2019-12-17, 11:24
Medlem
Hur går det för polisen egentligen? Ett rånmord mitt i stan med vittnen, fortf ingen gripen?
Citera
2019-12-17, 11:26
Medlem
Hallå finns det någon Polis som läser här?

Har en fråga;
Brukar eller har Ni möjlighet att korsköra flera olika personregister samtidigt?

Varför jag frågar är beroende på att jag tänker mig att det borde gå att selektera ut GM på lite olika sätt beroende på rena antaganden, vittnesuppgifter och statistik.

Exempel; Göra en algoritmsekvens som tar ur Arbetslösa, Bidragstagare, Inflyttade senaste 3åren, Betalningsanmärkningar, Ålder 12-25år, Manligt kön. När den selekteringen är klar borde det sannolikt kunna gå köra en ny som delar upp det resultatet i två olika delar. En med Svenska namn och en med Utländska namn.

Känns i ryggmärgen som det blir 100-200personer kvar. Eller vad tror Ni?

Någon Polis här som vet om detta är görbart?
Senast redigerad av PaulRonge 2019-12-17 kl. 11:26. Anledning: Felstav
Citera
2019-12-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Hur går det för polisen egentligen? Ett rånmord mitt i stan med vittnen, fortf ingen gripen?

Svårt når angriparna är maskerade. Ingen gripen .
Citera
2019-12-17, 11:34
Avslutad
Sluta nu. Om Kjäll var en så bra människa med kurage som ville göra gott. Då kunde han väl levt på existensminimum och ägnat resten åt sitt liv att med sina företagarpengar åkt ner med hjälp sändningar till människor i riktig nöd. Inte offra livet för att täcka av en mask på en rånare som rånar en kontantfri resturang på 0kr och hjälpa den stackars krögaren...

Helt efterbliven gubben. Sådan jävla waste of life. Lider med dom anhöriga. Risk kalkylerandet Kjäll gjorde är i förhållande till möjligt vinstutfall, är i klass med att hoppa fallskärm utan fallskärm.

Alltså ett mänskligt liv offrat för att avtäcka en mask på en rånare som inte fått med sig något. Kan fan inte släppa det. Finns bara ett ord utvecklingsstört.

Enda förklaringen är väl att han var dyngrak. Och som någon skrev gick in i en psykos där han trodde han var Chuck Norris.
Senast redigerad av nilsduck 2019-12-17 kl. 11:39.
Citera
2019-12-17, 11:38
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mikael Wiehe har uttalat sig. Faktiskt redan 1984 när han citerade Mao Zedong.

2019 tiger Mikael Wiehe.
Wiehe tiger för ayt Kjäll med ä vsr så in i helvete korkad.
Citera
2019-12-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mikael Wiehe har uttalat sig. Faktiskt redan 1984 när han citerade Mao Zedong.

2019 tiger Mikael Wiehe.

Kjäll var uppenbarligen en handlingens man och hela historien är en tragedi. Tänker på de anhöriga.
Att försöka göra en ”Horst Wessel kampanj” av detta fullständigt stinker av smaklöshet.
Citera
2019-12-17, 11:49
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

Har en fråga;
Brukar eller har Ni möjlighet att korsköra flera olika personregister samtidigt?

Varför jag frågar är beroende på att jag tänker mig att det borde gå att selektera ut GM på lite olika sätt beroende på rena antaganden, vittnesuppgifter och statistik.

Exempel; Göra en algoritmsekvens som tar ur Arbetslösa, Bidragstagare, Inflyttade senaste 3åren, Betalningsanmärkningar, Ålder 12-25år, Manligt kön. När den selekteringen är klar borde det sannolikt kunna gå köra en ny som delar upp det resultatet i två olika delar. En med Svenska namn och en med Utländska namn.

Precis. Får man inte träff i kommunen får man vidga söket till närliggande kommuner. Inte ens världens värsta miffo hade åkt från Malmö eller Göteborg för att begå detta brott.
Citera
2019-12-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

Har en fråga;

En del saker går andra inte man har inte tillgång till arbetsförmedlingens-register eller socialen register.
Systemet Pil tar fram uppgifter från offentliga register folkbokföring, transportstyrelsen, lantmäteriet, skatteverket, tekefonoperatörer etc.
Sen finns de egna registren samt migrationsverkets men de är omöjligtbatt få fram relevant info där.
Citera
2019-12-17, 11:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Polisen kan ha fått ett genombrott i utredningen kring mordet på 57-årige Kjäll Gustafsson.
Övergivna cyklar har hittats i närheten av Hotell Nissastigen i Gislaved och tagits i beslag.
– Cyklarna är väldigt intressanta för vår del. Här kan det finnas fingeravtryck på gärningsmännen, säger Richard Finndahl på polisen.

https://www.vn.se/article/har-ar-polisens-nya-spar-efter-jakten-pa-kjalls-mordare-valdigt-intressanta-for-var-del/
Citera
2019-12-17, 11:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Du mennar att Kjäll dog för sitt folk?

Altruistiska bestraffare offrar sig för den allmänna tillitens skull genom att ingripa mot normbrytare. Kjäll var själva definitionen av en altruistisk bestraffare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_punishment

Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Kjäll var uppenbarligen en handlingens man och hela historien är en tragedi. Tänker på de anhöriga.
Att försöka göra en ”Horst Wessel kampanj” av detta fullständigt stinker av smaklöshet.

Det har du förstås rätt i.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-12-17 kl. 12:02.
Citera
2019-12-17, 12:07
Medlem
Kom igen nu som sitter på trovärdiga uppgifter därute.

Ange dom som ni vet eller tror är skyldiga till detta brott.
En tung sten kommer falla från era axlar när ni pekar ut en grov brottsling.
Citera
2019-12-17, 12:13
Medlem
Att han enligt något vittne ska ha ”småbråkat” med andra vid biljardbordet en stund före rånet kan ju också tyda på dåligt ölsinne, snarare än rättspatos utöver det vanliga. Men nu gav han sig på fel person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in