2019-12-14, 22:46
Medlem
199797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Hoppas du delgett polisen om detta, dom har säkert uppföljande frågor (men utgår att du redan har vittnat)
Jo jag stannade på platsen och gav dom det jag kunde ge.
Citera
2019-12-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det här är utlänningar. Visst skulle någon svensk pundare kunna döda någon också men då skulle de troligtvis vara ensammen. Sen att mörda någon för några tusenlappar visar brist på empati

Skulle det vara mer empatiskt att mörda nån för mer pengar?
Citera
2019-12-14, 22:48
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0laa
Nån som bor i Gislaved?
Hur är Gislaved?

Det är som många andra orter i Sverige nedlusat av MENA-folk. Varken bättre eller sämre än många andra ställen i Sverige. Om det stämmer att det är B× L×nde som är offret så är han en gammal socialdemokratisk kulturpolitiker. Tragiskt att sluta sitt liv på det sättet.

Ser att Donald Trump nämns i tråden men han är nog rätt oskyldig till detta dödsfall...
Citera
2019-12-14, 22:49
Medlem
Antonov14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Framgår det att det var en av gärningsmännen som ropade?
Läs själv.
Citera
Avslutad
Sist man hörde om gislaved var väl när Continental flyttade däckfabriken. Jag var där några år senare och sökte jobb på en annan gummifabrik. En väldigt mörk plats. Men detra förtjänade de inte.
Citera
Medlem
slashindexs avatar
BO är en hederlig f.d företagare från regionen. Det är inte den person som diskuterats tidigare i tråden. Pga stort civilkurage fick han sätta livet till. Oerhört tragiskt.
Citera
2019-12-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Skulle det vara mer empatiskt att mörda nån för mer pengar?

Nu fick dem ju inte med sig några stålar.
Citera
2019-12-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Detta är obekräftade uppgifter men OM det stämmer att L!nde är offret och OM det är den L!nde jag tror så har han varit aktiv socialdemokrat.

35, 71, 79 el 89 år?
Citera
2019-12-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mafghan
Och de hade du gjort? Ingripit?
Skulle inte tro de.

Man vet aldrig hur man reagerar i en skarp situation. Men jag gav mig på två blattar som höll på att sparka på en penslonär för ett tag sedan. Trots att jag är kass på att slåss.
BO tänkte nog inte, bara reagerade. Han ska visas respekt, och inte som ngn redan skrivit: Han var sosse, ingen förlust.
Dom kaxiga tangentbordskrigarna här på FB skulle skita ner sig alla dar i veckan.
Citera
2019-12-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Såg dom förmodligen utanför staden idag på förmiddagen det var mörkt men jag såg hur dom såg ut. Ingen som bor i staden. Dom kom ifrån Gnosjö Jönköping hållet i mörkblå eller svart bil. Beväpnade och hade cyklar i bagaget.

Så du känner igen alla 10.000 som bor i gislaved, inkl alla nyanlända medmera. Njae det tror jag nog inte, men du behöver inte ha fel iaf.
Citera
2019-12-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonov14
”-Han håller på och dör”
Jag tycker det är svenska.

Dålig svenska tycker jag.
Citera
2019-12-14, 22:52
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajalo
Om BO är Li*de, är detta hans son. Slumpen?
https://www.expressen.se/gt/vansterextrema-jonas-linde-hade-vapengomma-doms/

Skulle kunna vara, men då är BO ca. 71 år i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in