2019-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Låter som du har bra insyn i utredningen. Och koll på utredarna.

Ska bli mycket intressant att se vad dem har tagit i beslag och har for bevis.
Det lär räcka till åtal i alla fall som det låter på dig.
Allt jag säger finns att läsa i media.
Citera
2019-12-17, 14:56
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jomen det är relevant, polisen har säkert kikat igenom vattenlåsen. Oavsett om mgm bara tvättat händerna/duschat så bör spår kunna säkras - om nu gärningen begåtts i lägenheten.

Jag antar att det är svårare att sia kring golven runtom i lägenheterna, är det exempelvis mycket parkett och plankor eller solitt material? Spår kan befinna sig i springor i trägolv, tex.

Ja garanterat! Ja men precis. Jag tror att han har gjort det där.

Min erfarenhet är att det oftast är matta i hall, kök och badrum. I övriga är det någon form av trägolv, parkett eller annat. Ibland kan detta också finnas i köket, men inte helt vanligt.

Tror garanterat att polisen brutit upp plankor och dylikt. Det har säkert sipprat ner blod till underliggande material.
Citera
2019-12-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Man har gjort över 100 beslag , men dom har också sagt att alla beslag kanske inte kommer analyseras. Beroenden på vad exempelvis ett beslag säger efter analys så är det inte säkert att dom analyserar beslag 2-10 .

Att dom inte har bevis som inte delgivits den misstänkta eller advokaten kan lika gärna betyda att det är ett svagt bevis som dom inte lyckats stärka och ändå kommer delge för att försöka få en reaktion.

Extralås på utredningen kommer efter mer än 1 månad , varför har inget läckt innan ? För att det antagligen inte finns så mycket att läcka ut !

Jag tror dom gått och väntat en månad på att han ska bryta ihop för att det dom har är allt för klent !
Det där begrep jag inte. Vad man säger är att de bevis man har inte i helhet delgetts, utan att man kommer konfrontera den misstänkte med det. De har tid på sig - de visar inte sin pokerhand förrän det är dags.
Citera
2019-12-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Låter som du har bra insyn i utredningen. Och koll på utredarna.

Ska bli mycket intressant att se vad dem har tagit i beslag och har for bevis.
Det lär räcka till åtal i alla fall som det låter på dig.

Bra insyn i utredningen , allt det där
Har gått att läsa sig till i tidningen .
Citera
2019-12-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
En som man samlar bevis emot??? Resten då??? En utredning börjar inte med att man sätter ett motiv. Man gör ett grundlig förundersökning genom att förhöra närstående, bekanta och arbetskamrater.
Motivet kan vara vilket som helst även om personen dött i pojkvännens lägenhet.
Man går aldrig in i någon utredning överhuvudtaget med en förutfattad mening, då är utredningen körd från början. Då kan den eller dom skyldiga få tid på sig att undan röja bevis. Vilken riktigt utredare VET detta, det är bara amatörer som inte fattar.
Såklart alla möjligheter finns på bordet, men polisen hade tidigt en uppfattning om vad som hänt - gissningsvis baserat på evidens. Sen har dessa stärkts till den grad att de förmodligen nästintill utesluter annan gärningsman, återigen baserat på just bevis som framkommit. Utifrån det har jag såklart svårt att fallet blir "kallt" vilket vissa påstår - fallet kommer nämligen gå till rättegång och således konkluderas. Finns ingen möjlighet till annat.
Citera
2019-12-17, 14:59
Medlem
Betalartikel i GP. Någon som har det?

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-st%C3%A4rker-sekretessen-i-wilma-utredningen-vill-f%C3%B6rhindra-l%C3%A4ckor-1.21628286
Citera
2019-12-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Bra insyn i utredningen , allt det där
Har gått att läsa sig till i tidningen .
Exaktemento. Jag har noll insyn. Refererar bara ur media. Som om man är läskunnig själv kan läsa sig till.
Citera
2019-12-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där begrep jag inte. Vad man säger är att de bevis man har inte i helhet delgetts, utan att man kommer konfrontera den misstänkte med det. De har tid på sig - de visar inte sin pokerhand förrän det är dags.

Och vi får väl hoppas inte mgm+advokaten synar deras pokerhand och att det är en bluff .

Ett bevis kan vara såhär. Vi hitta wilmas blod på handfatet
-advokaten . Konstigt, hon har tillbringat tid där under två år och det har kunnat hamna där när som helst under 2 år.
Å så var det beviset inget bra bevis längre.
Citera
2019-12-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-st%C3%A4rker-sekretessen-i-wilma-utredningen-vill-f%C3%B6rhindra-l%C3%A4ckor-1.21628286
Vad de har gjort är att sätta ytterligare lås i utredningen - dvs enbart den interna gruppen som håller i detta har access till den inom polisen.
Citera
2019-12-17, 15:06
Medlem
Caticorns avatar
https://forumbilder.com/i/rdjv

Försökte rita upp lägenheten 😅

Ok jag kanske överdrev vardagsrummet men det är väldigt stort. Tror det är ungefär 8 meter på längden och ungefär 4 på bredden.

Sovrummet får man gott plats med 180x200 säng och ändå ha det relativt luftigt omkring sängen. Tror väggen är 4 meter bred, men minns inte hur långt rummet är.

Köket är avlångt och smalt. Man får ha ett smalare köksbord med 4 platser, och hoppas att inte någon av stolarna skrapar allt för mycket i skåpen.
Senast redigerad av Caticorn 2019-12-17 kl. 15:15.
Citera
2019-12-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5

Samma som GT tror jag
Citera
2019-12-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Vore smart i så fall att ha några trumf på hand.
För att måla mgm in i ett hörn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in