2019-12-17, 09:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Hur många banditer kan det bo i Gislaved? En befolkning på drygt 10 000 pers. Det kan inte vara helt omöjligt att ringa in antalet möjliga GM.

Efter 2015 har nog andelen banditer ökat ganska snabbt, men det är inte omöjligt att polisen har några favoriter de kontrollerar. Kommunen har 30 000 invånare. Det finns nog några hundra potentiella dårar. Det beror på vilka signalement polisen fått. De var maskerade med gästerna kan fortfarande ha sett t.ex. om de var vita eller svarta, unga eller gamla, vilken dialekt/brytning de talade med, långa/korta, smala/tjocka. Så det kan nog gå ned till något hundratal.
Citera
2019-12-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Skitsnack. Pappan visste inte att det var ett bankrån, hans bil blev påkörd.
Och pappan var inte polis!
Så minns jag det också. Han visste ingenting om något rån

Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hur drivs detta, är det polisen som driver det eller har åklagare redan utsetts?
Det behövs inte nu enkelt uttryckt utan polisen samlar bevis och sedan går de till åklagare med vad de har inför en häktningsförhandling.
Citera
2019-12-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Stämmer det att flera ur "eliten" uttryckt glädje över mordet på Kjäll?
Jovisst, machetemördarna hjälper etablissemanget att förtrycka alla medborgarinitiativ. Mördarna kan vara "hitmen" från Malmö som skulle läxa upp en lokal distributör. Kjäll kom i kläm.

https://samnytt.se/har-hanar-hogt-uppsatt-socialdemokrat-och-utrikesminsterns-man-den-mordade-60-aringen/
Senast redigerad av Evilius 2019-12-17 kl. 09:23.
Citera
2019-12-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Inget muslimskt på IKEA i Västerås vad jag kan minnas men det kanske inte räknas i din rasist-ekvation?

Ovanligt ful och patetisk halmgubbe gentemot Living4free som inte med ett ord nämnde IKEA-mordet. Men visst. Där kan vi tala om rasism. Att välja ut sina offer bara på grund av deras etniska utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han offrade sitt liv för döda ting som pengar och prylar. Jag kan inte se hur det skulle vara något att imponeras av. Det är kriminalitetens orsak som måste bekämpas. De kriminella har inte själva valt det.

Du tycks verkligen ha radikaliserats och blivit mer vämjelig under din långa avstängning. Innan var du mest tragikomisk.

Du kan inte tänka dig att Kjäll avstyrde att någon annan höggs av vapnet. Att ”rånarna” i själva verket var ute efter att attackera en person. Kontantfritt var stället hur som helst.

Försöker vända sorgen efter en mördad man med att han brydde sig om pengar och prylar.

Visst har man inget annat val än att bli kriminell eftersom man annars skulle svälta ihjäl? Eller ..? För helvete, människa, det här är Sverige.
Citera
2019-12-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hotell Nissastigen? Är det brottsplatsen?
Ja,hotell nissastigen,svensk ägarinna gift med blatte egentlig ägare...Offer vet vi,också GM det är Nigger,finns många så svårt alla Apor ser ju likadana ut...Stoppa Invationen Löfven..
Citera
2019-12-17, 09:26
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Om man nu har ett hum om etnicitet, ålder, fysik och kläder i cirkatermer torde det vara lätt att ringa in dessa i en större grupp med liknande ursprung och social status:
Här hoppas jag att Polisen går riktigt hårt och resolut fram, och sätter press på ALLA i dessa grupper lokalt som regionalt - för att få värdefulla tips. Klart att någon/ några i dessa grupper vet eller anar vilka GM:s kan vara. Jag är säker på att det finns BRA själar bland dessa invandrare som grupp också. Så: Stå upp. Ta ansvar.
Den relativa tystnaden från polisen är nog ett gott tecken på att arbetet fortskrider och med hopp om gripande. Annars hade väl polisen vädjat om allmänhetens hjälp?
Citera
2019-12-17, 09:27
Medlem
derivats avatar
Hur går snacket i byn? Gislaved ser ut att ha ca 22% SD.

Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Kjäll var definitivt inte socialdemokrat, han var inte överförfriskad, han var sverigedemokrat som blev tvärförbannad när han såg dessa babianer komma in och attakera personalen. Kjäll var urstark och hade enkelt bankat skiten ur tre spinkiga kaozblattar, men så var det detta med kniven. Tror inte att de hade knivar i händerna när de anlände, då hade han varit mer försiktig.

Detta, så ser jag också på det. Fy skäms på er som tycker Kjäll dog för ingenting, han dog för civilkurage vilket är mer än de flesta dör för. En kniv kan vara väldigt svår att se i tumult.
Senast redigerad av derivat 2019-12-17 kl. 09:50.
Citera
2019-12-17, 09:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det var Linneas kompisar som gick emellan och fick våldet att eskalera. Linnéa kanske är en hjälte, men hennes pojkvän och kompis är idioter.
Nu var det främst de vänsterblivna i tråden det riktade sig åt.
Citera
2019-12-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Som sagt förut, är nog lite av en generationskrock.
"Jävla ungjävlar, kom hit så ska du få stryk tills du ropar efter mamma" kanske funkade för 30 år sen men det är väldigt riskabelt idag, även med unga förövare.
Jag tror ju knappast att Kjäll gick in i närkamp efter att ha beslutat att "dör jag nu så dör jag, jag ska brotta ner den här pojkvasken, det är värt att dö för"

Är det ens säkert att kniven/macheten varit framme innan kjäll tog fast och brottades ner en av rånarna?
Jag tror inte kjäll såg att dessa var beväpnade och inte ens hade en tanke på att dom skulle hugga/skjuta honom utan handlade på reflex genom att gripa tag i den ena rånaren och brottades ner denne, tyvärr är kjäll död nu.
Citera
2019-12-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man vet aldrig hur man reagerar i en skarp situation. Men jag gav mig på två blattar som höll på att sparka på en penslonär för ett tag sedan. Trots att jag är kass på att slåss.
BO tänkte nog inte, bara reagerade. Han ska visas respekt, och inte som ngn redan skrivit: Han var sosse, ingen förlust.
Dom kaxiga tangentbordskrigarna här på FB skulle skita ner sig alla dar i veckan.
Väl talat. All cred till dig.
Jag har ingripit en handfull gånger i mitt liv jag med. Kommer från en famil och släkt där alla manliga förebilder alltid har ingript i liknande situationer.
Vill ni verkligen ha ett samhälle där alla går runt och är rädda om sitt egna skinn? Och skiter i alla andra? Var den inspiration som ni vill se hos andra.
Vi ska alla dö, ingen kommer undan, men hur vi väljer att lämna denna jord kan sätta spår i samhället och våra omgivningar. Kjäll kommer att bli ihågkommen som en hjälte som försökte göra vad han kunde för vad som är gott och rätt på den här jorden.
Citera
2019-12-17, 09:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Mats Erikson är en vidrig jävla sosse som gör sig lustig över ett mord på en oskyldig familjefar. Snacka om att passera gränsen för vad som är anständigt även för en vänsterbliven.

Varför har inte Stefan Löfven uttalat sig? Det är ändå en helt oskyldig man med barn och familj som med sitt civilkurage fått sätta livet till i det högkriminella Sverige.

Men alla förstår ju att sossarna och vänstern inte bryr sig om detta. Förmodligen är de totalt likgiltiga, eller t o m glada, som i Mats Eriksons fall. Ingen med hjärta på rätt ställe och som tycker detta är hemskt skulle uttala sig som han gjort.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-12-17 kl. 09:43.
Citera
2019-12-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Värnamo är nära med, där har det vart mycket stök senaste tiden.

Just ja. Det har du rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in