2019-12-17, 12:47
Bannlyst
Videoklipp från Kronogården igår, f.d kriminell från Malmö ställer frågor till ungdomarna om Lamotte och polisen och om vad som behöver göras.

https://www.facebook.com/maher.turkie
Citera
2019-12-17, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag anser att Lamotte har en diagnos. Man kan väl inte bara snöa in på invandringens negativa följder i sin journalistik, det verkar oseriöst. En journalist bör vara mångsidig och att folk vill slå ned honom när han jobbar visar bara att han inte uppfattas som opartisk.

Lamotte beter sig som en paparazzi som smyger i buskarna för att fånga invandrare som beter sig dumt på bild. Det är klart att invandrare blir less på honom och en riktig journalist hade funnit situationen beklämmande och inte bekräftande.
Han åker ut till områden dit vanlig media inte vill åka. Och det är inte alltid det är problem, vissa av hans videor består av lugna samtal med medborgare. Det han försöker göra är att ge vanliga människor en röst, vilket vanlig media nästan aldrig gör.

Att invandrare attackerar honom visar bara på invandrarnas totala brist på respekt och impulskontroll. Men vad kan man förvänta sig av araber.
Citera
2019-12-17, 12:49
Medlem
Citat:
Jag anser att Lamotte har en diagnos. Man kan väl inte bara snöa in på invandringens negativa följder i sin journalistik, det verkar oseriöst. En journalist bör vara mångsidig och att folk vill slå ned honom när han jobbar visar bara att han inte uppfattas som opartisk.

Lamotte beter sig som en paparazzi som smyger i buskarna för att fånga invandrare som beter sig dumt på bild. Det är klart att invandrare blir less på honom och en riktig journalist hade funnit situationen beklämmande och inte bekräftande.

”Lamotte är värd respekt för att han ger sig ut i verkligheten i Det Nya Sverige.”

/Mohamed Omar

https://detgodasamhallet.com/2019/12/17/mohamed-omar-den-antirasistiske-hjalten-robert-aschberg/
Citera
2019-12-17, 12:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat.Jag gör det jag kan

Ja det gør du

Som for eksempel at beskriv Joakim Lamotte som "irrelevant":

Citat.De som fått godkänt på värdegrundskursen har skapat problemet och kan givetvis inte delta i någon lösning, men vi andra förstår att personen Joakimär irrelevant för problemet som synliggörs i hans film.
Ja?
Förstår du inte vad du läser, eller vad är din poäng? Nu får du beskriva vart du vill komma, eller så slutar jag att svara dig.
Citera
2019-12-17, 13:14
Medlem
Lamotte fjäskar inte för kriminella invandrare.
Jag förstår om vissa blir upprörda över det.
Citera
2019-12-17, 13:26
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Om polisen gjorde något så skulle det bli kravaller där bilar sätts i brand och man riskerar en ny "skotten i Ådalen" . Vilket i sig visar på vilken djup problematik det är i dessa "utanförskapsområden". Polisen vågar helt enkelt inte ta i med hårdhandskarna av rädsla för ännu värre våldsutövning, och det hela blir en ond spiral, där poliserna står med armarna i kors och batongen uppkörd i ändan och blattarna fortsätter leva rövare.

Sverige är ett patetiskt land. Springa på Pride som polis och vifta med batongen insmord i vaselin går an, men inte att göra sitt faktiska jobb och ta hand om slöddret som sliter sönder samhället.
Jag vet.

Men om den onda cirkeln tillåts förstärkas, total anarki blir resultatet.

Min bot är insättande av tungt beväpnad militär under en intelligent persons ledning (härförare). Det blir blod, men sedan blir det lugnt och fint.

Som att slakta ut en sjuk djurbesättning kanske.

Saker och ting går kanske i cykler: När anarkien hotar samhället, tar man till släggan. När det är lugnt och fint kan sammetshandsken, eller lammullsvanten vara bättre.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-12-17 kl. 13:52.
Citera
2019-12-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Videoklipp från Kronogården igår, f.d kriminell från Malmö ställer frågor till ungdomarna om Lamotte och polisen och om vad som behöver göras.

Går den att se någon annanstans än på Fantasiboken?
Citera
2019-12-17, 13:31
Medlem
ENTPs avatar
Citat:

Du har ingen aning om vad du snackar om, bäst att du är tyst.
Citera
2019-12-17, 13:33
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66

Du måste länka direkt till videon annars måste man ha facebook för att kunna se det. Intressant och högst relevant för tråden skulle jag säga så gör gärna det.
Citera
2019-12-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja?
Förstår du inte vad du läser, eller vad är din poäng? Nu får du beskriva vart du vill komma, eller så slutar jag att svara dig.

Denne tråd handler om at Lamotte bliver attackerat.

Du gør det du kan

Ja - du attackerer Lamotte

Du påstår at Lamotte ikke mobbes - hvilket han bliver.

Du påstår at Lamotte er irrelevant - hvilket han ikke er - da problemet så ikke var synliggjort.
Citera
2019-12-17, 13:44
Medlem
Citat:

Sen att du ”förstår” att nyanlända blir arga på Lamotte, hur fan tänker du?
Seriöst?
Citera
2019-12-17, 13:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Denne tråd handler om at Lamotte bliver attackerat.

Du gør det du kan

Ja - du attackerer Lamotte

Du påstår at Lamotte ikke mobbes - hvilket han bliver.

Du påstår at Lamotte er irrelevant - hvilket han ikke er - da problemet så ikke var synliggjort.
Joakim mobbas inte av de kriminella enligt samma mekanismer som barn i skolan mobbas, och således kan inte den länkade forskningen om mobbning appliceras på problemet Lamotte visar upp.
Kronogården är alltså INTE "för homogent", och lösningen är då INTE mer mångfald.
Jag synliggjorde alltså hur bakvänt resonemang den jag citerade förde.

Joakim har inte skapat situationen. Han är alltså irrelevant för problemet, inte irrelevant för att synliggöra problemet.

Troligtvis missförstod du pga språket. Det var inte så enkel svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in