2019-12-17, 01:05
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Polisen skjuter väl aldrig kriminella?

Ja inte var det ju något helikopterrån mot en anläggning för värdetransporter. Jag misstänker att 99 % av alla rån är precis så här amatörmässiga och improviserade. Mission Impossible är bara på film.
Kommer de med dragen machete så blir det nog hårt. Tror inte polisen chansar när de vet vad de är kapabla till. Kjälls familj skulle nog inte sörja mördarna.

Det här rånet är ju ett skämt. Ge sig på en kontantfri rörelse.
Citera
2019-12-17, 01:11
Medlem
Förstår inte hur folk kan hylla Kjäll.
Han eskalerade ett rån så att det slutade i mord. Jävla tur att inte fler blev skadade.

Hur fan kan man ens få tanken att gå emellan ett rån när rånarna är beväpnade och pengarna försäkrade (tom kontant fri)...

Låt detta vara en varning till alla som tror sig tuffa och vill leka hjälte.

Vila i frid.
Citera
2019-12-17, 01:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Kommer de med dragen machete så blir det nog hårt. Tror inte polisen chansar när de vet vad de är kapabla till. Kjälls familj skulle nog inte sörja mördarna.

De drar bara Machete mot försvarslösa. Troligtvis är väldigt många rån precis så här dumma, men de är inget skämt för de som utsätts för dem. Det är ju inte så att intelligenta eller talangfulla människor väljer att bli restaurangrånare. Det ligger i sakens natur att rånar man restauranger så är man inte smart.
Citera
2019-12-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Han eskalerade ett rån så att det slutade i mord. Jävla tur att inte fler blev skadade.

Hur fan kan man ens få tanken att gå emellan ett rån när rånarna är beväpnade och pengarna försäkrade (tom kontant fri)...

Vila i frid.

Han var en hjälte ja jag vet att alla sossar skrattar nu men det är lugnt, ER TID KOMMER!
Citera
2019-12-17, 01:40
Medlem
Citat:
Exakt hur är han en hjälte?
Vad fan snackar du om att sossarnas tid kommer?
Jag är inte sosse förövrigt...

Han tog första smällen och det ska han ALDRIG glömmas för.
Citera
2019-12-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Angående köket. Kjälls bror uttalar sig:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kjall-gustafsson-dodades-nar-han-forsokte-stoppa-ranarna

Vad innehöll kassaskåpet då? Det kanske innehöll något annat värdefullt. Varför öppnades det inte som är personalens uppgift vid rån. Personalen skall ju inte sätta sig till motvärn.
Den personal som var där borde kunna vittna mot rånarna. Hur långa var dom? Vad hade dom för klädsel? Bröt dom eller talade dom småländska?
Citera
2019-12-17, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Han tog första smällen och det ska han ALDRIG glömmas för.

Första smällen? Vad pratar du om?
Han tog en machete eller kniv och dog för absolut ingenting mer än att han ville leka hjälte.
Citera
2019-12-17, 02:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen

Och dessutom dela bytet på tre personer.
Ha ha en timlön på McDonalds ger ju mer i fickan.
Rånet luktar skräpfolk lång väg.
Citera
2019-12-17, 02:58
Medlem
Undrar var uppgiften att det skulle vara en machete kommer ifrån. Det högst troliga är att det är en kniv från köket på restaurangen eftersom GM nyss kom därifrån.
Machetes är mycket ovanliga i orter som Gislaved. Stora köksknivar är mycket vanliga i restaurangkök.
Citera
2019-12-17, 03:02
Medlem
Det heller inte troligt att det var ett rån, utan en attack av något slag mot någon i köket. Eller attack mot restaurangen. Skulle de utföra ett rån så hade närmsta bensinstation varit ett bättre mål.
Nyckelfråga är vilka som jobbade, eller befann sig i köket vid tillfället.
Citera
2019-12-17, 03:38
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:

Vila i frid.
Som sagt förut, är nog lite av en generationskrock.
"Jävla ungjävlar, kom hit så ska du få stryk tills du ropar efter mamma" kanske funkade för 30 år sen men det är väldigt riskabelt idag, även med unga förövare.
Jag tror ju knappast att Kjäll gick in i närkamp efter att ha beslutat att "dör jag nu så dör jag, jag ska brotta ner den här pojkvasken, det är värt att dö för"
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2019-12-17 kl. 03:55.
Citera
2019-12-17, 04:04
Medlem
Citat:

Vila i frid.
Fast jag tror inte Kjäll hann tänka utan reagerade med ryggmärgen! En äldre mans ryggmärg som inte är impregnerad av den nya jä...la tiden. OCH så hände ju detta i Gislaved! Hade Kjäll bott centralt i en storstad så hade våldet varit mer vardag och han hade rimligtvis avlägsnat sig snabbt från platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in