2019-12-17, 23:22
Medlem
Vad tros, släpps dom på fredag lr blir det ytterligare 2 v?
Citera
2019-12-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
Vad tros, släpps dom på fredag lr blir det ytterligare 2 v?

Har dom alltså suttit häktade sen 2 veckor tillbaka?
Citera
2019-12-18, 15:20
Medlem
Minns jag inte fel så blev dom häktade fredagen den 6e.
Det är väl 2 veckor i taget dom kör, om jag läste rätt
Citera
2019-12-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeyfarm
Hoppas de hugger av händerna på dessa 2 idioter!!! De förtjänar inte att va ute i samhället om de inte kan låta bli o förstöra!
Fan seriöst, de har inte våldtagit eller mördat de har målat graffiti.
Citera
2019-12-18, 21:22
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
På tiden isf. Dags för samhället att sluta behandla dessa kostsamma vandalidioter med silkesvantar. Kan dock tycka det vore vettigare att släpa in dem i ett rum fyllt med de människor som drabbats av klottrandet och låta dem betala tillbaka i natura.

Edit: den som jämför runstenar med fula "tags" av folk som fick IG i bild måste vara totalt bränd i huvudet.

Tack för ditt inlägg. Det har gjorts forskning på graffitimålare som visat att majoriteten har höga betyg i ämnet bild, inte lågt som du påstår. Vänligen skilj på eget fantasityckande och fakta.
Citera
2019-12-18, 21:27
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Fan seriöst, de har inte våldtagit eller mördat de har målat graffiti.

Nej, men de har vandaliserat och orsakat skador för 140 miljoner kr. Vad menar du? Så länge man inte våldtar eller mördar så är allt tillåtet, eller?
Citera
2019-12-18, 21:40
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Nej, men de har vandaliserat och orsakat skador för 140 miljoner kr. Vad menar du? Så länge man inte våldtar eller mördar så är allt tillåtet, eller?

Hen reagerade nog på straff-förslaget med avhuggna händer. Hur ställer du dig till det?
Och vad jag vet så är dom inte dömda, än så länge är dom oskyldiga.
Citera
2019-12-19, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroner
Tack för ditt inlägg. Det har gjorts forskning på graffitimålare som visat att majoriteten har höga betyg i ämnet bild, inte lågt som du påstår. Vänligen skilj på eget fantasityckande och fakta.

Betyg säger inte nödvändigtvis ett skit om talang (och om de HAR talang...varför gör de då en grej av att rita fula krumelurer på elskåp istället för att göra ett snyggt beställningsjobb eller liknande?). Utbildning säger inget om intelligens och garanterar inte att eleven i fråga kan någonting. Betänk att Annie Lööf är utbildad jurist...
Citera
2019-12-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Betyg säger inte nödvändigtvis ett skit om talang (och om de HAR talang...varför gör de då en grej av att rita fula krumelurer på elskåp istället för att göra ett snyggt beställningsjobb eller liknande?). Utbildning säger inget om intelligens och garanterar inte att eleven i fråga kan någonting. Betänk att Annie Lööf är utbildad jurist...

Alla gör inte saker för pengar, Det kallas att ha passion för det man håller på med,folk som målar olagligt tjänar ju inte ett skit på det förutom att det betyder nåt för dom och de andra som målar.
Citera
2019-12-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroner
Hen reagerade nog på straff-förslaget med avhuggna händer. Hur ställer du dig till det?
Och vad jag vet så är dom inte dömda, än så länge är dom oskyldiga.

"än så länge är de oskyldiga" haha, jo tjena.
Det där var så töntigt skrivet. Det är dom två som står bakom tagsen, eller ska du köra en fuling med mig nu och säga att det är massa folk som skriver samma sak, som om det var ett crew. Som snorungar brukar ha som förklaring.

Och ja, de borde få händerna avhuggna. Redan vid skador för 1mill borde dom få det.
Men nu har dom ju förstört för 140mill.. Då borde armarna och även benen avlägsnas.

Ni klottrare är fan patetiska vuxenbebisar.
"dom har ju inte mördat eller våldtagit, buhuhu free grabbarna".
Det handlar om 140 fucking miljoner.
Citera
2019-12-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Det där var så töntigt skrivet. Det är dom två som står bakom tagsen, eller ska du köra en fuling med mig nu och säga att det är massa folk som skriver samma sak, som om det var ett crew. Som snorungar brukar ha som förklaring.

Och ja, de borde få händerna avhuggna. Redan vid skador för 1mill borde dom få det.
Men nu har dom ju förstört för 140mill.. Då borde armarna och även benen avlägsnas.

Fast dessa två står ju inte för 140 miljoner skadegörelse utan det är hela notan för 2018 för pendel+tunnelbanetåg. Så jo de är faktiskt en massa crews och one's som står för det.
Citera
2019-12-19, 11:30
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare

Jag vet inte vem som står bakom tagsen. Så vitt jag förstår så fungerar det svenska rättsväsendet på så sätt att så länge du inte är dömd för något så anses du oskyldig till det du är anklagad för.

Jag tycker det är intressant ur ett filosofiskt perspektiv när ordet förstört används. Tågets körpåverkan är inte förstörd. En färg har målats på en annan färg utan ägarens tillåtelse men vad är förstört? Den påmålade graffitifärgen går att tvätta bort och vips är grundfärgen tillbaka. Det jag tänker påverkar mest är ifall fönsterrutorna är täckta med färg. Då blir det svårt för resenären att titta ut och det kanske den värdesätter högt. Om en ser på tunnelbanan i innerstan så spelar det inte så mycket roll då den ändå kör i mörka tunnlar.

Hur ser du på brott som inte innefattar enorma summor som 140 miljoner. Jag tänker på personskador tex våldtäkt, misshandel. Vad tycker du straffen för sådant ska vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in