Citat:
Ursprungligen postat av
Vanis
Väl talat. All cred till dig.
Jag har ingripit en handfull gånger i mitt liv jag med. Kommer från en famil och släkt där alla manliga förebilder alltid har ingript i liknande situationer.
Vill ni verkligen ha ett samhälle där alla går runt och är rädda om sitt egna skinn? Och skiter i alla andra? Var den inspiration som ni vill se hos andra.
Vi ska alla dö, ingen kommer undan, men hur vi väljer att lämna denna jord kan sätta spår i samhället och våra omgivningar. Kjäll kommer att bli ihågkommen som en hjälte som försökte göra vad han kunde för vad som är gott och rätt på den här jorden.
All heder åt Kjäll och åt din släkt som alltid tycks ingripa. I ett samhälle där rättsväsende och omgivning uppskattar sådant gör det naturligtvis stor skillnad.
Men i Sverige? Där ni är omgivna av mesar som sticker med svansen mellan benen, och ett rättsväsende som är lika engagerat i att hårdgranska och straffa den som ingriper, som det är oförmöget att lösa brottet man ingriper mot.
Vad tror ni att ni vinner på att spela Allan här? Den här mentaliteten har medvetet byggts upp under lång tid och era bravader spelar nada roll för hur samhället ser ut.
Jag skulle vilja säja att ni är goda personer och förebilder, men landet ni lever i är inte varken gott eller en förebild i detta fall.