2019-12-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Mannen lever ju, så lånen står väl fortfarande på honom.

Precis, prata att du hjälper till så alla förstår.

Även om hade vart död hade barnen vart skuldfria.
Illa nog att aset bränner upp deras familj.
Citera
2019-12-18, 15:34
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Mannen lever ju, så lånen står väl fortfarande på honom.

Jo men moderns del går i arv till barnen när hon nu är död är det inte solklart att han får överta skulderna. Men vem vet det kanske inte alls finns några låneskulder det var väl en spekulation från början på väg att bli trådsanning.
Citera
2019-12-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Svarta afrikaner

Nej, de är inte svarta.
Typiskt arabiskt utseende!
Citera
2019-12-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Nej, de är inte svarta.
Typiskt arabiskt utseende!
Det ser jag
Citera
2019-12-18, 15:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jo men moderns del går i arv till barnen när hon nu är död är det inte solklart att han får överta skulderna. Men vem vet det kanske inte alls finns några låneskulder det var väl en spekulation från början på väg att bli trådsanning.

Vilket år kom den lagen?? När min far dog 2010 så ärvde inte jag min fars skulder,dom blev automatiskt avskrivna efter hans död,så den lagen måste ha kommit till efter 2010
Citera
2019-12-18, 15:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vilket år kom den lagen?? När min far dog 2010 så ärvde inte jag min fars skulder,dom blev automatiskt avskrivna efter hans död,så den lagen måste ha kommit till efter 2010

Läs igen!
Citera
2019-12-18, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Tack för info! Vad är hennes Facebook?

Här har du länkar till deras FB:
(FB) Två döda i brand i kedjehus i Tumba. En gripen för mord och mordbrand. 2019-12-18
Citera
2019-12-18, 16:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Barnen får inget arv så länge mannen//pappan lever om föräldrarna var gifta. Mannen sitter i orubbat bo med skulder och tillgångar. Om inga andra regler gäller vid händelser som denna.
Citera
2019-12-18, 16:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Undrar om religiösa män som EGENTLIGEN är svartsjuka och kränkta använder religionen som förevändning, till att begå brott?
Det vill säga, de kanske inte har emot att brottet belyses som hedersrelaterat i media, men egentligen är de inte så strikt religiösa?

Bra reflektion, det förefaller finnas ett antal fall där svartsjuka är det egentliga motivet och där det passar mycket bra för de kränkta männen att skylla på tryck från släkten och hedersmotiv, även när de själva inte lever som de borde i religiöst hänseende.

Det var intressant att få feedback på mitt inlägg, men du måste visa citeringsruta runt det jag sagt.
Citera
2019-12-18, 16:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Barnen får inget arv så länge mannen//pappan lever om föräldrarna var gifta. Mannen sitter i orubbat bo med skulder och tillgångar. Om inga andra regler gäller vid händelser som denna.
Jag undrar om inte Ärvdabalken sätter stopp för det?
Citat:
15 kap. Om förverkande av rätt att taga arv eller testamente

1 § Den som genom brott uppsåtligen har dödat någon får inte ta arv eller testamente efter denne.
Citera
2019-12-18, 16:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Vårdnaden måste ju tas ifrån pappan så inte ens dessa regler är klart i det här fallet.
Citera
2019-12-18, 16:10
Medlem
Slints avatar
Tycker det är märkligt att msm ska få det till att verka som om personerna inblandat inte skulle tillhöra samma familj. Är det medvetet eller bara på grund av att de är osäkra på vilka personer som är inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in