2019-12-17, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja JG verkar ju tex ha nått sin gräns gentemot SD.

Tror du det?

På vilket sätt ser du det? Eller varför tror du det?

Han cachade så sent som igår med HD?
Men det är inte samma sak förstås.
Citera
2019-12-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet att Lena har vänner som känner skuld också för att de inte gjorde mer för att få bort henne från SD. Så jag pratar nu inte bara om SD:s vänner. Men det är svårt att förändra 2 vuxnas beslut och ageranden om inte de själva vill. Lena blev tillsagd att lämna SD flera gånger men vägrade eller hur? På samma sätt blev SD tillsagd att återvända till sin fru och avsluta affären när vännerna fick reda på det (Sånt jag fått i PM och som jag tror på)

Så jag tycker inte man kan lägga ansvar på andra för vad Lena och SD valde att göra eller inte göra.

Det håller jag helt med om. De var vuxna och får i slutändan stå för sina egna beslut. Vad vi främst pratar om här är ju agerandet nu i efterhand där SD är misstänkt för mordet på LW på Sannolika skäl och HD som Skäligen. Och att någon nära vän till LW skulle hänga med dem efter att de fått dessa rubriceringar på sig känns lite makabert. Man måste då fråga sig vilken värld man vill stå för och vilka signaler man vill sända.
Citera
2019-12-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror du det?

På vilket sätt ser du det? Eller varför tror du det?

Han cachade så sent som igår med HD?
Men det är inte samma sak förstås.

Varför jag tror så grundar sig på att JG tycktes sluta umgås och hänga med SD ut även innan han plockades in senast. Innan dess kändes det som att han delvis försökte försvara SD. Men det är förstås bara min gissning.
Citera
2019-12-17, 12:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har du varit med och fryst ut L*ena, tagit avstånd offentligt från henne, kanske även varit med i en av SDs lekar som har haft för avsikt att "mobba" henne, och detta efter att SD blivit anmäld av henne, då tycker jag att man borde ta sig en allvarlig funderade på hur saker och ting i verkligheten låg till.

Det är ju så ändå att L*ena är död, mördad och SD är den som är på sannolika skäl misstänkt för detta mord.

Vid detta lag, har du fått via media veta att det funnits anmälningar mot SD. Om du inte kan förstå, att det kan finnas ett samband, då förmodar jag att det är någon slags förträngning.

Även om SD ännu inte är dömd, så borde man reflektera över sitt eget beteende.
Kanske har SD serverat en bild av LW som urskuldar allt beteende från både honom själv och andra som trott på honom.

Men det är alltid bra att försöka vara lite självkritisk.
Ibland kanske man kan se att man har gjort fel, ibland borde man gjort annorlunda. Ibland kan manha förlåtelse mot sig själv för man förstod inte bättre.

Vad jag förstått var de flesta i geokretsen SD och HD:s vänner från början och den s.k. utfrysningen var en naturlig reaktion när affären blev känd. Det blev en ansträngd stämning i gruppen och de flestas lojalitet av naturliga skäl låg hos HD. Det är väl självklart att LW kände sig utfryst om inte alla i Geokretsen inte var lika hjärtliga och trevlig mot henne som förut?

Kan du verkligen klandra dem för det då? Det gör inte jag. Det tog ett tag för dem också att återhämta sig från chocken och veta hur de skulle förhålla sig i den nya känsliga situationen. På den tiden var HD offret inte Lena. Skulle man tagit hand om Lena menar du? Eller ska man fokusera på dem bedragna hustrun?

Hade det varit i min umgängeskrets hade jag också visat mitt fulla stöd för hustrun, även om det innebar att älskarinnan kände sig utfryst och åsidosatt i kretsen ett tag. Ibland kan man inte göra alla nöjda.
Citera
2019-12-17, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Varför jag tror så grundar sig på att JG tycktes sluta umgås och hänga med SD ut även innan han plockades in senast. Innan dess kändes det som att han delvis försökte försvara SD. Men det är förstås bara min gissning.

Det kanske är så. Jag har inget geocachingkonto, och har svårt att följa loggar utan att någon länkar här. Har tyckt att det verkat så, men har också tänkt att han kanske inte velat skylta med vad han pysslar med offentligt och försökt legat lite under radarn.

Jag tänker ändå att han var den som var sjukskriven i två veckor efter L*enas död och kanske var det en reaktion på detta.
Han kan dock vara lika manipulerad som L*ena har varit, om man får tro att detta kan stämma som MV sa om honom. Och jag kan nog hålla med, det är svårt att tro att SD skulle kunna gå så långt. Det är inget man kan se på ytan.

Han ser ju inte ut som den man som mördade Lotta direkt, utan verkar mer som ett stort barn.
Citera
2019-12-17, 12:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad jag förstått var de flesta i geokretsen SD och HD:s vänner från början och den s.k. utfrysningen var en naturlig reaktion när affären blev känd. Det blev en ansträngd stämning i gruppen och de flestas lojalitet av naturliga skäl låg hos HD. Det är väl självklart att LW kände sig utfryst om inte alla i Geokretsen inte var lika hjärtliga och trevlig mot henne som förut?

Kan du verkligen klandra dem för det då? Det gör inte jag. Det tog ett tag för dem också att återhämta sig från chocken och veta hur de skulle förhålla sig i den nya känsliga situationen. På den tiden var HD offret inte Lena. Skulle man tagit hand om Lena menar du? Eller ska man fokusera på dem bedragna hustrun?

Hade det varit i min umgängeskrets hade jag också visat mitt fulla stöd för hustrun, även om det innebar att älskarinnan kände sig utfryst och åsidosatt i kretsen ett tag. Ibland kan man inte göra alla nöjda.

Ja, vad hade LW väntat sig?
Självklart tog folk HDs parti.
Det var ju SD och LW som gjort fel.
Citera
2019-12-17, 12:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

I eftertankens kranka blekhet kanske det borde gå upp ett ljus?

L*ena är mördad och SD sitter på sannolika.
Om inte då (skrev jag) så nu.
Citera
2019-12-17, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, vad hade LW väntat sig?
Självklart tog folk HDs parti.
Det var ju SD och LW som gjort fel.

Uppenbarligen förväntar sig även en del i denna tråd att människor ska ta älskarinnornas parti nuförtiden.

De stackars vännerna skambeläggs för att de valde att visa HD sitt stöd en tid efter affären blev känd. Helt otroligt. Vilket tråd
Citera
2019-12-17, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I eftertankens kranka blekhet kanske det borde gå upp ett ljus?

L*ena är mördad och SD sitter på sannolika.
Om inte då (skrev jag) så nu.

Varför ska det gå upp ett ljus? De agerade fullt naturligt som folk brukar agera. Man visar den bedragna hustrun HD sitt stöd. Inte mannen eller älskarinnan.

Så du hade tröstat älskarinnan i er umgängesgrupp istället för den bedragna frun?

Sluta skambelägga vännerna för hur de agerade DÅ under den situationen. Det var helt korrekt, etiskt och moraliskt. Om du vill visa stöd för älskarinnan i en sådan situation är en annan sak.
Senast redigerad av Rosamund 2019-12-17 kl. 12:36.
Citera
2019-12-17, 12:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Uppenbarligen förväntar sig även en del i denna tråd att människor ska ta älskarinnornas parti nuförtiden.

De stackars vännerna skambeläggs för att de valde att visa HD sitt stöd en tid efter affären blev känd. Helt otroligt. Vilket tråd

Om Snoris har rätt så kanske det var
första gången i livet för LW som hon
inte blev curlad utan fick ta konsekvenserna
av sina val. Det måste ha varit en chock
för henne. Men uppenbarligen så lärde
hon sig inte något av det eftersom hon
fortsatte relationen.

Hade hon ingen som helst empati med HD
och döttrarna?
Ville hon inte vara ett föredöme för sina
egna barn?
Jag kan inte förstå hur hon tänkte och hur
hon rättfärdigade sina val inför sig själv.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-12-17 kl. 12:40.
Citera
2019-12-17, 12:40
Medlem
Citat:
Det kanske är så. Jag har inget geocachingkonto, och har svårt att följa loggar utan att någon länkar här. Har tyckt att det verkat så, men har också tänkt att han kanske inte velat skylta med vad han pysslar med offentligt och försökt legat lite under radarn.

Jag tänker ändå att han var den som var sjukskriven i två veckor efter L*enas död och kanske var det en reaktion på detta.
Han kan dock vara lika manipulerad som L*ena har varit, om man får tro att detta kan stämma som MV sa om honom. Och jag kan nog hålla med, det är svårt att tro att SD skulle kunna gå så långt. Det är inget man kan se på ytan.

Han ser ju inte ut som den man som mördade Lotta direkt, utan verkar mer som ett stort barn.

Så kan det absolut vara. Men även om det är så så är det ju också en slags markering. Det finns ju bra grävare i tråden så de kan säkert kolla upp när de umgicks offentligt senast.

Jag tror att SD förde JG bakom ljuset precis som han gjorde med HD.
Citera
2019-12-17, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nu vrider du på det jag har skrivit och skambelägger utefter det.

Jag behöver inte säga det, men det handlar inte om att ta parti för älskarinnan. Det vet du.

Det handlar om anmälningarna och efterspelet till det.
Jag tror att SD satte upp människor mot människor och i mitten av slagfältet stod LW. Konflikten som handlade om honom och henne, utvidgade han så att andra människor blev hans soldater och han blev krigsherren. Soldaterna var hans verktyg och målet var att förinta LW.

Det är lite märkligt hur du tycker att man kan frysa ut LW för att man ska ta parti för HD i denna affär som egentligen ingen vet hur det låg till med. Det hade väl varken varit rättegång eller dom? Där var SD den enda som var domare och som berättade för sina vänner hur det låg till. Om han befinns skyldig till mordet, tror du att han då gav en ärlig och sann bild av verkligheten?

Men SD tycker du inte att man kan vara avvaktande mot, just av samma skäl. Men han är ändå av rättssystemet häktad på sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in