• 1
  • 2
2019-12-19, 11:45
Medlem
Aftonbladet.se: Emma Lennartsson återvänder till regeringen

Citat:
Till följd av skandalen på Transportstyrelsen 2017 fick två ministrar lämna regeringen. Även Emma Lennartsson, som då var statsminister Stefan Löfvens närmaste medarbetare, lämnade sin tjänst.

...inte fört vidare uppgifter hon fått om säkerhetsbristerna

nu är hon tillbaka i regeringskansliet ... statssekreterare med ansvar för budgetfrågor hos finansminister Magdalena Andersson

Vad säger ni om detta? Skapar det förtroende för politiken att hon får ett nytt toppjobb?

Vore det rimligare att hon likt andra tvingas söka jobb via Arbetsförmedlingen?
Citera
2019-12-19, 11:51
Medlem
Ygeman är redan tillbaka sedan länge. Vad väntar du dig av sossar? De kommer alla få nya uppdrag.
Citera
2019-12-19, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Vad säger ni om detta? Skapar det förtroende för politiken att hon får ett nytt toppjobb?

Antalet kandidater minskar i de Socialdemokratiska leden?

Försök hitta en sosse som inte kommit på med fingrarna i syltburken?

Jag vet varför PK-uppdrag granskning inte granskar Löfvens insats för JAS-affären men varför inte nån annan journalist vänder på några stenar övergår mitt förstånd.

Inte ens statsministern. Det socialdemokratiska DNAt.
Citera
2019-12-19, 12:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Haha, den här trådstarten fick mig att tänka på det här videoklippet från Youtube :

https://youtu.be/7WwmX4dq7_c
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-12-19 kl. 12:29.
Citera
2019-12-19, 14:12
Medlem
Jenshalls avatar
Man vet inte om man skall skratta eller gråta hycklande sossar! Såhär fungerar det inte på någon annan arbetsplats i landet. Ygeman och nu denna hur dom ens kan få vara kvar i partiet är fanimej en gåta än mindre få komma tillbaka för nya uppdrag. Båda två sitter och ljuger oss skattebetalare rätt upp i ansiktet för att skydda svetsarn som jag nu äntligen hoppas snart byts ut. Han och förrädaren Freddan Reinfeldts år vid makten kommer det skrivas uppsatser om av kommande generationer. Körde hela landet i diket och in i ett träd, nu är det totalt kaos som råder utom möjligen hos några få bagdad bobbare typ Anders Lindberg på Aftonbladet och flummaren Henrik Schyffert.
Citera
2019-12-19, 14:50
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Skönt att man som sparkad person kan komma tillbaka på en ny position ett år senare.
Hur jävla dumt som helst.
Citera
2019-12-19, 16:10
Medlem
Emma L var duktig tror jag och är duktig. Hon blev tvungen att sluta som en markering. Hon hade nog lite otur bara. Inte lätt i den politiska hetluften.
Citera
2019-12-19, 17:39
Medlem
holmiums avatar
Det ligger väl "miljötänk" bakom. Tänk sopsortering och återvinning.
Citera
2019-12-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Haha, den här trådstarten fick mig att tänka på det här videoklippet från Youtube :

https://youtu.be/7WwmX4dq7_c

Satiriknerne bliver overhalet af virkeligheden.

Der skal tages helt anderledes groteske midler i brug for at fremstille et usandsynligt senarie!
Citera
2019-12-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Emma L var duktig tror jag och är duktig. Hon blev tvungen att sluta som en markering. Hon hade nog lite otur bara. Inte lätt i den politiska hetluften.

Sannolikt så att hon fick ta en "kula" för Löfven. Samma med Ygeman.

De belönas nu för den tagna "kulan".

Och hela etablissemanget köper det.
Citera
2019-12-19, 18:33
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Satiriknerne bliver overhalet af virkeligheden.

Der skal tages helt anderledes groteske midler i brug for at fremstille et usandsynligt senarie!

Haha, det stämmer. Satiren har överträffat verkligheten. Videoklippet om "Myndighetsspelet" är perfekt för den här trådstarten. "Spelet för dig som tröttnat på logik och sunt förnuft".
Citera
2019-12-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Sannolikt så att hon fick ta en "kula" för Löfven. Samma med Ygeman.

De belönas nu för den tagna "kulan".

Och hela etablissemanget köper det.
Är det något som är konstigt? Borde någon gjort annorlunda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in