2019-12-16, 20:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Det blev helt tokigt när jag skulle citera/svara första gången. Bra du lyckades lista ut att mitt svar va till gleek och inte till mig själv. ><

Jag märkte att det blev fel men förstod att ditt svar var till gleek och inte till dig själv.

Det är mycket bra att få fram sådana här uppgifter från folk som själva är på plats.
Citera
2019-12-16, 20:58
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag märkte att det blev fel men förstod att ditt svar var till gleek och inte till dig själv.

Det är mycket bra att få fram sådana här uppgifter från folk som själva är på plats.

En sak till jag glömt nämna; alla i ”brödraskapet” har grå kappor/hoodie. Kanske helt irrelevant i sammanhanget kanske inte.
Citera
2019-12-16, 21:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
(…)
Sen kan man dividera om huruvida domare och nämndemän också har blod på sina händer. A är en återfallsförbrytare och man kan tycka att de borde låst in honom när de hade chansen den 20, så hade E troligen fortfarande levt.
Tvärtom hade saken nog tyvärr sett likadan ut om han dömts den 20:e. Det handlade om småbrottslighet ändå och det är långa väntetider för en plats på anstalt. Mördare och andra grova brottslingar slipper inte ut, men den som döms till några månader eller så släpps på fri fot i väntan på straffet. Antagligen hade han inte fått krypa in förrän till våren.
Citera
2019-12-16, 21:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alla "bröderna" klädda i grå kappor.

Citat:
En sak till jag glömt nämna; alla i ”brödraskapet” har grå kappor/hoodie. Kanske helt irrelevant i sammanhanget kanske inte.

Detta var verkligen intressant.

Så alla "bröderna" har gråa kappor. Kanske för att visa vilka de är/var? Dylan Klebold och Eric Harris Columbine 1999 klädde sig i trenchcoats för att visa vilka de var.

Kan vara irrelevant men Emilia hade sällskap med en "gråkappa" den här förmiddagen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-16 kl. 21:42.
Citera
2019-12-16, 21:14
Medlem
jestriTss avatar
Av en del olika anledningar vill jag inte läsa allt i tråden, kan nån vara snäll o göra en enkel sammanfattning så jag slipper läsa allt ovidkommande och allt gissande till höger o vänster, please?
Är det färdigt med vad som hände emila och hur dog hon?
Den som polisen har tagit, är det rätt person? Dränktes hon i ån?
Rip Emilia♥️
Citera
2019-12-16, 21:32
Medlem
Citat:
Tack för den här uppgiften.

Bra att få veta att det inte var speciellt mycket spring av ungdomar i den trappuppgång där Emilia bodde.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det blev helt tokigt när jag skulle citera/svara första gången. Bra du lyckades lista ut att mitt svar va till gleek och inte till mig själv. ><
Tack för info! Inte helt lätt med citeringarna när man inte är van.
Senast redigerad av gleek 2019-12-16 kl. 21:39.
Citera
2019-12-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det är antagligen jag som är trög nu, men pratar ni om samma sak?
Ja, jag höll med Enheltvanligapa och sen vidareutvecklade jag med mina egna tankar kring vad jag läst i FUP. Har reagerat på att AA ofta erkänner sina narkotikabrott väldigt fort, antagligen för att han inte ville ha husis och sen ville han nog undvika längre förhör med genomgångar av hans förehavanden med knark. Så fort han erkänner så backar nästan polisen och går vidare till åtal.

Med samma resonemang så skyller han snabbt på att mamma betalar av samma anledning. Han vill inte att polisen ska se hur han egentligen finansierar sitt missbruk.
Citera
2019-12-16, 21:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många frågor vi vill ha svar på.

Citat:
Ursprungligen postat av jestriTs
Av en del olika anledningar vill jag inte läsa allt i tråden, kan nån vara snäll o göra en enkel sammanfattning så jag slipper läsa allt ovidkommande och allt gissande till höger o vänster, please?
Är det färdigt med vad som hände emila och hur dog hon?
Den som polisen har tagit, är det rätt person? Dränktes hon i ån?

Rip Emilia♥️

Nej vi vet inte vad som hände med Emilia förutom att hon blev mördad även om det har spekulerats en hel del.

En person, A. A., är häktad på sannolika skäl och åklagaren verkar ha bra på fötterna.

Vi vet inte om hon dränktes i Vramsån. Hennes kropp hade svåra och många skador.

Svaren på bl. a. dessa frågor kommer vi att erhålla framöver.
Citera
2019-12-16, 22:23
Medlem
Citat:
”Familjefar” alltså har han fru/sambo och barn. Fy fan! Ännu en familj som får lida när allt kommer fram. Har svårt att tänka mig att någon skulle kunna förlåta en sådan otroget. Stackars alla inblandade i den här tragedin Vill inte ens veta vem personen är.
Familjen får nog lida när det blir offentligt, men det kan ju tänkas att frun visste om hans läggning, det vet vi ju inte.
Citera
2019-12-16, 22:36
Medlem
[quote=sybel|69621925]
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
...
Varför välja att slänga en kropp i en Å som ligger nära E's bostad och garanterat kommer bli genomsökt? Tror definitivt inte mordet var planerat, utan något som skedde i stundens hetta. Min teori är att MG gett E en eller flera stickskador och att E slängt/släppt väskan precis vid kanten på ån och "flytt" ut i ån men avlidit i vattnet av sina stickskador/alternativt drunknat då E tuppat av. Mg tappade kontroller helt enkelt och börja alternativt jaga E som då sprang för att rädda sitt liv. GM inser att han tappat det, försvinner från platsen men återkommer för att se om E är kvar och ser E i vattnet och tillsynes avliden. Kanske helt otroligt fel men är detta planerat så är personen riktigt efterbliven som dumpar en kropp där, då det är ett av de första platserna man bör leta på vilket också gjordes.
...

Din teori låter mycket tänkbar. Den kan även ge förklaring till att tfn tystnade vid Kärleksstigen. Kanske var Emilia på väg att ringa/skriva till någon och "skvallra", vilket gjorde A så ursinnig att han slet åt sig tfn, "oskadliggjorde" den och drog fram en kniv. Emilia flyr med honom efter. Samtidigt som de springer, hugger han när han kommer åt och Emilia ser som sista chans att ta sig över ån men orkar inte. Det skulle i så fall även kunna förklara varför A anser sig oskyldig till mord.
En teori.

Tycker inte det låter helt omöjligt, vi får vänta och se! När tror du att allmänheten kommer kunna få ta del av hur Emilia avled? Mvh
Citera
2019-12-16, 22:37
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Familjen får nog lida när det blir offentligt, men det kan ju tänkas att frun visste om hans läggning, det vet vi ju inte.

Jag lider med de redan, speciellt barnen och hoppas denne så oss små och inte bli påverkade mer än en ev separation mellan föräldrarna. Om nu frun visste är det sjukt men det är samtidigt inte något som skulle förvåna mig, inte mycket som förvånar en längre.

Du skriver ”frun” känner du familjen ?
Senast redigerad av Blaire-Witch 2019-12-16 kl. 22:40.
Citera
2019-12-16, 22:43
Medlem
Citat:
Jag lider med de redan, speciellt barnen och hoppas denne så oss små och inte bli påverkade mer än en ev separation mellan föräldrarna. Om nu frun visste är det sjukt men det är samtidigt inte något som skulle förvåna mig, inte mycket som förvånar en längre.

Du skriver ”frun” känner du familjen ?
Nej, absolut inte. Använde ”frun” som uttryck. Dvs. fru/sambo/partner/bättre hälft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in