2019-12-18, 13:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Här har ni bild på MGM N.N som är Robbins flickvän

https://minfil.com/t7y0IdG6nc/EF7092E5-DFA0-4B85-B6BC-1FA583DECBBD_png
Zigenare?
Citera
2019-12-18, 13:43
Medlem
Offtopic

Om nu Rob*n blir dömd för mord, hur många år får han sitta? Han är under 21
Citera
2019-12-18, 14:07
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Var en luffare tidigare i tråden som tyckte det var viktigt att den "oskyldiga" tjejen som var anledningen till mordet inte skulle outas.
Har du något att egentligen tillföra tråden med!
Det går även bra att citera berörda om man inte själv bara är en luffare fylld av invektiv.

Natha*ia Ni*sson (*=i) är nu häktad i ärendet och klart intressant att följa för utvecklingen av tråden!
Hon kan inte längre enbart anses som den oskyldiga tjej som förorsakade Robbins exploderande svartsjuka genom att skjuta ihjäl BO FS.

/Mvh
Luffaren tsd1703:s utpekade luffare
Citera
2019-12-18, 14:09
Medlem
Hur länge han får sitta handlar ju om
a) är det mord, dvs planerat eller med giltighetsuppsåt?
b) finns det försvårande eller förmildrande omständigheter?
c) vad säger Hovrätten i slutänden?
Du hamnar var som helst i straffskalan för mord som vuxen...14år, 16år, 18år, livstid?
Ungdomsrabatten ger avdrag...men jag tror nog han kan räkna med 8-10 år om han blir dömd.
Citera
2019-12-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Du hamnar var som helst i straffskalan för mord som vuxen...14år, 16år, 18år, livstid?
Ungdomsrabatten ger avdrag...men jag tror nog han kan räkna med 8-10 år om han blir dömd.

Så han kan inte få livstid?
Citera
2019-12-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boozt
Så han kan inte få livstid?
Nej. Om man är mellan 18 och 21 år gammal kan man som högst dömas till 14 års fängelse.
Citera
2019-12-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahah9102
Nathalia Nilsson är tjejen. Hon har även kommenterat Robbins mammas bild på fb där de är en bild på Robbin , hon skriver ”min älskling❤️” men nu har hon tydligen tagit bort sin facebook.

Varför skriver du ut hela hennes namn utan att maskera?
Hon är ju INTE misstänkt längre, får ni stånd av att skriva ut folks namn? haha
Citera
2019-12-18, 14:47
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Bra skrivet, men autocorrect kanske har ändrat "likgiltighetsuppsåt" i texten? ☺

Jag hoppas att din spekulation om påföljd slår in, men påfallande ofta landar straffmätningarna beroende på rubricering vid 3-4 år med ungdomsrabatt.
Sen så vet vi ju inte om man landar i dråp, men utan att ha haft tillgång till FUP så verkar både likgiltighetsuppsåt och försvårande omständigheter vara uppfyllda i mina egna tankebanor.

Den här Robbin verkar vara en kandidat till de kriminella vars liv i medeltal slutar vid 23 års ålder. För ett decennium sedan var medeltalet 26 år.
Citera
2019-12-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Varför skriver du ut hela hennes namn utan att maskera?
Hon är ju INTE misstänkt längre, får ni stånd av att skriva ut folks namn? haha

Att polisen är tröga och gör dumma misstag är inte något chockerande. Kanske hon inte är misstänkt men hon har en stor roll inom detta
Citera
2019-12-18, 14:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har du något att egentligen tillföra tråden med!
Det går även bra att citera berörda om man inte själv bara är en luffare fylld av invektiv.

Natha*ia Ni*sson (*=i) är nu häktad i ärendet och klart intressant att följa för utvecklingen av tråden!
Hon kan inte längre enbart anses som den oskyldiga tjej som förorsakade Robbins exploderande svartsjuka genom att skjuta ihjäl BO FS.

/Mvh
Luffaren tsd1703:s utpekade luffare

Citat:
En 16-årig flicka anhölls i går den 17 december som skäligen misstänkt för inblandning i mordet på Segevång i Malmö den 5 december, vilket polisens presstjänst tidigare meddelat. Förundersökningsledaren kammaråklagare Hans Harding har i dag beslutat att hon ska släppas fri, eftersom hon inte längre är misstänkt i ärendet.

– Det var aldrig min eller utredarnas mening att informationen om att hon frihetsberövats skulle komma till mediernas kännedom. Det beslutet togs självständigt av polisens presstjänst utan att kontrollera om uppgiften kunde lämnas ut. Jag beklagar det obehag som flickan och hennes familj kan ha utsatts för, säger Hans Harding
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3267492
Citera
2019-12-18, 14:55
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.nsd.se/nyheter/16-arig-flicka-inte-langre-misstankt-nm5268590.aspx

"T En 16-årig flicka som tidigare anhållits misstänkt för inblandning i mordet på en 20-årig man har släppts fri, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande. Flickan, som anhölls på tisdagen, är nu helt avförd från misstankar.

"Det var aldrig min eller utredarnas mening att informationen om att hon frihetsberövats skulle komma till mediernas kännedom. Det beslutet togs självständigt av polisens presstjänst utan att kontrollera om uppgiften kunde lämnas ut. Jag beklagar det obehag som flickan och hennes familj kan ha utsatts för", skriver kammaråklagare Hans Harding i pressmeddelandet."
Citera
2019-12-18, 14:59
Medlem
LeBron..klart jag menade LIKGILTIGHETsuppsåt. :-) Tack för påpekandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in