Citat:
Ursprungligen postat av
Toalettborsten
Självklart ska hästen säljas. Kvinnor behöver lära sig ordentligt hur ansvar fungerar och det gärna i tidiga åldrar. Att "Isolde" (vad fan?

) vill ha bidrag trots att hon bryter mot reglerna skall besvaras med ett
nej och inte en förbannad jävla nyhetsartikel, än mindre en tråd på Flashback. Visst det är jättetråkigt att den fått cancer, men vill den parasitera på skattemedel så ska det åtminstone vara förenligt med lagen.
Hästen är en tillgång. Hade Kronofogden knackat på och sagt att det saknas tillgångar men hästen kan säljas, ja då lovar jag er att Aftonbladet inte skrivit en artikel när Isolde på nytt beter sig som ett fitthuvud.
Känner lite så också, hör de inte själva, VI GÅR BACK/sjukpensionär/ensamstående. Vad innebär det? Jo, att man måste göra sig av med onödigt lyxkonsumerande, för det finns väl absolut inget annat i hela världen som kan skänka glädje förutom en häst? Kanske låter hårt, men jag kan inte rå för att folk lever i en fantasivärld och saknar verklighetsförankring.
Jag är kvinna, och fick ta ansvar tidigt i livet, långt mycket tidigare än många Flashbackare ens simmade i deras pappas pung. Jag blir så matt på detta, vuxna människor som förväntas kunna ta ansvar.
Har man inte råd, så har man inte råd. Enkelt.
Dessutom är det väl som alltid, något fishy med det hela. När människor är med i görningen, så vet man att det kan vara ljug på gång.
Hur många artiklar poppar det inte upp om någon obotligt sjuk unge etc etc, man börjar Swishtigga, och eftersom det går bra att styra folk med känslor, tjänar man multum, och passar på att införskaffa både det ena o det tredje