Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Uppenbarligen förväntar sig även en del i denna tråd att människor ska ta älskarinnornas parti nuförtiden.
De stackars vännerna skambeläggs för att de valde att visa HD sitt stöd en tid efter affären blev känd. Helt otroligt. Vilket tråd

Nu vrider du på det jag har skrivit och skambelägger utefter det.
Jag behöver inte säga det, men det handlar inte om att ta parti för älskarinnan. Det vet du.
Det handlar om anmälningarna och efterspelet till det.
Jag tror att SD satte upp människor mot människor och i mitten av slagfältet stod LW. Konflikten som handlade om honom och henne, utvidgade han så att andra människor blev hans soldater och han blev krigsherren. Soldaterna var hans verktyg och målet var att förinta LW.
Det är lite märkligt hur du tycker att man kan frysa ut LW för att man ska ta parti för HD i denna affär som egentligen ingen vet hur det låg till med. Det hade väl varken varit rättegång eller dom? Där var SD den enda som var domare och som berättade för sina vänner hur det låg till. Om han befinns skyldig till mordet, tror du att han då gav en ärlig och sann bild av verkligheten?
Men SD tycker du inte att man kan vara avvaktande mot, just av samma skäl. Men han är ändå av rättssystemet häktad på sannolika skäl.