Citat:
De lär hålla ihop tills HD också blir häktad.
Man överger inte sina vänner. Inte förrän man får bevis för att de mördat.
Hade SD varit ute hade de säkert också geocachat ihop. Jag ser inte problemet. Tur att man inte har så olojala vänner som en del i tråden verkar vara
Man överger inte sina vänner. Inte förrän man får bevis för att de mördat.
Hade SD varit ute hade de säkert också geocachat ihop. Jag ser inte problemet. Tur att man inte har så olojala vänner som en del i tråden verkar vara
Allt är väl relativt?
Det är svårt för oss utomstående att dels veta vad vänner har hört.
Det är också svårt att veta hur djupa vänskapsband man har och hur pass bra man tycker om varandra och de personlighetsdrag man har.
Är det din allra bästa vän, och vänskapen är både långvarig och djup, då kan kanske ett brott av denna dignitet verka osannolik. Det kan också vara så att man kan tänka sig att om det har hänt, vill man veta mer om hur, varför det kunde ske innan man tar ställning till om vänskapen kan bestå.
Människor är så olika, och förmågan till förlåtelse, förståelse eller den egna förmågan till att älska är enormt olika.
Jag har sett hur människor har kunnat förlåta det mest oförlåtliga, vilket för många kan verka helt obegripligt.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/pappan-forlater-mordaren-vill-stoppa-avrattningen/
Men jag har också sett att vänner och nära tagit totalt avstånd från personen.
(Arbogakvinnans mamma)
Vilket som är rätt och vilket som är fel, det kan vi utomstående inte avgöra eller ställa oss till doms över.
Ibland känns det ändå märkligt, med det man vet nu.
Kanske lättare för vänner att ta ställning för eller emot efter en rättegång?
Ingen lätt sits för dom.