon form av skämt.

Det var kanske bara mest det som störde mig, men mycket av serien tyckte jag om!
Citera
2019-03-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Någon som hört något nytt om en till säsong?
Det hade faktiskt varit väldigt skoj om det kom en ny säsong. Tråkigt att de enbart gjorde två säsonger. De hade ju kunnat fortsatt, tycker jag. Serien var ju omtyckt. Brukar man inte fortsätta då när det är precis i början av säsongerna och man märker att det är underhållande?
Citera
2019-03-12, 00:36
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Tycker den är riktigt bra på 90- talet .Tyckte den blev betydligt sämre när de började trixa och fixa med en ny säsong . Väldigt intetsägande i min bok men ja , jag vet inte .
Helst ska man inte syssla med sådant ... mycket tyder på att det kan bli ett karraktärsmord också .
Citera
2019-12-18, 04:35
Medlem
MrSokratess avatar
Råkade se att första säsongen går i repris nu och den håller fortfarande riktigt jävla bra.
Klasser bättre än dagens komediserier.
Bra barnskådespelare gör mycket.
Citera
2019-12-19, 15:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Råkade se att första säsongen går i repris nu och den håller fortfarande riktigt jävla bra.
Klasser bättre än dagens komediserier.
Bra barnskådespelare gör mycket.
Är detta den enda kristerliga repris-tiden?

"Inatt 00:35 - 01:05 • repris"

Jag missade dom 7 första delarna, ingen sa något...bedrövligt
Citera
2019-12-19, 15:55
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är detta den enda kristerliga repris-tiden?

"Inatt 00:35 - 01:05 • repris"

Jag missade dom 7 första delarna, ingen sa något...bedrövligt

Säsong 1 och 2 finns på Öppet arkiv: https://www.oppetarkiv.se/video/6986347/svensson-svensson-sasong-1-avsnitt-1-av-12?ac=svenss
Citera
2019-12-19, 16:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Säsong 1 och 2 finns på Öppet arkiv: https://www.oppetarkiv.se/video/6986347/svensson-svensson-sasong-1-avsnitt-1-av-12?ac=svenss
jag vill se det på teve, på datorn prioriterar jag min tid annorlunda att det inte går att släppa till....men eftersom det nyligen visats på svt så kan jag tänka mig göra ett undantag

Men dom kvarvarande episoderna ska du och jag se på TV, i natt händer det
Citera
2019-12-21, 00:31
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag förstår inte varför de gjorde endast två säsonger på 90-talet. Varför fortsatte inte de?
Kul att de fortsatte med säsongerna efter en tid, men de senaste säsongerna efter dessa tio år. Så känns det som om att allt för mycket togs inspiration ifrån Amerikansk TV-Serier. Och/eller att det kändes som om att manusförfattarna helt enkelt försökte allt för hård. Det var som om att varenda replik skulle var någon form av skämt.

Det var kanske bara mest det som störde mig, men mycket av serien tyckte jag om!
Ett stort misstag var väl att göra Max till straight guy och bollblank till Gustav, det var okay att Gustav aldrig skulle växa upp...däremot Max skulle få en personlighets-förändring bara för att han tagit sig igenom tonåren

Det hade varit jävligt roligt om Max varit helt oförändrad och bara varit en goofy karaktär.
Bud Bundy skulle han varit, fast det stämmer ju inte med Svensson livets mall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in