2019-12-17, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
ja jag tror inte de hittat någon kropps del. det va bara för att skrämma mor och far så ett de skulle prata innan häktning-vilket tuvär! slutade i att de släppte de två.
övrigt tror jag de har rätt mgm.

eller så hittade polisen tex en hand? då tar det bara ca 1 timme att kolla finger tryck i reg.
om dna skulle kollas tar det ca 4 tim vilket är mycket kortare än den tid det tog från det-
att det skrevs här att en kropsdel är hittad.
om de har hittat är osannolikt i sammanhanget möjligen om de är hittat i utloppet till havs (annars inte).
Glöm det där med att polisen ljuger i media. Det vore ett unikt förfarande av en art som helt enkelt inte existerar. Hur skulle det se ut i en FUP, i media, och hur skulle det vara att ta hänsyn till anhöriga?

Och nej, återigen, definitivt inte en hand.

Tillägg: vid närmare eftertanke, visst kan man ha hittat en hand, du har en poäng med fingeravtrycken. Men har man gjort det har man hittat bra mycket mer än bara handen. Det är helt garanterat.

Men nu tänker jag inte gå in mer i den diskussionen.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-17 kl. 02:39.
Citera
2019-12-17, 02:39
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
ja jag tror inte de hittat någon kropps del. det va bara för att skrämma mor och far så ett de skulle prata innan häktning-vilket tuvär! slutade i att de släppte de två.
övrigt tror jag de har rätt mgm.

eller så hittade polisen tex en hand? då tar det bara ca 1 timme att kolla finger tryck i reg.
om dna skulle kollas tar det ca 4 tim vilket är mycket kortare än den tid det tog från det-
att det skrevs här att någon kroppsdel är hittad. de hade ca 9 timmar på sig +- 3 timmar att analysera detta.
om de har hittat någe är det sannolikt i sammanhanget möjligen om de är hittat i utloppet till havs (annars inte).

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Glöm det där med att polisen ljuger i media. Det vore ett unikt förfarande av en art som helt enkelt inte existerar. Hur skulle det se ut i en FUP, i media, och hur skulle det vara att ta hänsyn till anhöriga?

Och nej, återigen, definitivt inte en hand.

Ja det har du rätt i, jag tänker lite som polisen här i usa där jag kommer ifån. de lyckas ofta få fast gärningsmän genom rävspel.
Citera
2019-12-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ja det har du rätt i, jag tänker lite som polisen här i usa där jag kommer ifån. de lyckas ofta få fast gärningsmän genom rävspel.
Ja, polisen här är hårt reglerade. De får exempelvis inte klä ut sig till prostituerade för att fiska efter torskar, eller den typen av grejer. Hade de ljugit om en kroppsdel hade det kanske varit decenniets rättskandal.

Slog mig att du kan ha rätt om handen, du har såklart en poäng om fingeravtrycken - men isåfall är det mycket mer än bara själva handen de hittat, det kan jag garantera till 100%.

Hursomhelst, jag lämnar för kvällen
Citera
2019-12-17, 02:47
Medlem
Nalle22s avatar
från det jag har läst på om detta fallet är jag rädd att mgm kommer gå fri.
jag har jobbat en del i Atlanta usa inte som polis! men nära. hade media varit mer på i detta fallet tror jag-
de personerna runtomkring mgm skulle gjort bort sig,
annars är han ensam om sitt samvete som blöder, vilket inte jag tror jag han är.
han hoppas antagligen in i det sista att någon inom släkten ska ta på sig eländet.
I hederns namn?
om detta skulle vara hedersrelaterat (jag tror ej).
om detta vore heder skulle det ej finnas några frågetecken i detta fall.
för lätt med dagen teknik att avslöja heders kodex.
Senast redigerad av Nalle22 2019-12-17 kl. 03:11.
Citera
2019-12-17, 02:57
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag fick en tanke nu, som berör den misslyckade häktningen av mgm2 och mgm3

Såhär, i fallet med mgm1 säger advokaten att hon inte sett tillräckligt för att motivera häktning, men medger att det kan finnas bevis hon inte sett.

Är det helt omöjligt att åklagaren också har mer bevis på mgm2 eller mgm3, som skulle räcka för häktning - men att åklagaren inte tyckte det var "värt priset" att utlämna informationen ifråga bara för att få dem häktade just nu?

Typ, det är okej att förlora slaget om du sen vinner kriget. Försiggår den sortens rackarspel?

Nej, aldrig.
Detta är ingen dålig CSI serie.
Citera
2019-12-17, 03:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Någon här som minns att MGM varit i Ljungskile och (ev) fångats på övervakningskamera vid tiden för W:s försvinnande?
Någon som länkat då? Eller någon som kom med den teorin?
Och hur kom man att tänka på en mack / liknande butik med kamera?

Jag minns nu iakttagelser från en dam med morrande hund i den trakten, men kan inte precisera
var bensinmacken/ butiken kom ifrån. Inte damen med hunden heller, för den delen.

Om ingen annan svarat före mig.....

I den första häktningsframställan (finns väl uppladdad i tråden) på MGM så åberopar åklagaren som bevis en händelserapport som Ljungskilepolisen hade skrivit, men vi vet inte vilken dag den skrevs, förutom att det hände någon gång mellan torsdagen då W försvann till tisdag förmiddag, då MGM anhålls. Vi vet inte heller varför händelserapporten skrivs; vad för ev mindre brott MGM skulle ha gjort, eller trafikförseelse det kan vara. men den placerar högt troligt MGM i Ljungskile nära i tid efter då mordet skedde.
Citera
2019-12-17, 03:19
Medlem
Nalle22s avatar
En sak jag tror ställer till det i det hela är sissta vittnet.
där får man ej missa som utredare.
exakt tid (i detta fall dag) är avgörande om mgm ska kunna visa vägen till sitt (åtal?).
Senast redigerad av Nalle22 2019-12-17 kl. 03:22.
Citera
2019-12-17, 03:33
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
En sak jag tror ställer till det i det hela är sissta vittnet.
där får man ej missa som utredare.
exakt tid (i detta fall dag) är avgörande om mgm ska kunna visa vägen till sitt (åtal?).

jag menar inte grannarna som hörde oljud. utan den personen som såg henne livslevande sist.
det räcker att detta vittnet vem det nu än är säger att denne är trött? förkyld?
swe polisen får ej gå på folk utan säkrare bevis.
som jag sa detta riskerar att bli ett löst fall om inte polisen tar sig lite friheter.
Citera
2019-12-17, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad kan han ha sagt i förhöret som föranledde polisen att lägga ledningscentralen i Ljungskile samt att dom letade vid en sjö i Ljungskile?.
Han kan inte ha uppgett någon specifik adress utan det borde ha varit någon diffus antydan.

Menar du MGM eller "Mannen med iakttagelser"?
(Om det avser MGM så låter det som att han tipsat dem var man kan hitta W, på ett ospecifikt sätt /plats!
Men det är väl inte troligt, det vore ju ett havt erkännande så långt man här läser och förstår.)
Senast redigerad av Marielo 2019-12-17 kl. 04:00.
Citera
2019-12-17, 03:53
Medlem
Nalle22s avatar
En person som verkar vara rätt och sedan gick snätt är användare vemsa denne vemse har många rätt i twitter (härvan)
jag hittade dagarna innan vemsa skrev här att någonting inte stod rätt till (inte usa twittern) och sedan (vid tidigare efterforskning). och hoppas på att polisen i sverige kollar det ordentligt där.
vemsa om du läser detta vore jag interiserad av datum. can du lägga casch dokumentet de du visade innan
vet ej vilken sida du lade upp den på?
att fejka någons twitter samma dag som mordet ägde rum (ej bottar)
finns ej sådana än mer .. och de bottarna är ej intresanta i detta fallet!
mvh
Senast redigerad av Nalle22 2019-12-17 kl. 04:47.
Citera
2019-12-17, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

I den första häktningsframställan (finns väl uppladdad i tråden) på MGM så åberopar åklagaren som bevis en händelserapport som Ljungskilepolisen hade skrivit, men vi vet inte vilken dag den skrevs, förutom att det hände någon gång mellan torsdagen då W försvann till tisdag förmiddag, då MGM anhålls. Vi vet inte heller varför händelserapporten skrivs; vad för ev mindre brott MGM skulle ha gjort, eller trafikförseelse det kan vara. men den placerar högt troligt MGM i Ljungskile nära i tid efter då mordet skedde.

Ursprungligen postat av Marielo:
Någon här som minns att MGM varit i Ljungskile och (ev) fångats på övervakningskamera vid tiden för W:s försvinnande?
Någon som länkat då? Eller någon som kom med den teorin?
Och hur kom man att tänka på en mack / liknande butik med kamera?

Jag minns nu iakttagelser från en dam med morrande hund i den trakten, men kan inte precisera
var bensinmacken/ butiken kom ifrån. Inte damen med hunden heller, för den delen.
....
Tack! Det är intressant.
Undrar vad för händelse i Ljungskile som ligger bakom där, att han häktades.
Undrar också vad mannen med iakttagelser sett.
....
Kopierade in min förfrågan / efterlysning (ovan), för överskådlighetens skull, annars kommer den bort.
Citera
2019-12-17, 03:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Framgår ingenting av det i häktningsframställan 22 nov.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FC1Iby3Bfn4% 2FScreenshot_20191122-084633_Drive_jpg

Se sidan 1040 för att hämta mer info.

Jag har aldrig sett det dokumentet däremot har det pratats om det i tråden. Du säger åberopar åklagaren hur vet du det när föhandlingarna var inom stängda dörrar. vad är det för dokument du sett?

Åklagaren yrkar enligt aktbil. 11 samt begär att förhandlingen ska hållas inom stängda
dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in